Carb afstelling

Aprillia SR

Well-Known Member
Hallo

Ik ben bezig met afstellen maar ik kom er maar niet uit.

Setup:

Hebo Manston 1
Stage6 V-force
Stage6 wig
OKO28
E13
HPI 2004
Kundo KRD F1
Stage6 R/T vario
Std poulie
Malossi x kevlar riem
Delta clutch
std vertanding

Afstelling op dit moment:

2.7 En 3.3gr rollen gemikst
Rode drukveer
Zwarte malossi trekveren @ strakste stand
Hpi@ 3.8mm
Stationair sproeier 42
Hoofdsproeier 120
Gasnaald op de 2e hoogste stand
Bougie is lichtbruin

Het probleem is dat hij op top zakt in toeren, Ik had geprobeerd met alleen 2.7gr rollen en dan draait hij wel veel toeren maar maakt hij geen snelheid. Met 6x 3.3 gr valt het toerental gewoon helemaal weg... Hij trekt het eerste stuk wel keihard maar hij trekt niet door. Ik krijg hem nog niet eens dat hij uit de vertanding loopt, wat met mindere setups toch al een probleem is?
 
Advertisement - register to remove this

probeer maar een keer andere poulies :) of een overrange, dat zal wel een bult schelen..
daarnaast is een HPI niet altijd helemaal correct met zn voorontsteking, voor de zekerheid laat je die een keer nameten.
 
drukveer?? rood is niet zo stug van malossi?

volgorder is volgens mij: wit geel rood paars blauwe?

paars of..blauw zou ik eerder doen. zeker wanneer er zwarte trekveren in zitten.. en de pest is.. wanneer je veel toeren in begin maakt..je op je top niets meer over heb.. dus te strakke koppeling heeft weinig zin... ik denk dat je wel weet wat ik bedoel..
 
Op minarelli is rood geloof ik het strakste hoor, paars en blauw is bij piaggio.

En dat je op top dan niets meer over hebt is onzin, je heb gewoon 1 toerengebied waarin het blok het meeste vermogen geeft, met een variomatic overbrenging is het de bedoeling dat toerental van 0 - xx km/h vast te houden, op die manier trek je het vlugste op en heb je 9 van de 10 keer de hoogste top.
 
ja klopt maar als je koppeling rete strak staat en de rollen niet optimaal zijn.. dan is de verhouding er niet en knalt je scooter pas weg bij.. teveel toeren en zal daarna zakken.. en de snaar in je vario zal hoog blijven staan.. en meer toeren heeft geen zin dan dat bedoel ik te zeggen.. is

ik ging voor max top en trek kracht..

ik had max gewicht rollen..zodat de snaar MAXIMAAL omhoog komt.

dan koppeling max strak dat die lekker knalt.. bij dip ff drukveer aanpassen

overtoeren en niet op je achter as kwijt kunnen is alleen resonatie en warmte.. dus energie verlies.
 
Rood is op minarelli het sterkste. Het toerenprobleem is opgelost nu, ik heb nu 3.0gr rollen zitten en hij trekt in 1 keer door na zijn top en het toerenverloop is op het gehoor goed (geen pieken etc). Alleen als hij warm is heeft hij een dood punt bij het vertrekken , net zoals bij te slappe trekveren. Maar dit lijkt mij toch straf?
 
Hallo

Ik ben bezig met afstellen maar ik kom er maar niet uit.

Setup:

Hebo Manston 1
Stage6 V-force
Stage6 wig
OKO28
E13
HPI 2004
Kundo KRD F1
Stage6 R/T vario
Std poulie
Malossi x kevlar riem
Delta clutch
std vertanding

Afstelling op dit moment:

2.7 En 3.3gr rollen gemikst
Rode drukveer
Zwarte malossi trekveren @ strakste stand
Hpi@ 3.8mm
Stationair sproeier 42
Hoofdsproeier 120
Gasnaald op de 2e hoogste stand
Bougie is lichtbruin

Het probleem is dat hij op top zakt in toeren, Ik had geprobeerd met alleen 2.7gr rollen en dan draait hij wel veel toeren maar maakt hij geen snelheid. Met 6x 3.3 gr valt het toerental gewoon helemaal weg... Hij trekt het eerste stuk wel keihard maar hij trekt niet door. Ik krijg hem nog niet eens dat hij uit de vertanding loopt, wat met mindere setups toch al een probleem is?

het klinkt mischien heel gek maar ik heb het ook keer gehad dat alles verandert had en aan gepast en het niks werdt maar ik de kevler belt weg gehaalt had en tijdelijk een standaart gebruikte en hij zo ziek liep dat ik 7 pk meer had op eind test bank kevler is de sterkste band en soms rekt hij gewoon weg niet uit door de setup als jouw was zou ik het proberen en dan kijken wat die doet hoppelijk een goeie tip
 
Back
Top