Carburateur

StevenA

New Member
Intussen heb ik er een 2de kisbee bij voor m’n andere dochter(en omdat ik het zelf ook wel leuk vind). Ook deze uit elkaar gehad en een beetje de standaard dingetjes vervangen (olies/filter/remblokjes/rollen).

Bij koude start rijd scooter niet weg moet eerst paar x heel rustig gas geven. Bij starten en gelijk weg rijden lukt dat niet valt dan uit. Starten doet hij wel in 1x

Nu denk ik zelf om de choke te vervangen.

Wat ik ook overweeg is om de carburateur compleet te vervangen daar zit de choke al op meegeleverd.

Wat ik bij een imitatie carburateur echter niet gemonteerd zie of een een mogelijkheid om deze te monteren is de “ontdooi kit”

Kan iemand mij uitleggen of deze “ontdooi kit” echt nodig is? En zo nee hoe dan deze te “overbruggen”
Post automatically merged:

Verschillen
 

Attachments

  • IMG_8422.jpeg
    IMG_8422.jpeg
    131.6 KB · Views: 9
  • IMG_8423.jpeg
    IMG_8423.jpeg
    109.9 KB · Views: 8
Advertisement - register to remove this

Is niet echt noodzakelijk, alleen swinters zal die wellicht iets rijker mogen worden afgesteld. Maar gok dat de dochters geen sleutelaars zijn dus zou eerst de carb ff uit elkaar halen en goed schoon maken van binnen. Dat scheelt vaak al een hele hoop
 
Nu denk ik zelf om de choke te vervangen.
Goed idee maar eerst even testen of die wel defect is en of deze spanning krijgt als de motor draait.
Hoe je dit doet vind je op Youtube, mocht je het niet weten.
Zoek maar eens op YT naar "GY6 enricher"

Ontdooi kit/carburateurverwarming
Als je die niet wilt of kunt aansluiten hoef je niks te overbruggen, draadje gewoon los laten liggen, wel even isoleren zodat het uiteinde geen kortsluiting kan maken.



Nu het s'morgens soms nog fris is, zou je dit even uit kunnen proberen met de scooter van de andere dochter.
Trek gewoon dit verwarmingselementje even los voor je de scooter start en ga dan een stukje rijden.
Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat het een wereld van verschil zal maken want er zijn niet veel scooters met deze feature, trouwens in de elektrische choke zit ook een vewarmingselementje die ook wel wat warmte afgeeft.

Ik ben het met Bartj eens, beter de oude carburateur in orde brengen en schoonmaken dan een goedkope chinese kopen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik hoor toch vaker dat deze niet altijd goed werken.
Niet goed af te stellen zijn en het verbruik omhoog jagen.
 
starten en gelijk wegrijden? dat lukt alleen met moderne auto's met injectie en dan nog moet je dat rustig doen.
als dit met een scooter niet lukt is dat geen defect, het wèl verwachten is onwetendheid van de gebruiker, sorry.
 
starten en gelijk wegrijden? dat lukt alleen met moderne auto's met injectie en dan nog moet je dat rustig doen.
als dit met een scooter niet lukt is dat geen defect, het wèl verwachten is onwetendheid van de gebruiker, sorry.
Je zou toch gewoon weg moeten kunnen rijden ipv dat de scooter uitvalt, dat je dit niet op vol gas doet snap ik maar dat je geen meter vooruit komt omdat bij iets te veel gas de scooter gelijk uitvalt is echt niet de bedoeling lijkt mij
 
Hoe kan het dan dat het bij de andere scooter wel goed werkt?
die zal "lekker" rijk afgesteld zijn? wat verbruikt die?
zoals Broos ook zegt, rijden en gas geven terwijl de choke nog bezig is, is helemaal niet de bedoeling.
als je het per sé wil, zou ik op die verwarming juist niet besparen (doet die het wel op die scooter voor je dochter?) en proberen 'm met de mengselschroef voor stationair en onderin wat rijker af te stellen (als die niet afgedekt is bij peugeot.
maar ook ik zou eens beginnen de originele carb. schoon te maken alvorens over een nieuwe (irritatie) na te denken.
even voor de duidelijkheid, is dit een 2 of een 4t?
 
die zal "lekker" rijk afgesteld zijn? wat verbruikt die?
zoals Broos ook zegt, rijden en gas geven terwijl de choke nog bezig is, is helemaal niet de bedoeling.
als je het per sé wil, zou ik op die verwarming juist niet besparen (doet die het wel op die scooter voor je dochter?) en proberen 'm met de mengselschroef voor stationair en onderin wat rijker af te stellen (als die niet afgedekt is bij peugeot.
maar ook ik zou eens beginnen de originele carb. schoon te maken alvorens over een nieuwe (irritatie) na te denken.
even voor de duidelijkheid, is dit een 2 of een 4t?
4t
 
Probleem opgelost. De originele carburateur is luchtzijdig niet af te stellen, is af fabriek ingesteld, en geborgd met een “schroef (halve maan)” en loctite. Carburateur gereinigd geen effect, sproeier was maat 78 deze vervangen voor een 80 en loopt als een zonnetje, start in 1x, netjes stationair en valt niet uit bij wegrijden.

Bedankt voor de gegeven input/tips
 
Back
Top