Carbu geeft geen naft door

Fred3

New Member
Ok dus
Ik heb een 70cc malossi aerox
17.5 mm carbu
Als ik benzine rechtstreeks in de cillinder doe dan draait hij even maar de carbu geeft geen benzine
Heb op de luchtinvoer geblazen en mijn hand word niet nat of vochtig
Heb al wat met de afstelling gespeeld maar dat doet ook niets
Heeft iemand een idee waarom mijn carbu geen benzinne doorgeeft
Ookal zit in de vlotterbak bel benzine
Ik word zo stilaan zot haha
 
Advertisement - register to remove this

Maak jecarburateur goed schoon en kijk je membraan na.
Is allemaal net nieuw daar beb ik ook al aan gedacht
Werkt prima met benz in het spruitstuk maar niet door de carbu
De carbu krijgt benzine maar geeft het gewoon niet door
Wat ik ook probeer
 
Vertel eens wat je er allemaal aan gedaan heb , wat je vernieuwd heb .
Wat voor Carburateur zit er op , ... een MERK Carburateur??? of 1 of ander Imitatie Rommel/ B-Keus Mezoly Shit. o.i.d.
 
Misschien even kijken hoe hoog het brandstofniveau in de vlotterkamer staat.
Misschien drukt de vlotter de vlotternaald te vroeg in de zitting en sluit daarmee de benzinetoevoer te vroeg af.
 
Vertel eens wat je er allemaal aan gedaan heb , wat je vernieuwd heb .
Wat voor Carburateur zit er op , ... een MERK Carburateur??? of 1 of ander Imitatie Rommel/ B-Keus Mezoly Shit. o.i.d.
Allemaal malossi en stage 6
Nieuwe malossi 70cc sport gietijzer
Carbu malossi 17.5
Mallosi rood duwveer geel trekveer momenteel
Trekveer word rood
Stage 6 gewichtjes 4 en 5 gram
Stage 6 splinternieuwe van vandaag uitlaat krul
Nieuwe malossi membraam die bij de cilinderkit zat
Nieuwe gaskabel
Nieuwe nkg9h bougie
Stage 6 kabelchoke
Nieuwe cdi
Nieuwe ontsteking plus bougiedop
High voltage bobinne
Post automatically merged:

Misschien even kijken hoe hoog het brandstofniveau in de vlotterkamer staat.
Misschien drukt de vlotter de vlotternaald te vroeg in de zitting en sluit daarmee de benzinetoevoer te vroeg af.
Haal de carbu regelmatig leeg maar dat helpt niet
En hoe kan ik de vlotternaald later laten toegaan?
 
Heb je die carburateur ook open gehad voor je hem monteerde of heb je hen gewoon uit het doosje erop gezet?
Welke sproeiers zitten in die carburateur?
 
wat is de maat van de Hoofdsproeier ?
Welk luchtfilter gebruik je ? Standaard of Pouwahh Filter ?
Hand choke ?
Electrische Choke ??
 
Heb je die carburateur ook open gehad voor je hem monteerde of heb je hen gewoon uit het doosje erop gezet?
Welke sproeiers zitten in die carburateur?
Ja hoor even alles bekeken
Denk dat het een 80 hoofdsproeier is
Was zoals het er in zat
Post automatically merged:

wat is de maat van de Hoofdsproeier ?
Welk luchtfilter gebruik je ? Standaard of Pouwahh Filter ?
Hand choke ?
Electrische Choke ??
Denk dat het een 80 is van maat
Heb al verschillende luchtfilters geprobeert
Zonder
Met stage 6 kelk
Momenteel is het standaard filter
Met hand choke
Post automatically merged:

wat is de maat van de Hoofdsproeier ?
Welk luchtfilter gebruik je ? Standaard of Pouwahh Filter ?
Hand choke ?
Electrische Choke ??
Denk dat het een 80 is van maat
Heb al verschillende luchtfilters geprobeert
Zonder
Met stage 6 kelk
Momenteel is het standaard filter
Met hand choke
 
Ja hoor even alles bekeken
Denk dat het een 80 hoofdsproeier is
Was zoals het er in zat


Denk dat het een 80 is van maat
Denk denk denk....... Als je niet wil dat de boel gelijk Vast naait ? begin je normaal hoog in Hoofdsproeier , dan bouw je af naar onder tot dat de juiste gevonden is , ik weet het , vergt enige tijd , maar als de boel vastloopt , ben je af bij Nul.

En ga niet bij een nieuw Spul naar binnen met inspuiten van Remmen reiniger , of Deo dorant,,,,dat breekt de smering af , sloopt ook alles van binnen .
Heb je vonk , heb je benzine , heb je lucht , dan moet dat ding gewoon aanslaan .
 
Denk denk denk....... Als je niet wil dat de boel gelijk Vast naait ? begin je normaal hoog in Hoofdsproeier , dan bouw je af naar onder tot dat de juiste gevonden is , ik weet het , vergt enige tijd , maar als de boel vastloopt , ben je af bij Nul.
Dus als ik het goed begrijp
De carb geeft niets door omdat de sproeier te klein is
Als ik de sproeier vergroot dan zou hij wel benzine doorgeven dan?
Want momenteel geeft de carbu gewoon niets door naar de cil
Ik zag ook dat er 2 sproeiers in zaten
Kwa sproeiers ben ik nog vrij groen
Moet ik dan een set kopen en ze bijde veranderen?
Of juist de hoofdsproeier
 
Word de Bougie Nat ?

Zo nee ? dan is er geen Zuigende werking , pakking vergeten ?
Vacuum slang naar de Benzine pomp lek / vergeten aan te sluiten ? etc etc .
Post automatically merged:

EErst de grootste Sproeier er in zetten , normaal begin je bij 100 bij Malossi Sport 70 CC.
Post automatically merged:

Heb je nog een andere Carburateur ? zet er anders eens op .
 
Word de Bougie Nat ?

Zo nee ? dan is er geen Zuigende werking , pakking vergeten ?
Vacuum slang naar de Benzine pomp lek / vergeten aan te sluiten ? etc etc .
Post automatically merged:

EErst de grootste Sproeier er in zetten , normaal begin je bij 100 bij Malossi Sport 70 CC.
Post automatically merged:

Heb je nog een andere Carburateur ? zet er anders eens op .
Heb me een set sproeiers gekocht van 80 naar 110 denk ik ga beginne met de hoogste en ik zie wel wat er gebeurd
Ik hou jullie op de hoogte
 
Misschien ergens valse lucht zoals bij de keerringen links en rechts?

Offtopic : De rode Malossi drukveer is veel te sterk voor de laagtoerige setup waar mee je rijd,
maar daar zal je later wel achter komen als de scooter rijd en hoge overtoeren op top geeft inclusief een lagere top.
Mallosi wit of misschien geel zou beter passen in deze setup. Mallosi rood is voor hoogtoerige setups , een veel gemaakte fout onder beginners.
Verder is de standaard luchtfilter met tuutje goed genoeg voor deze setup.
 
Misschien ergens valse lucht zoals bij de keerringen links en rechts?

Offtopic : De rode Malossi drukveer is veel te sterk voor de laagtoerige setup waar mee je rijd,
maar daar zal je later wel achter komen als de scooter rijd en hoge toeren op top geeft inclusief een lagere top.
Mallosi wit of misschien geel zou beter passen in deze setup.
Heb de rode veren al sinds mijn 50cc er nog op zat
Heb er nooit problemen mee gehad
Zat toen wel met 7 gram in de blok
Maar is een voledig nieuwe blok zou normaal moeten gaan
Keeringen zijn nog ok
Al nagekeken
Trekt nergens lucht
Enkel waar hij hoord
Het probleem licht gewoon dat er geen benzine uit de karbu komt
Heb vandaag stage 6 sproeiers gehaald
Maat 80 82 85 88 90 92 95 98 100 en 102
Ga straks na mijn werk of morgen kijken of het beter is
 
Heb de rode veren al sinds mijn 50cc er nog op zat
Heb er nooit problemen mee gehad
Zat toen wel met 7 gram in de blok
Maar is een voledig nieuwe blok zou normaal moeten gaan
Keeringen zijn nog ok
Al nagekeken
Trekt nergens lucht
Enkel waar hij hoord
Het probleem licht gewoon dat er geen benzine uit de karbu komt
Heb vandaag stage 6 sproeiers gehaald
Maat 80 82 85 88 90 92 95 98 100 en 102
Ga straks na mijn werk of morgen kijken of het beter is
Door de rode drukveer moet je zwaardere rollen gebruiken , maar die gaan niet helpen om de rode drukveer geheel in te duwen sinds de drukveer te sterk is. Met een witte drukveer zou je op rond de 4.5 - 5.0 gram uit komen en een betere gasreactie hebben. En als bonus een stuk hogere topsnelheid. Probeer de combinatie van de witte Malossi drukveer en 4.5 gram rollen maar eens als de scooter rijdend is, en zie wat beter rijd.
 
Door de rode drukveer moet je zwaardere rollen gebruiken , maar die gaan niet helpen om de rode drukveer geheel in te duwen sinds de drukveer te sterk is. Met een witte drukveer zou je op rond de 4.5 - 5.0 gram uit komen en een betere gasreactie hebben. En als bonus een stuk hogere topsnelheid. Probeer de combinatie van de witte Malossi drukveer en 4.5 gram rollen maar eens als de scooter rijdend is, en zie wat beter rijd.
Zal dat zeker eens proberen en als ik een gele neem?
Dat heb ik nog liggen
Welke rollen raad je dan aan?
 
Back
Top