Nieuwe krukas, opnieuw afstellen?

DannyDutchy

New Member
Hey allemaal

ik heb dit weekend me krukas vervangen icl lagers. Keeringen , maar nu heb ik een vraag er zat een std piaggio 2 takt krukas in (halve wang) en nu dus een rito krukas (volle wang) nu heb ik die dus erop gezet en me setup voorderest t zelfde
:
Yasuni r
Top performance 70
Dellorto 17,5
Sproeier 80
Gele drukveer
Gele trekveer
Rito krukas (nu nieuw) 20km oud
Malossi vl13 membraan
Br8es bougie
Malossi 6,5 g rollen
Malossi vario

maar nu dus als ik stilsta en wegrij heeft die best wat moeite en moet ik beetje spelen met gas om op gang te komen en stottert beetje tot 20kmh en daarna gaat die gewoon zonder problemen of rare geluidjes maar met die oude krukas was t vele malen minder dat die zo stotterde met wegrijden

iemand enige ideee?... let me know als je nog wat meer info wil weten!
 
Advertisement - register to remove this

Hey allemaal

ik heb dit weekend me krukas vervangen icl lagers. Keeringen , maar nu heb ik een vraag er zat een std piaggio 2 takt krukas in (halve wang) en nu dus een rito krukas (volle wang) nu heb ik die dus erop gezet en me setup voorderest t zelfde
:
Yasuni r
Top performance 70
Dellorto 17,5
Sproeier 80
Gele drukveer
Gele trekveer
Rito krukas (nu nieuw) 20km oud
Malossi vl13 membraan
Br8es bougie
Malossi 6,5 g rollen
Malossi vario

maar nu dus als ik stilsta en wegrij heeft die best wat moeite en moet ik beetje spelen met gas om op gang te komen en stottert beetje tot 20kmh en daarna gaat die gewoon zonder problemen of rare geluidjes maar met die oude krukas was t vele malen minder dat die zo stotterde met wegrijden

iemand enige ideee?... let me know als je nog wat meer info wil weten!
Volle wangen zorgt voor een hogere carterdruk, dus werkt je motor weer wat anders. Dus moet je hem opnieuw afstellen.
 
Denk alleen sproeier. Welke tp heb je eronder ?
70cc heb erg laagtoerige setup daarom ook die volle wangen onderin meer compressie/druk onderop... je zou zeggen rollen en trekveertjes toch? Ik heb je r nieuwe bougie in dus ff klein stukie rijden totdat die beetje verkleurd danpas kan ik zien wat mijn mengsel is
 
Welke top performance cilinder is het? Die zwarte of die blauwe?
Black trophy
Post automatically merged:

Sproeier is nu het belangrijkst, je zou ook een beetje zwaarder in rolletjes gaan.
Sproeier is goed naar mijn mening heb ff gecheckd, maar tis echt met kwart gas dat die moeite heeft tot de 20kmphu ofzo en daarna als die ze toeren heeft na 20kmphu dan pakt ie hem wel gewooon goed zou je denken dan toch strakker in trekveertjes? Van geel naar groen bv heb ook nog 7,2/5,5/4,7 rolletjes liggen, wat raad je aan?
Post automatically merged:

Welke top performance cilinder is het? Die zwarte of die blauwe?
Zwarte top
 
Back
Top