Gurtner 12mm afstelling. ( carb slecht of goed )

Gallecgun SF 2

Twijvel is afkeur en boem = au!
Mensen ik heb iets aparts.
Nu heb ik een doppler s3r onder een 2005 lc blok. Malos vario en flyclutch.
6,5 gram sproeier 64 ( iets te rijk )

Ik had eerst 60/62 was mooi koffie bruin.
Liep zomers en in de winter goed.
Maar nu pakt hij niet meer zo lekker aan als hij deed.

Sputterend optrekken minder hoge top
Voorheen 80 nu 75 met mazzel.

Eerst stond de lucht schroef 1 slag open +/-
En de fijn afstelling 1 aan 1 1/4
Deed het altijd prima.

Maar nu is staat hij amper een kwart tot een halve slag los.
Koffie bruine bougie, maar bij de 40 kakte hij in als of hij te weinig kreeg dipte ook en 65 was ongeveer de top.

Nu sproeier 64 en top licht al wat hoger.
Ruikt ook wen beetje naar benzine, maar lekt niet pakkingen zijn goed carb is schoon zelfde geld voor het filter.

Ik verdraai minder als een kwart maar kom er zo niet uit welke richting ik op moet.
Of dat de carb gewoon niet helemaal 100 meer is.

Afstellen is altijd gebeurt met een warme motor.
Draait mooi valt niet uit, maar als ik wil weg rijden moet hij wel onder uit komen met wat sputteren. Hij rijd dan best prima richting top zonder dipjes en kan ook tussen door gas los laten en weer geven.

Laat ik hem beter op toeren komen voor het weg rijden heb ik dus dat hij dipt en weg zalt rond 45 t/m 65 +/-

Wanneer echt goed warm en wat poels later word de cilinder ook minder snel ( dmp )
Verwacht hier ook niet veel van.
Maar heb vroeger vaker met merk hemelvaart gereden zonder problemen als dit.

Kort verhaal lang.
Iemand tips of tricks.
Dit is iets te specifiek of zo te vinden jammer genoeg.
 
Advertisement - register to remove this

Vind je sproeiers aan de wat lage kant.. Weet dat ik vroeger zelfs al op 78 / 80 zat met snelle uitlaat originele carb en cilinder.

En jij zit met snelle delen op maar 64.. Gebruik momenteel deze sproeier met een 50cc naraku en een sito plus uitlaat..

Misschien de carburateur eens laten reinigen in een ultrasone bad.

Luchtschroef heb ik momenteel op 1 1/8
 
78 klinkt wel heel groot.
Maar ga wel eens een grotere sproeier proberen en dan weer opnieuw afstellen en kijken hoe het gaat.

Had eerst ook 66. Maar wat ik ook deed bougie bleef zwart.
Zo doende dat ik ook op 60/62 uitkwam.

Is de kwaliteit trouwens goed van die naraku cilinders?
Wou er namelijk ook wel 1 uitproberen ( 70cc ) met passende kop.

Dan ben je met 100 euro +/- klaar dacht ik.

En 1 1/8 is eerst helemaal in en dan uit.
Niet dat ik al jaren wat verkeerd doe
 
Naraku cilinders zijn wel oke.
cilinder ziet er na 600 km nog gloednieuw uit. Verder als dat ben ik er niet mee gekomen door het ongeval.

Het is dan wel een 50cc cilinder. Ook is hij iets minder fel als een ori of dr.
 
Vind de naraku cilinder 50cc wel gaan.. Het is een beetje beter dan DMP en hiermee is dan alles ook gezegd.
Naar mijn mening is dat ik de cilinder feller vond dan de standaard cilinder. Zuiger en cilinder zo oke.. Zuigerveren vind ik niet top.. Niet heel veel beter dan DMP, maar ze kosten ook maar 10 euro voor een nieuw setje, dus echt kwaliteit kan je er ook niet van verwachten. Zuigerveren zijn niet massief.. Maar aan de buitenkant zit zo`n metalen band om heen (wat die meeste goedkope troep veren ook hebben) de originele peugeot zijn wel massief)

De spoelkanalen (aan de onderkant) die op het carter komen is bij mijn peugeot cilinder groter dan bij de originele. Hierdoor krijg je een brandstof afstellings verschil tegenover de originele cilinder. Bij mij loopt de cilinder moment een beetje stug/stroef om het zo maar te zeggen en dit na een inrij periode van 500km. Vooral na stationair en overgang op hoofdsproeier loopt de cilinder wat schraal (denk dat ik de gasnaald 1 standje omhoger moet zetten of 1 maat grotere sproeier monteren. Dit is echter niet normaal, want dit is normaal bij de originele peugeot cilinder niet nodig. Ook zuipt de cilinder best wel veel benzine weg als je vaker vol in het gas gaat en dat voor een 50cc cilinder.
Wil je een betrouwbare cilinder kan ik deze niet echt aanraden.. Ook al kost deze rond de 50 euro..

Mijn tip als je toch voor zo`n brol cilinder gaat. Werp de zuigerveren in de prullenbak en zet er originele fabrieks zuigerveren in van peugeot zelf.. (Kosten 10 euro per veer) Dan heb je veel meer aan deze cilinder. Meeste start problemen worden veroorzaakt omdat de zuigerveren naar de kut gaan.. Zeker deze goedkope rommel.. In dit geval vond ik de BGM cilinder beter (had ook slechte zuigerveren in de kit)

Maar toch is de originele peugeot FM PA cilinder nog steeds onverslagen. (betere kwaliteit ga je niet vinden)
Post automatically merged:

78 klinkt wel heel groot.
Maar ga wel eens een grotere sproeier proberen en dan weer opnieuw afstellen en kijken hoe het gaat.

Had eerst ook 66. Maar wat ik ook deed bougie bleef zwart.
Zo doende dat ik ook op 60/62 uitkwam.

Is de kwaliteit trouwens goed van die naraku cilinders?
Wou er namelijk ook wel 1 uitproberen ( 70cc ) met passende kop.

Dan ben je met 100 euro +/- klaar dacht ik.

En 1 1/8 is eerst helemaal in en dan uit.
Niet dat ik al jaren wat verkeerd doe
Beter haal je dan nog een DR cilinder..

En 70cc proberen af te stellen op peugeot vertikaal is een hoop slappe loze nachten.
 
Valt me net op dat de zuiger niet mooi in de cilinder past. Misschien een productie fout en de oorzaak van het vermogen verlies en hoge brandstof gebruik.
 
Dr is ook mijn 2de keuze.
Maar zit ook wel een beetje veel verschil in qua bedrag.

Het hoeft ook geen racemonster te worden maar gewoon beetje koppel is welkom.
Lees zelf ook verschillende meningen of naraku, meer over 4 takt dan 2 takt.

Vandaag nog even een ometje na het wertk gemaakt en met de afstelling bezig geweest.
Maar blijft een beetje het zelfde verhaal.

En af en toe als je optrekt maakt hij een raar soort overtoeren net voor de koppeling volledig is aan gegrepen.
Ik dat dit regelen met afstellen, dat vond ik wel vreemd.

Deze zaterdag maar eens een 68/70 sproeier monteren en kijken hoe hij dan reageert.
Kan er namelijk gewoon niet bij dat met ik met 2000km +/- gewoon zoveel moet inleveren.

Dan moet of de carb noet 100 meer zijn.
Of de DMP cilinder geeft zich gewoon snel gewonnen.

Iemand ervaring met metrakit?
Gewoon 50cc
Schaafbrommers hebben een leuke set liggen voor 115 euro.
Weet niet of dit ook sport cilinders zijn.
Wel gevraagd, geen antwoord op gekregen.
 
Valt me net op dat de zuiger niet mooi in de cilinder past. Misschien een productie fout en de oorzaak van het vermogen verlies en hoge brandstof gebruik.

Hoge brandstof verbruik heb ik ook last van terwijl alles hier verder goed is. Dat ligt alleen aan de cilinder.
 
Back
Top