Carburateur krijgt geen benzine

OlivierN

Active Member
Goedemiddag.
Ik ben bezig met her opknappen van een sym mio 50.
Sinds gister vonkt mn bougie, dus ik dacht dat ik bijna kom gaan rijden.
Toen ben ik een jerrycan gaan tanken en heb ik de tank van mn scooter volgegooid.
Nu kom ik er achter dat als ik de benzineslang van mn carburateur haal er geen benzine uitstroomt, behalve als ik aan de vacuumslang zuig.
Wat te doen??
 
Advertisement - register to remove this

vacuum slang aansluiten op spruitstuk , zodat als je scooter start de kraan geopend wordt. Heb je die aansluiting niet dan een handbediende kraan monteren
 
vacuum slang aansluiten op spruitstuk , zodat als je scooter start de kraan geopend wordt. Heb je die aansluiting niet dan een handbediende kraan monteren
Hij zit al aan de spruitstuk. Er zit alleen een t splitsing tussen benzinekraan en spruitstuk. Waar moet die 3e slang naartoe?
 
Zou het niet weten ,ik heb er een vacuumslang tussen zonder splitsing.
Post automatically merged:

zou die splitsing ertussen uit halen , zit er nu ook niets op aangesloten?
 
Zou het niet weten ,ik heb er een vacuumslang tussen zonder splitsing.
Post automatically merged:

zou die splitsing ertussen uit halen , zit er nu ook niets op aangesloten?
Ja volgens mij moet die naar het luchtfilter, maar dat weet ik niet zeker. Heb jij ook een sym mio 50?
 
Ben je toch al je vacuum kwijt. Nee een retro maar het systeem blijft gelijk , je moet vacuum hebben op je kraan , zonder lekkage of iets wat je vacuum teniet doet
Post automatically merged:

zou is proberen met een rechtstreekse slang . Er zijn vast leden met een sym die weten waar eventueel die andere aansluiting voor is .
 
Ben je toch al je vacuum kwijt. Nee een retro maar het systeem blijft gelijk , je moet vacuum hebben op je kraan , zonder lekkage of iets wat je vacuum teniet doet
Post automatically merged:

zou is proberen met een rechtstreekse slang . Er zijn vast leden met een sym die weten waar eventueel die andere aansluiting voor is .
Ik ga het proberen, dankjewel!
 
Hij zit al aan de spruitstuk. Er zit alleen een t splitsing tussen benzinekraan en spruitstuk. Waar moet die 3e slang naartoe?
Ik denk dat voor SLS wordt gebruikt. Dit vacuum wordt gebruikt om extra lucht in je uitlaattraject te injecteren om door de milieu eisen te komen. Ik zou even controleren of dit niet lekt, je kan hem even afdoppen om te kijken of er nu wel brandstof in je carb terecht komt.
 
Het probleem is denk ik het volgende, als ik het vacuum slangetje loskopel en er aan zuig, komt er benzine uit de benzinekraan. Als ik er in blaas niet. Maar als ik mn vinger voor het spruitstuk houdt lijkt het alsof het spruitstuk blaast ipv zuigt. Kan dit het probleem zijn?
 
Het probleem is denk ik het volgende, als ik het vacuum slangetje loskopel en er aan zuig, komt er benzine uit de benzinekraan. Als ik er in blaas niet. Maar als ik mn vinger voor het spruitstuk houdt lijkt het alsof het spruitstuk blaast ipv zuigt. Kan dit het probleem zijn?
Ik snap niet helemaal goed wat je bedoelt. Aan welke kant koppel je hem los? Bij de carb of bij de SLS? Je houdt je vinger dus tussen je carb en spruitstuk en dan voel je hem blazen?
 
Ik snap niet helemaal goed wat je bedoelt. Aan welke kant koppel je hem los? Bij de carb of bij de SLS? Je houdt je vinger dus tussen je carb en spruitstuk en dan voel je hem blazen?
Ik koppel de slang tussen benzinekraan en spruitstuk los. Het spruitstuk blaast hier: (foto)
image.jpg
 
Dat hoort niet , hoort ten alle tijde te zuigen . Kun je de compressie meten ? Als het een 4takt is zou de inlaatklep kunnen lekken , of te strak staan zodat de compressie naar de carburateur gedrukt wordt.
 
Dat hoort niet , hoort ten alle tijde te zuigen . Kun je de compressie meten ? Als het een 4takt is zou de inlaatklep kunnen lekken , of te strak staan zodat de compressie naar de carburateur gedrukt wordt.
Het is idd een 4takt. De compressie meten hoe moet dat?
Post automatically merged:

Even voor de duidelijkheid, hij blaast wanneer je een vacuum trekt met je mond en er zit geen beweging in je zuiger?
Nee; hij blaast wanneer ik de scooter probeer te starten, zowel kick als startmotor. Als ik vacuum trek aan het buisje waar de spruitstuk nu in blaast; dan pas komt er benzine uit de benzinekraan. Dus; volgens mij moet de spruitstuk zuigen, niet blazen. Snap je me?
 
Met een compressie meter in het bougie gat . Heb je met kicken of elektrisch starten het gevoel dat er compressie is ? Of gaat hij heel makkelijk de rondte in. Kleine test die overigens niet veel zegt is , je bougie eruit en dan met je vinger het bougie gat afsluiten en de motor starten. Wordt je vinger dan van het gat geblazen? Maar nogmaals dit is maar een kleine test.
Post automatically merged:

ook kun je de luchtfilterslang van je carburateur halen en je hand op de carburateur houden , voel je hem nu blazen met starten ?
Dan is er zeker iets loos met je kleppen.
 
Met een compressie meter in het bougie gat . Heb je met kicken of elektrisch starten het gevoel dat er compressie is ? Of gaat hij heel makkelijk de rondte in. Kleine test die overigens niet veel zegt is , je bougie eruit en dan met je vinger het bougie gat afsluiten en de motor starten. Wordt je vinger dan van het gat geblazen? Maar nogmaals dit is maar een kleine test.
Compressiemeter heb ik niet... nu ook niet het budget om aan te schaffen. (Ben 16 vandaar).
Vinger wordt idd weggeblazen, de compressie is net te sterk voor mij om mn vinger er op te houden. Zowel bij kick als bij elektrische start
 
Compressiemeter heb ik niet... nu ook niet het budget om aan te schaffen. (Ben 16 vandaar).
Vinger wordt idd weggeblazen, de compressie is net te sterk voor mij om mn vinger er op te houden. Zowel bij kick als bij elektrische start
Dan even testen met de hand op je carb voel je daar zuigen of blazen?
 
Achter op de carburateur waar nu de luchtfilter slang op zit , deze slang eraf halen en dan je hand ervoor houden , kun je voelen of hij zuigt of blaast. maak wel tijdelijk de aansluiting op je spruitstuk dan even dicht.
 
Achter op de carburateur waar nu de luchtfilter slang op zit , deze slang eraf halen en dan je hand ervoor houden , kun je voelen of hij zuigt of blaast. maak wel tijdelijk de aansluiting op je spruitstuk dan even dicht.
Ik heb geen luchtfilterslang op mn carb... waar zou die op moeten?
 
Back
Top