Carbage Run 2010

We gaan daar idd niet happy van worden, ff CO meting maken, zit vast iets niet goed met lambda ofzo. 1:9 / 1:10 moet makkelijk kunnen, zeker @ snelweg.
 
Ik denk dat ik vandaag in Hellevoetsluis ook 3 garbagerun auto's zag staan op een industrieterrein.

3 matzwarte mondeo's station. Allemaal hetzelfde bestickerd en met VEEL lampen op het dak. Zag er vet uit! Bekende van iemand hier?
 
ZO.

De volvo heeft z'n vermogen weer terug. In de lage toerentallen vonden we hem al een aygo-geluid maken, en hij stonk naar benzine.
We hebben er effe met een maat naar gekeken, en 1 bougie bleek dus gewoon niet te vonken omdat de electrodeafstand geen afstand had :D. (hij vonkte dus gewoon niet).

16869-Clipart-Picture-Of-A-Spark-Plug-Mascot-Cartoon-Character-Welcoming-With-Open-Arms.jpg


Ding effe gefixt en rijd gelijk weer als de brandweer. Nu nog het benzine-probleem oplossen :D
 
Last edited by a moderator:
Sander, ik denk dat je benzineprobleem nu ook direct opgelost is!
Ik weet niet of je de stank, of het verbruik bedoeld, maar beide zullen nu veel minder erg zijn. Als er onverbrande benzine in je uitlaat komt ruik je dat ook behoorlijk namelijk en heb je nu geen last meer van. En wanneer 1 cilinder niet mee doet, geef je veel meer gas, met als gevolg een stuk hoger verbruik.
Trouwens, ik wil dat ding wel ff komen checken, wanneer zijn jullie aan het beunen?

Op marktplaats zie ik een paar 27mc bakkies staan voor € 60,-
Geen geld lijkt me om een btje onbeperkt slap te ouwehoeren tijdens zo'n rit :p
 
Zijn jullie btw niet een beetje laat met fixen? Wij gaan eind augustus ws al beginnen, ik ga een motorblok compleet reviseren.
 
Last edited:
We zijn inderdaad erg TE laat met fixen...

Maarjah... dat is opzich ook wel grappig... toch?
We hebben daarnaast ook nu drukte met afstuderen & tentamens en er hebben er 2 ook flink drukke banen (die ook nog een best ver weg werken)
 
Hele nieuwe is de goedkoopste 61,99

930487_LB_00_FB.EPS.jpg

Omvang levering:


•Apparaat met 12 V aansluitkabel
•Microfoon met houder
•Bevestingsbeugel voor apparaat incl. bevestigingsschroeven.

Highlights
•LED-kanaalindicatie
•AM/FM
•Luidsprekeraansluiting
Uitvoering:
•Permanent geheugen voor de laatste instellingen (EEPROM)
•LED-kanaalindicatie
•TX-indicatie
•FM-indicatie
•AM/FM-omschakeling
•4-polige
•microfoonaansluiting op het front
•Up/Down-kanaaltoetsen op het front
•Aansluitingen voor antenne (PL-bus) en externe
•luidspreker (3,5 mm).

Technische specificaties
Afm.: (b x h x d) 130 x 35 x 148 mm (zonder stekker)
Kanalen: 80 FM / 40 AM
40 FM / 40 AM
40 FM
Frequentie: 27 MHz
Zendvermogen: FM: 4
AM: 1 W


En dan een antenne €39,99

930340_BB_00_FB.EPS.jpg

Technische specificaties
Kabellengte: 4 m
Aansluiting: DV-voet
Hoogte: 93 cm
Voet-Ø: 1.3 cm
Materiaal: Glasvezel
Vermogen: 500 W
Kanalen: 120
Lambda-type: 1/4
Aansluiting: DV-voet
Montage: 13 mm boorgat


Of

269310_SZ_00_FB.EPS.jpg


Kabellengte: 3.5 m
Aansluiting: PL
Hoogte: 60 cm
Voet-Ø: 9 cm
Materiaal: Roestvrijstaal
Vermogen: 30 W
Kanalen: 40
Lambda-type: 1/4
Aansluiting: PL
Montage: 90 mm magneetvoet
 
Sander, ik denk dat je benzineprobleem nu ook direct opgelost is!

Klopt...

Alleen weet ik zeker dat hij nog te rijk loopt... De vorige uitlaat was 1 grote gatenkaas waardoor hij niet goed meette... Nu hebben we een dieselpijp eronder geknutselt... Maar daar kan de Lambda niet eens in. Hij hangt nu "los" onder de wagen zegmaar.

Het kan dan gewoon niet dat hij goeie waardes geeft... Volgens mij moet hij er gewoon ingelast worden, en daarna hebben we pas een normaal verbruik....
 
Hahaha, ik ga kapot hier i.v.m. die reactie van je lambdasonde... :winner:

Maar goed, je hebt ook Lambda eliminator kits te koop, daarvan heb ik er ook 1 op m'n motorfiets zitten. Ik weet niet of je er ook 1 passend voor een Volvo hebt, maar wellicht zou je zo iets erop kunnen doen?
Volgens mij zorgt zo'n ding ervoor dat de ECU altijd waarde 14,7:1 leest zodat hij de boel niet gaat verrijken/verarmen.
 
Daar heb ik het ook nog met sander over gehad gister over de tel om de ECU zodanig aan te passen naar een vaste waarde. Maar wij hadden zelf het idee dat dit misschien redelijk ' link' kan zijn als je door heel Europa crossed. De ene dag rij je in 40 graden op 20 meter hoogte boven zeeniveau en de volgende dag is het 15 graden en zit je op 2000km hoogte in Oostenrijk. Of is dat mijn 2tact angst en boeit dat mij 4tact geen hol? :D
 
Back
Top