buddyfilter maken, maar hoe???

Status
Not open for further replies.

WW-70

Member of SRC Tuning Team
hey mensen,
omdat mijn ori luchtfiltertje niet meer past, wil ik een Malossi Red Sponge zonder kap in mijn buddy maken...

Maar hoe?
heb al vanalles gehoord, maar wil het nu even zeker weten, want als ik eenmaal bezig ben en ik doe het fout heb ik niks meer eraan..

Ik heb een SYM Jet, misschien dat je er iets aan hebt..

Dit was ik van plan ( misschien dat jullie er iets aan toe te voegen hebben of eventueel een idee over hoe ik het anders kan doen, dan hoor ik het wel ):

Ik wou die buis van Top Perfomance halen voor de carb. die is 25cm lang en zit een staaf bij voor bevestiging zodat het niet zo gammel is..
Dit komt dus op de carb. te zitten.

Dan moet ik natuurlijk een gat iets groter aan de achter of onderkant van de buddy maken waar die slang doorheen past. Daar komt dan binnenin de powerfilter op.. De binnenkant van de buddy wordt bekleedt met foam..

Dan wil ik dus wat gaten in de kap maken die nog voor de buddy zit ( die kap kan ik niet weglaten omdat mijn benzinedop daarachter zit ), zodat daar de lucht al als eerste doorheen kan.
Dit allemaal opvullen met racegaas.
Dan in de buddy een stuk of 6 gaten maken, en dan opvullen met die foam..

Alleen is nu mijn vraag, hoe dik kan ik die gaten in de buddy zelf en in die kap voor de buddy maken?
En aan welke kanten moet ik die gaten in de buddy allemaal maken?

Hoor het graag, liefst geen nutteloze opmerkingen aub.

Greetz,
Gavin!
 
Advertisement - register to remove this

bij een sym zou je het spruitstuk alsware moeten omkeren ,omdat de carb. schuin naar links afwijkt omdat de schokbreker in de weg zit , dus buddyfilter naar achteren wil niet! ik heb de ervaring dat bij sym de originele luchtfilterbak het beste werkt , maar je kunt er zo toch ook een sponsfilter opzetten? (ik raadt het je niet aan trouwens!)
 
Ik kan me herinneren dat Tinne een recht spruitstuk voor RS met een 19mm DO erop had. Recht naar achteren met een RS luchtfilterbak. Dus het moet kunnen.
 
ja, maar dan zul je wel veel moeten verbouwen , ik heb het idd gezien , maar makkelijk was dat niet volgens mij en dat was dan ook een project............
 
ja deze is voor dagelijks gebruik en het budget is niet zo groot als bij een projectscoot jammer genoeg..
Zal die dingen eens checken en wat uitproberen!
Thnx mensen!

Greetz,
Gavin!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top