build opnieuw beginnen

goeiedag mensen zoals sommige van jullie weten heb ik mijn blok helemaal opnieuw gebouwd een leuke 3 weken gehad vandaag wil ik er mee rijden en krijg ik een vastloper cilinder flink beschadigd en krukass stang is gwn doormidden, heb nu het blok weer gesplitst en wil alles weer opnieuw doen maar deze keer zal ik luisteren naar jullie meningen,

wat wil ik nu eig?: ik wil een complete setup..
- krukass
- cilinder (krachtig en dagelijks)
- carburetor
- uitlaat
- drukveer,trekveren, rollen
 
Advertisement - register to remove this

Oliepomp wel goed aangesloten geweest??
Op mijn firefox in 2005 nieuwe krukas laten zetten en t blok zelf weer opgebouwd. Ik had alleen niet goed gekeken of de oliepomp goed aangesloten was(eigen fout)en daarna (omdat ik eerst een dop olie er bij doe tijdens inrijden een dag kunnen rijden)na 2 dagen hard vast gelopen..
 
Oliepomp wel goed aangesloten geweest??
Op mijn firefox in 2005 nieuwe krukas laten zetten en t blok zelf weer opgebouwd. Ik had alleen niet goed gekeken of de oliepomp goed aangesloten was(eigen fout)en daarna (omdat ik eerst een dop olie er bij doe tijdens inrijden een dag kunnen rijden)na 2 dagen hard vast gelopen..
olie pomp gebruik ik niet, ik mix zelf
Post automatically merged:

Oorzaak vastgesteld en van geleerd? Drijfstang door midden is zéér merkwaardig.
ja man heb de cilinder te hard gepusched denk ik

ik probeerde topsnelheid te halen en toen liep die vast bij 100km op teller
 
Sorry kerel

Welke blok heb je?

Wat was je setup hiervoor?
maakt niet uit hoor maar dacht zeg het effe


ik heb een Peugeot verticaal blok

setup hiervoor was
- airsal t6 70cc
- stage 6 spruitstuk
- dellorto 17.5mm
- malossi powerfilter
- polini vario
- polini std uitlaat
- snor vertanding, deze heeft snorvertanding om dit eerst een snorfiets was maar aangezien we daar een helm voor nodif hebben heeft men vader hem laten omkeuren naar brom
 
100 kmpu met een snorvertanding, dat moet een pak overtoeren hebben gemaakt.
Vooral als je nog aan het inrijden bent, is dit wel funest, dat is gebleken.

Je mixt zelf zeg je, welke verhouding, maw hoeveel milli-liter olie per liter benzine?
 
Misschien eerst ff nadenken tijdens/na de 1e start van je peu, bietje onnozel om de 100 proberen te halen als hij net loopt. Aangezien je zelf niks ook nog niks voordraagt qua merk/type cil-carb etc en niet weet wat enigszins normaal inrijden betekent… lijkt het me wijs dat je gewoon een batavus (zo’n ding met van die trappers) met highpower Bosch accu of een blauw/grijze bmx uit 1988 aanschaft en daarop gaat toeren of gummen…hoef je ook niet in te rijden, ook geen olietank/mengsmering voor nodig en zo’n Batavus HiPowerSpeedUltraVlammen kan na de eerste start wel gewoon gelijk richting z’n top van 137 km/h gps.

Of je neemt:
Polini Evo1 of 3
Polini Evo krukas pen 12
Polini for Race 3/4 uitlaat
DellOrto PHBG 19 (geen 21!)
Polini schuimfiltertje
Malossi Overrange (Polini schijnt beter te zijn)

Rollen,trekveertjes en drukveer is kwestie van afstellen heh…begin bvb met gele rode drukveer, 4-5 gr rollen en standaard trekveertjes of anders wat je ook wil of denkt.

De 5/6 spoels ontsteking zou ik er af knallen en neem een pvl. Wil je met lichtspoel, neem je een mvt of hpi (kutdingen).

Succes gozert!
 
Back
Top