Gilera stalker build

Tayberrr

New Member
Beste,

Ik heb een gilera stalker gekocht die volledig origineel is maar hij loopt niet echt lekker en ik wil hem opvoeren. Wat ik in gedachte heb is om een 70cc setup erop te zetten die met een sito plus en of een terugloop nog wat goed kan lopen maar voorlopig wel met een site plus (572 versie )

Ik dacht aan deze cilinders:

Polini 70cc Ac
Malossi 70cc Ac
Stage 6mk2 Ac

Heb veel gehoord over DR70cc maar ik wil liever nog wat horen over deze cilinders omdat ik ze toch nog voor een goede prijs op marktplaats kan halen van mensen die hem ongebruikt verkopen. Ik heb zelf nu een sitoplus gehaald maar die zit er nog niet op. Denk eraan om een Polini/dellorto 19mm te halen of een 21/23 van polini carburateurs. Is een soort van voor dagelijks gebruik maar hij moet wel snel kunnen blazen dus zoek wel een snelle setup maar eentje waar ik geen powerfilter op hoef te zetten, zoals 1 van de videos die ik heb gezien van WB tuning op zijn typhoon 70cc build zou ik iets die richting willen maar vind zelf wel dat die stage 6mk2 misschien wat aan de dure kant zit en ook erg hoogtoerig is en dat ik wel vaker met een sitoplus zal rijden. Daarnaast zal ik zelf voor de overbrenging een polini hi speed vario of een malossi multivar halen, een verstelbare koppeling van malossi of polini, en misschien een malossi delta clutch maar weet niet zeker of dat echt belangrijk is.

Ik hoor graag wat jullie ervan denken. Heb al meerdere threads gelezen over een build die gelijkmatig aan deze is maar ik wijk wel af van de DR70cc tenzij ik hier alsnog hoor dat dit veel beter uitpakt voor het resultaat dat ik zou willen.
 
Advertisement - register to remove this

Beste,

Ik heb een gilera stalker gekocht die volledig origineel is maar hij loopt niet echt lekker en ik wil hem opvoeren. Wat ik in gedachte heb is om een 70cc setup erop te zetten die met een sito plus en of een terugloop nog wat goed kan lopen maar voorlopig wel met een site plus (572 versie )

Ik dacht aan deze cilinders:

Polini 70cc Ac
Malossi 70cc Ac
Stage 6mk2 Ac

Heb veel gehoord over DR70cc maar ik wil liever nog wat horen over deze cilinders omdat ik ze toch nog voor een goede prijs op marktplaats kan halen van mensen die hem ongebruikt verkopen. Ik heb zelf nu een sitoplus gehaald maar die zit er nog niet op. Denk eraan om een Polini/dellorto 19mm te halen of een 21/23 van polini carburateurs. Is een soort van voor dagelijks gebruik maar hij moet wel snel kunnen blazen dus zoek wel een snelle setup maar eentje waar ik geen powerfilter op hoef te zetten, zoals 1 van de videos die ik heb gezien van WB tuning op zijn typhoon 70cc build zou ik iets die richting willen maar vind zelf wel dat die stage 6mk2 misschien wat aan de dure kant zit en ook erg hoogtoerig is en dat ik wel vaker met een sitoplus zal rijden. Daarnaast zal ik zelf voor de overbrenging een polini hi speed vario of een malossi multivar halen, een verstelbare koppeling van malossi of polini, en misschien een malossi delta clutch maar weet niet zeker of dat echt belangrijk is.

Ik hoor graag wat jullie ervan denken. Heb al meerdere threads gelezen over een build die gelijkmatig aan deze is maar ik wijk wel af van de DR70cc tenzij ik hier alsnog hoor dat dit veel beter uitpakt voor het resultaat dat ik zou willen.
Als je al een sito plus hen moer je een dr halen.

Een stage 6 mk2 is veel te hoogtourig ervoor en komt al snel meer bij kijken.
17,5 dellorto of 19 mm dellorto doen zodat je kleine aansluiting houd Oo luchtfilter dus de std filter kan houden..
21/23 is te groot. Als je toch sneller wil kan je wel de stage 6 mk2 en een bijpassende hoogtourig uitlaat..

Zou zelf de multivar halen de Polini ben ik niet echt over te spreken..

Welke Malossi en Polini ac bedoel je stuur even een linkje?
 
Als je al een sito plus hen moer je een dr halen.

Een stage 6 mk2 is veel te hoogtourig ervoor en komt al snel meer bij kijken.
17,5 dellorto of 19 mm dellorto doen zodat je kleine aansluiting houd Oo luchtfilter dus de std filter kan houden..
21/23 is te groot. Als je toch sneller wil kan je wel de stage 6 mk2 en een bijpassende hoogtourig uitlaat..

Zou zelf de multivar halen de Polini ben ik niet echt over te spreken..

Welke Malossi en Polini ac bedoel je stuur even een linkje?
Deze is die malossi:

Deze is die van polini:
https://link.marktplaats.nl/m196738...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

En wat betreft de luchtfilter buis, bij de video van WB tuning ( link zet ik erbij ) doet hij dus een andere buis van een runner andersom op een polini carburateur (21 of 23mm) en het het lukt dan wel. En qua hoogtoerige uitlaat, ik kan een yasuni/gianneli of een leovince hadmade halen alleen een terugloper is niet heel praktisch want er is wel vaak politie en wil niet te erg opvallen.
Post automatically merged:

Lekker vlot met std luchtfilter, 19 of 21mm Dellorto..
Top Performances Blauwe Top.
Advies is dan wel een Top Performances Nardo uitlaat.
Heb je een linkje van die cilinder ? Kan hem alleen vinden voor minarelli of voor piaggio LC. En die uitlaat is me echt te duur en ik denk dat ik voornamelijk met de sitoplus zal rijden ( heb nog geen eens een terugloper besteld ) dus wil voor nu daarmee beginnen. De carb dat komt wel goed die zijn echt wel te vinden maar de dingen van top performance vond ik lastig te vinden voor een AC piaggio blok en hij ligt al rond de zelfde prijs als een stage 6mk2 dus denk dat ik dan liever voor malossi of polini gaan die iets laagtouriger zijn.
 
Last edited:
Back
Top