Buddyfilter en spruitstuk vraagje..

Mark@Typhoon

Old member
Hey mensen...

Ik wil een buddy filter gaan bouwen op me typhoontje aangezien mij Hebo Alu echt wel om want meer luchtvraagt..

Ik zat zo eens rond te kijken bij de rechte spruitstuken en die dingen kosten al gauw 55 euro :rolleyes: En aangezien mijn budget niet erg hoog ligt vind ik dit wel heel duur voor een spruitstukje.. Ik heb namelijk ook net een paar dagen een andere krukas en lagers erin zitten ;)

Dus ik zat net eens ff naar me scooter te kijken en bekeek de afstand van de carb naar me buddy eens.. En ik zag dat me Carb op de orgionele spruitstuk toch best dichtbij de buddy zit... Alleen kan je wanneer je een recht spruitstuk hebt gelijk een rechte buid omhoog maken..

Ik zit nu aan iets anders te denken namelijk aan dit: (zie mijn super creative tekening ;))
1030223279-Buddyfilter.gif


Zoals op plaatje 2 op de tekening zit de carb bij mij... Dus de buis zal dan ietsje langer worden + dan kleine bochtje aan de bovenkant.. Zal dit wel goed gaan werken??? Ik zit te denken om t dan natuurlijk met een buisje van 60 a 70mm te doen..

Ik hoop dat jullie misschien wat tips voor me hebben en me ff kunnen helpen,

Thanx Mark
 
Advertisement - register to remove this

Tjah spruitstuk kan je uit allerlei soorten materiaal vervaardigen. Maar ik snap niet waarom je de moeite zou doen. De verkochte rechte spruitstukken staan gelijk in een ideale hoek wat de doorstroming van het mengsel bevordert. dus ik zou gewon daarvoor gaan als ik jou was.

Als je een beetje handig bent met machines kan je je spuitstuk bijvoorbeeld van een stuk aluminium maken, maar dat lijkt me erg moeilijk. desnoods fix je het met een tuinslang :)

Maar ik d8 toch echt een keer te hebben gezien dat iemand een kart filter met standaard spruitstuk had. Alleen kwam de buis aan de zijkant van ze buddy naar binnen ipv de normale plek.
 
Originally posted by mhr4ever


Maar ik d8 toch echt een keer te hebben gezien dat iemand een kart filter met standaard spruitstuk had. Alleen kwam de buis aan de zijkant van ze buddy naar binnen ipv de normale plek.

Jah dat bedoel ik met die tekening! Ik vraag me gewoon af of dat gaat werken???? De bedoeling is gewoon stukke meer lucht te hebben dan met orgionele luchtfilter :)

En zelf een spruitstuk maken begin ik niet aan :) Als er dan een rechtspruitstuk op moet komen dan koop ik er wel 1tje.. maar is toch best een hoop cash voor een stukje rubber ;)
 
Waarom zou je een buddyfliter nemen als je nog met standaard spruitstuk rijdt? Waarom zou je hem die extra lucht geven als je een gare flow hebt na de carb? Wachten met hobbie-en en eerst sparen zou ik zeggen.
 
Originally posted by Joor
Waarom zou je een buddyfliter nemen als je nog met standaard spruitstuk rijdt? Waarom zou je hem die extra lucht geven als je een gare flow hebt na de carb? Wachten met hobbie-en en eerst sparen zou ik zeggen.

Kijk aan deze info heb ik wat! Serieus.. mmm... voor wat voor verbetering zorgt zo'n rechtspruitstukje nou? En jullie zijn wel erg te spreken over de Malossi he?
 
Ik heb ook een malossi recht spruitstuk, wordt ie een stuk feller door. Gewoon kopen, kost wat, maar dan heb je ook wat ;)
 
Inderdaad, en zoals ik al zei zorgt een recht spruitstuk voor een betere doorstroming van je mengel. Met std. spruitstuk maakt ie eerst nog een flauwe bocht, en met een recht spruitstuk voor het mengsel onder de juiste hoek je carter ingespoten. Dit is dus het vordelige eraan, je mengsel komt zeg maar minder obstakels tegen.
 
Originally posted by Mark@Typhoon


Kijk aan deze info heb ik wat! Serieus.. mmm... voor wat voor verbetering zorgt zo'n rechtspruitstukje nou? En jullie zijn wel erg te spreken over de Malossi he?


Een recht spruitstuk verbeterd de doorstroming van je mengsel veel beter. Dit omdat je carb onder een betere hoek tov ja carter staat en er zonder extra hoek naar heen kan, ook is een recht spruitstuk korter en dat is ook al een mooi voordeel.

Nadeel is dan wel de passing en de prijs.
 
Originally posted by Wille



Een recht spruitstuk verbeterd de doorstroming van je mengsel veel beter. Dit omdat je carb onder een betere hoek tov ja carter staat en er zonder extra hoek naar heen kan, ook is een recht spruitstuk korter en dat is ook al een mooi voordeel.

Nadeel is dan wel de passing en de prijs.

DOED, wat jij nu zegt i PRECIES t zelfde als wat de mensen hier boven zeggen :|
 
Back
Top