Snelheid zip 4t carburateur

thomm

Active Member
Hallo ik heb een Piaggio zip 4t carburateur uit 2007 50cc met brom cdi, malossi witte drukveer, malossi vario, malossi 7,5g rollen, zonder varioring en een Tecnigas next R uitlaat, mijn topsnelheid is nu ca. 52 met tegenwind op de teller en ca. 58 zonder wind op de teller.
Nu is mijn vraag wat dus de beste afstelling voor een zip 4t is zodat hij ongeveer 60 loopt en hard optrekt want nu word ik ingehaald door mensen met ook een zip 4t carb waar alleen de varioring is uitgehaald en verder standaard is.
Kan het zijn dat ik nog snor onderdelen in mijn scooter heb omdat het eerst een snorscooter was?
 
Advertisement - register to remove this

Tussen snor scooter en brom scooter zit een Groot verschil alleen in de cilinder vaak Al.

De snor cilinders hebben minder vermogen Dan die van de brom.

Probeer eerst eens Daar naar te kijken.
 
Tussen snor scooter en brom scooter zit een Groot verschil alleen in de cilinder vaak Al.

De snor cilinders hebben minder vermogen Dan die van de brom.

Probeer eerst eens Daar naar te kijken.
Dit geld niet voor 4 takt cillinders aangezien deze geen poorten hebben maar alleen kleppen in de cillinderkop, en zover ik weet bestaan er ook geen snor cillinderkoppen :)
Post automatically merged:

Hallo ik heb een Piaggio zip 4t carburateur uit 2007 50cc met brom cdi, malossi witte drukveer, malossi vario, malossi 7,5g rollen, zonder varioring en een Tecnigas next R uitlaat, mijn topsnelheid is nu ca. 52 met tegenwind op de teller en ca. 58 zonder wind op de teller.
Nu is mijn vraag wat dus de beste afstelling voor een zip 4t is zodat hij ongeveer 60 loopt en hard optrekt want nu word ik ingehaald door mensen met ook een zip 4t carb waar alleen de varioring is uitgehaald en verder standaard is.
Kan het zijn dat ik nog snor onderdelen in mijn scooter heb omdat het eerst een snorscooter was?
CDI zal je moeten inzagen, dit moet wel precies gebeuren...

Je cdi is 60mm lang
leg hem zo neer dat de stekkertjes naar rechts wijzen dan begin je te meten van rechts richting links en dan zet je een streepje op 38mm
iets aan de linker kant van de helft dus
vervolgens zaag je 5mm diep in een 45 graden hoek.

Ik raad je aan om dit wel met een klein ijzerzaagje te doen!
 
Back
Top