Carburateur lekt

Hallo allemaal,
Ik ben mijn carburateur in elkaar aan het zetten van mijn aerox en heb er een stuk mee gereden. Nou lijkt het alsof hij flink veel benzine aan het lekken is aan de onderkant. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn of wat ik ben vergeten? Hij lijkt te lekken uit het vlotterbakje

34CC2070-F978-4164-94CF-66E155D8D296.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb de carburateur al 4 keer erin en eruit gehaald en ik dacht hem elke keer te hebben gefixt. Toch blijft hij lekken aan de onderkant dus ik hoopte dat iemand hier enig idee over heeft wat ik ermee moet zegmaar.
 
Komt meestal door 2 dingen. Lekkende pakking of de vlotternaald sluit niiet goed af. Bij dat 2e komt het door de overflow/ontluchting en dat lijkt hier niet het geval te zijn sinds die meestal onderaan zit.

Heb je de pakking hergebruikt? Want eigenlijk moet je iedere keer nadat je m open maakt een nieuwe pakking plaatsen. Ik doe ook altijd nog aan beide kanten en heel dun laagje vloeibare pakking. Of als het een rubberen pakking is vaseline. Behalve dat dat extra afdicht houdt het ook nog eens de pakking goed op zijn plaats.
Post automatically merged:

Ik neem trouwens aan dat de benzine slang niet broos/gescheurd is en goed zit aangesloten? (met klemmetje)
 
Ah ik denk dat het probleem dan bij de pakking ligt aangezien ik die niet heb vervangen. De aerox lijkt eigenlijk wel alleen benzine door te laten lopen als je hem uit zet en wegzet dan stroomt er redelijk veel benzine uit de carburateur. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Bedankt voor je antwoord trouwens
 
Ik zie nu trouwens op de foto dat het echt precies onder de pakking lekt. Ben er dus wel redelijk zeker van dat het dat is ja.

zit er een vacuum pomp op of een kraantje? en zo ja, lekt die niet of doe je hem dicht? Want er zou niet veel meer benzine uit moeten kunnen komen dan wat er in de slang zit, lijkt me.
 
Back
Top