carburateur, en koppeling probleem

aad

speed 7t sonic
Hey,

ik heb een probleem met mijn carb. Hij loopt heel erg over, zo erg dat het inlaat setje vol benzine stond. Ik heb een oko 28mm met een js-inlaatsetje. Moet ik de vlotter aanpassen of wat moet ik anders doen?

EN ook heb ik een probleem met het orginele koppelingshuis. Eerst reed ik met stnd poulies en paste het perfect en was er niks aan de hand. Nu heb ik een malossi 2006 overrange en delta clutch en als ik het koppelingshuis erop zet klemt het om de koppeling. Waardoor komt dat? En hoe kan ik dit verhelpen?

alvast bedankt iedereen.
 
Advertisement - register to remove this

Tis duidelijk dat je een 105mm koppelingshuis hebt en de deltacluch 107mm of 109mm is ;).

Dat probleem kun je dus gewoon oplossen door een groter koppelingshuis te kopen. Moet je wel eerst ff nakijken hoe groot de deltacluch is. Volgens mij was het gewoon 107. Tip: als je nog een keer een koppeling bestelt, kijk dan ff goed of het 105 of 107 mm is ;).

En dat vlotter-probleem zou k niet weten, staat je carb te schuin ofzo?
 
carb probleem is weg:) die koppeling heeft gewoon speling als hij los is, maar als ik hem gewoon goed vast draai zit hij klem.
FF kijken of mn stage vergoeding binnen is en dan maar een wing bell halen als het nodig is.

carterkap is al aangepast voor de overrange.
 
ik had duidelijk geen 105 mm koppelingshuis. Daar kijk ik heus wel naar voordat ik iets monteer. En dat ringetje zat er tussen.Ik kreeg maar 1 ringetje meegeleverd met de overrange, maar 1 was denk ik niet genoeg.

Nu heeft het geen nut meer want mn carterkap en koppeling zijn in de poeier gedraaid. Dat kwam omdat de scooter heel erg hoog stationait ging draaien.

Dus kom ik bij het volgende probleem. Ik heb het gehele inlaatsetje met nieuwe pakkingen en zelfs vloeibare pakking opnieuw gemonteerd om valse lucht te voorkomen. Ook de gasschuif gaat gewoon dicht zoals het hoort. En toch gaat hij weer heel hoog stationair lopen als ik hem aankick. Zou dat komen omdat ik hem ff zonder v-snaar en poulies had aangetrapt of moet ik ergens anders naar kijken.
 
Tuurlijk gaat hij hoger stationair draaien zonder snaar, omdat er minder weerstand is. Als je (stationair)sproeier te klein is wil hij ook nog wel eens hoog stationair gaan draaien.

Waarom is je carterkap / koppelings huis verpoeierd omdat hij hoog stationair heeft gelopen? Dat vat ik even niet.
 
Mogelijk een probleem met de afdichting van een keering, hierdoor gaat de machine iets armer lopen. Met als gevolg een hoger instabiel toerental.

Edit: Je kan uiteraard altijd even langskomen ;)


Waarom is je carterkap / koppelings huis verpoeierd omdat hij hoog stationair heeft gelopen? Dat vat ik even niet.

Hoogstwaarschijnlijk omdat de koppeling bij een betrekkelijk laag toerental aangrijpt, de koppeling staat dan steeds aan te grijpen waardoor deze verbrand.
 
trekveer was eruit gesprongen ofzo en heeft zich waarschijnlijk ergens tussen gewrongen. En toen was er waarschijnlijk ruimte en vlogen de segmenten door mn carterkap.

probleem is al verholpen. Lag aan de gaskabel.
 
Back
Top