Ik begreep je verkeerd, ik dacht een slangetje, maar die dikke slang zit er wel op. Ik ga zo even voelen. Ik laat het weten!Aan een kant zit de carb op het spruitstuk ( wat naar je cil kop loopt) en aan de andere kant zit de lucht inlaat waar normaal een lucht filter op moet . Deze kant moet je aan voelen of hij blaast en zuigt . Bedoel je dat er geen lucht filter op zit ? Is wel nodig om vuiligheid uit je carb en cil te houden ( denk aan zand water e.d)
ik heb t getest. In het process mn elektrische choke gesloopt... de carb trek volgens mij geen lucht aan.Aan een kant zit de carb op het spruitstuk ( wat naar je cil kop loopt) en aan de andere kant zit de lucht inlaat waar normaal een lucht filter op moet . Deze kant moet je aan voelen of hij blaast en zuigt . Bedoel je dat er geen lucht filter op zit ? Is wel nodig om vuiligheid uit je carb en cil te houden ( denk aan zand water e.d)
Maar nu blaast het spruitstuk ook niet meerIk begreep je verkeerd, ik dacht een slangetje, maar die dikke slang zit er wel op. Ik ga zo even voelen. Ik laat het weten!
Post automatically merged:
ik heb t getest. In het process mn elektrische choke gesloopt... de carb trek volgens mij geen lucht aan.
Ik denk dat ik erachter ben; de inlaatklep staat open wanneer eigenlijk de uitlaatklep geopend moet staan. Klinkt dit logisch? De lucht wordt de carberateur dus ingeduwd ipv uitgezogen. Heeft dit gewoon te maken met het stellen van de kleppen? Of zit het tandwieltje in de cilinderkop niet goed?Of er wel of niet een carburateur op zit maakt niet uit , je moet ook aan het kale inlaatspruitstuk kunnen voelen dat hij zuigt .
Dit moet duidelijk voelbaar zijn. Hij mag daar zeker niet blazen. Denk dat het verstandig is om toch eerst je compressie te meten of laten meten.
^^^ dit is mijn hypothese, ik weet dit dus absoluut niet zeker!Ik denk dat ik erachter ben; de inlaatklep staat open wanneer eigenlijk de uitlaatklep geopend moet staan. Klinkt dit logisch? De lucht wordt de carberateur dus ingeduwd ipv uitgezogen. Heeft dit gewoon te maken met het stellen van de kleppen? Of zit het tandwieltje in de cilinderkop niet goed?
Waar kan ik zien of de klep dicht gaat?Gaat de klep wel dicht als je het vliegwiel draait? Zo niet kun je een kromme klepsteel hebben. Draai je wel de goede kant op , en ben je bekend met de werking van de 4takt motor? Ik denk dat je eerst moet beginnen om alles goed op tijd te zetten , staan filmpjes over op you tube.
Als alles correct op tijd staat en de klep lekt nog , is het niet anders dan dat je alles moet demonteren en nakijken.
Als je iets gesteld of op tijd gezet , draai dan eerst met de hand het vliegwiel een paar slagen , dan weet je zeker dat de kleppen de zuiger niet raken.
@OlivierN , nu komt de aap uit de mouw, daarom is het belangrijk dat je alles vertelt in je initiële post.Ik denk dat ik erachter ben wat er fout is gegaan. Ik denk dat ik het nokken-as tandwieltje niet "op tijd" erin heb gezet.
Ik kom er net achter dat het nokkenas tandwieltje ook op tijd moet worden gezet... Dit niet genoemd omdat ik niet wist dat dit uitmaakte.@OlivierN , nu komt de aap uit de mouw, daarom is het belangrijk dat je alles vertelt in je initiële post.
Nu zijn we 26 posts verder en een vernachelde choke en nu vertel je ons dat je de timing niet gesteld hebt nadat je alles uit elkaar gehad hebt!!!
Hopelijk heb je buiten je choke niet nog veel meer gesloopt want een 4-takt starten zonder de kleppen op tijd te zetten en de klepspeling te controleren is niet echt gezond voor je motorblokje.
Als een klep de zuiger geraakt heeft ben je de sigaar.
Vliegwiel past er maar op één manier op als het spietje aanwezig is.
Echter op het vliegwiel staan ook markeringen die juist moeten staan als het nokkenastandwiel ook goed op tijd staat.
Youtube staat er vol van dus kijk daar even hoe het op tijd zetten precies moet.
Zoek hierbij op "GY6 big bore" en je vindt genoeg filmpjes waar dit uitgelegd wordt.