Hoe ziet je bougie eruit?Hallo,
Ik heb een vivacity (tot 2008 model) en ik heb heel veel last van witte rook, telkens als ik mijn scooter opstart heb ik last van rook (maak niet uit of ik nu 5 minuten laat afkoelen of 30 minuten). Als ik rij heb ik ook veel last van rook. Nu heb ik wat gelezen over carburateur afstellen, alleen ik heb geen idee aan welke ik moet draaien (bekijk foto). Voor de rest heb ik een nieuwe standaard uitlaat erop gezet(onbegrensd) waardoor hij tot 30 slecht trekt en erna naar boven schiet. Hiernaast ook nog bij 60km/h draait hij overtoeren... iemand tipsView attachment 53284
Wat kan de oorzaak zijn van zoveel rook?Hoe ziet je bougie eruit?
Heb ook Vivacity met snelle uitlaat, maar dan een snorscooter, trekt ook vd 25 naar de 55 hard op. Maar dat zoek ik meer bij mijn variateur.
Witte rook, onverbrande benzine? Maar dan zou de rook blauw zijn.
Lekt er geen benzine op de uitlaat?
Ik heb alleen een iets grotere sproeier en dan de snelle uitlaat.
Afstelling is meer het vakgebied van mede forumleden.
Kijk eens bij quick forumWat kan de oorzaak zijn van zoveel rook?
Je zou daar iemand een privébericht kunnen sturen. Niet je vraag daar posten. Dan wordt het een puinhoop!Kijk eens bij quick forum
Wat zie ik over het hoofd?
Daar wordt ook witte rook omschreven. Maar met betrekking tot het verbranden van olie
Bedankt, btw deze olie is al jaren niet meer vervangen en zit er nog steeds in...Je zou daar iemand een privébericht kunnen sturen. Niet je vraag daar posten. Dan wordt het een puinhoop!
Witte rook kan verbrande olie zijn!Bedankt, btw deze olie is al jaren niet meer vervangen en zit er nog steeds in...
Wat moet ik hieraan doen, ik klinkt wss domWitte rook kan verbrande olie zijn!
Vervang die dan ook maar eens.Bedankt, btw deze olie is al jaren niet meer vervangen en zit er nog steeds in...
Ik weet dat witte rook niet oké is, ben ik ff blij met mijn 2 takt!.Vervang die dan ook maar eens.
Ja daar keek ik dus ook ff na, bij ManuIs het een 4 T of 2 T ?
Uit een andere post gehaald:
Misschien te rijk met het mengsel? Of iets met de cilinder aan de hand en dus olie verbrand.
Het is een 2T, ik heb het blok gereviseerd en nieiwe pakkingen gezet... nieuwe bougie... (miet ik iets met de caburateur doen?Is het een 4 T of 2 T ?
Uit een andere post gehaald:
Misschien te rijk met het mengsel? Of iets met de cilinder aan de hand en dus olie verbrand.
Oww, nu veranderd alles, zuigerveren?Het is een 2T, ik heb het blok gereviseerd en nieiwe pakkingen gezet... nieuwe bougie... (miet ik iets met de caburateur doen?
Dat zou minst ingrijpende oorzaak zijn dan.Kan zijn dat er een pakking niet goed afdicht.
Hmm... voor de duidelijkheid de scooter heeft hiervoor bij de 10 jaar stilgestaan... we hebben de cilinder ingeolied, schoon gemaakt, en binnenin was geen krasje te vinden..., ik heb niet echt op de zuiger gelet...Oww, nu veranderd alles, zuigerveren?
Goede maat? Goed geplaatst. Gaat om tienden van een millimeter
Daar zal t antwoord waarschijnlijk zitten. Er komt olie langs de pakking of de zuigerveren denk ik.Hmm... voor de duidelijkheid de scooter heeft hiervoor bij de 10 jaar stilgestaan... we hebben de cilinder ingeolied, schoon gemaakt, en binnenin was geen krasje te vinden..., ik heb niet echt op de zuiger gelet...