Buddyfilter of gewone filter?

Sandokan

19inch Bitchass
Wat is er nou beter een buddy filter of een gewone filter?
Ik had eerst een gewone filter (60mm) maar die kwam net tegen mijn band aan daarna heb ik een buddyfilter gemaakt maar met een buis van 60mm schud de carb hevig met als gevolg dat mijn kelk net gewoon afbrak :(
Hoe kan ik het beste mijn filter maken?

BVD sander
 
Advertisement - register to remove this

Buddy filter is wel btr, krijgt ie schonere lucht in plaats van al die bende van de straat :)
Btr koop je gewoon zo'n malossi kartfilter (buddyfilter)...
 
herrie maakt et dus echt wel minder als je een buddyfilter hebt, en het is sowieso beter dus heb je 2 "vliegen" in 1 klap :)
 
Als je je scoot niet gebruikt voor dagelijks gebruik zou ik een gewone schuimfilter monteren( twin-air oid.) en steeds goed insmeren met luchtfilter olie.
 
Polini Ntt said:
Als je je scoot niet gebruikt voor dagelijks gebruik zou ik een gewone schuimfilter monteren( twin-air oid.) en steeds goed insmeren met luchtfilter olie.

luchtfilterolie x| mouse bedoel j denks?
 
Hebo manston1,Hr2,keihin 28mm d-slide in een 25 rechtspruitstuk,hpi binnenrotor,polini overrange, evo as,hebo verstelbaar,twin air filter 60mm

Lijkt me niet dat ik hier mee elke dag naar mijn werk rij;)
 
X-clusive said:
Hebo manston1,Hr2,keihin 28mm d-slide in een 25 rechtspruitstuk,hpi binnenrotor,polini overrange, evo as,hebo verstelbaar,twin air filter 60mm

Lijkt me niet dat ik hier mee elke dag naar mijn werk rij;)

Hier in de buurt zijn er enkele eppo's die dagelijks met evo, evo uitlaat, 24 mm carb etc rondblazen...... dus zou kunnen he.
 
Buddyfilter is inderdaad wel beter, en ook een mooier geluid... (mits je wat gaten in je buddy maakt..)

Dat blijft wel zitten, gewoon een beetje creatief zijn met erin zetten/hangen..
 
Waarom is een buddyfilter beter dan? Bewijs? testbank uitdraai oid.
Ervaringen?
Gwoon monteren wat je zelf wilt:)
Je stelt iets af zodat het optimaal presteert..tsja om nou ff een ander filtertje te testen kost toch niet veel geld!
 
Waarom zou het niet beter zijn, als je genoeg gaten boort in je buddy zodat er genoeg lucht binnenkomt heeft het hetzelfde effect als een powerfilter, eigenwijs :|

Ervaring heb ik zeker wel ja..

Buddyfilter houd ook het vuil buiten, en je kan er mee door de regen rijden..
Probeer dat maar eens met een powerfilter..
 
X-clusive said:
Hoe zit ik dan de kartfilter vast zodat hij niet begint te schudden etc.

DSC00513.JPG


DSC00642.JPG


;)
 
TT 70cc said:
Waarom zou het niet beter zijn, als je genoeg gaten boort in je buddy zodat er genoeg lucht binnenkomt heeft het hetzelfde effect als een powerfilter, eigenwijs :|

Ervaring heb ik zeker wel ja..

Buddyfilter houd ook het vuil buiten, en je kan er mee door de regen rijden..
Probeer dat maar eens met een powerfilter..
Je hoeft je niet aangevallen te voelen:*.
Ik vroeg het alleen, want ik, dus IK he, denk er anders over, maarja iedereen denkt zo anders over dingen:).
Doe wat je niet laten kunt:).
NOFI verder:)
 
beter pak je een twinair of een ander schuimfilter. Dat hebben volgens mij zowat alle scooters met veel vermogen, dus slecht zal het niet zijn :p

En met zo'n pvc buis moet je scoot toch meer moeite doen om de lucht aan te zuigen
 
idd beter laat je die buis schuin naar buiten hangen ipv in je buddy
maak op die buis gewoon een filter bv van een hona mb,die filter(ori) knip je op maat en zet je op die buis
 
RonaldV said:
Je hoeft je niet aangevallen te voelen:*.
Ik vroeg het alleen, want ik, dus IK he, denk er anders over, maarja iedereen denkt zo anders over dingen:).
Doe wat je niet laten kunt:).
NOFI verder:)

Ok ;) :X

Kwam alleen wat anders over...
Waarom denk jij er anders over dan? Veel mensen doen het, en IK vind het dan een goeie oplossing ;)

icm dat speciale schuim wat praxis enzo verkoopt dempt het redelijk, maar het is toch een zwaarder geluid :) Wat ik dan persoonlijk weer mooi vind..
 
razorr said:
idd beter laat je die buis schuin naar buiten hangen ipv in je buddy
maak op die buis gewoon een filter bv van een hona mb,die filter(ori) knip je op maat en zet je op die buis

Als je de buis groot genoeg maakt.. (zoals op de foto) een 75mm buis bijvoorbeeld, dan word er echt wel genoeg lucht aangezogen :)
 
mja ik heb 80 mm buis of 90
kon net in me buddy
genoeg gaten,en toch merkte ik veel verschil nadat ik hem korter maakte en schuin naar buiten liet steken.,en daaromheen een filter gemaakt heb,dit natuurlijk niet voor dagelijks gebruik..
gewoon sprints,meetings enzo..

1e pic is oud (nu anderen pijp +rotor)
maar voor het idee..
spp3.jpg

DSC00039.jpg
 
Back
Top