Carb afstelling (28mm keihin)

7t Neorox

Jelmer.
Hallo,

(28mm keihin carb met serie nummer / Sproeier 168, Gasnaald hoogste stand luchtschroef 1 halve slag open)

IK had in het begin het bekende MWOAAAP geluid als ik optrok, heb vandaag dus gasnaald meer omhoog gezet en het MWOAAAP was weg, alleen nu heb ik het gevoel dat hij minder vermogen heeft?:X

Zou het nu dus kunnen zijn, als ik de naald iets lager zou zetten het beter zou kunnen, of moet je het gewoon met een sproeier afstellen aangezien hij eerst tussen 30-80 km/u toch meer vermogen had dan nu.

Hoor het graag!<]
 
Advertisement - register to remove this

Je moet afstellen aan de hand van je gashendelstand, niet aan de hand van km/u.


Nee dat begrijp ik, aangezien hij mwaop deed en nu niet meer, moet ik dus weer kijken hoe ik er het meeste vermogen uit krijg, mijn vraag dus; moet dat met kleine sproeier, of de naald weer wat lager zetten totdat het goed is.
 
Je moet de naald op het 1 na onderste standje zetten, en dan gewoon je sproeier afstellen. Als hij dan redelijk loopt kun je altijd nog wat met je naald gaan prutsen.
 
Je moet de naald op het 1 na onderste standje zetten, en dan gewoon je sproeier afstellen. Als hij dan redelijk loopt kun je altijd nog wat met je naald gaan prutsen.

Hij liep dus ook gewoon goed, toen ik hem naar 3-4 weken starte, en ontsteking heb LATEN goed zetten niet meer.

Ik heb hem nu op onderste staan, zou wel 1na laatste proberen, en anders ff met sproeiers prutsen.
 
Maar op welke stand van je gas doet ie BWAAP? Voluit? Rij anders een flink stuk en draai bij vol gas je contactsleutel om. Hoe ziet je bougie er dan uit?

Sowieso altijd maar 1 ding tegelijk aan je carbsetup wijzigen.
 
Maar op welke stand van je gas doet ie BWAAP? Voluit? Rij anders een flink stuk en draai bij vol gas je contactsleutel om. Hoe ziet je bougie er dan uit?

Sowieso altijd maar 1 ding tegelijk aan je carbsetup wijzigen.

Het is een sprinter.

Op top is het juist goed!, zodra je optrekt doet hij het even en daarna vliegt hij ervan door...
 
Back
Top