BTS riva 4takt start niet

Antibull

New Member
Afgelopen maand een scooter gekocht, vrijwel direct was duidelijk dat er een en ander mis mee was maar kreeg hem toch telkens weer draaiend. Nu wilt hij niet meer draaien.
De motor gaat niet aan als deze elektrisch wordt gestart of met kickstart maar tot voor kort wel. Wanneer de elektrische start wordt gebruikt hoor je de start motor maar de motor slaat niet aan. Met de kickstart gebeurt helemaal niks

We hebben de accu al vervangen en de bougie hier komt ook spanning op, luchtfilter er vandaag af gehaald die zat helemaal vol met olie. Maar dit mocht allemaal niet baten.
Er zit bezine in de brandstof tank.
Misschien nog goed om te weten is dat hij opgevoerd is geweest, ik heb de begrenzer er terug op gezet alleen niet de ICD(?) vervangen.

Mochten jullie nog ideeën hebben van wat er aan de hand kan zijn dan hoor ik het graag. (ik dacht nog aan de brandstofpomp maar kan die niet vinden).
 
Advertisement - register to remove this

luchtfilter er vandaag af gehaald die zat helemaal vol met olie.
Heb je, je oliepijl al eens bekekenen zit er niet te veel olie in je carter?
Vond je die olie ook terug in de aanzuigbuis tussen carburateur en luchtfilterhuis?
Compressie al eens gemeten?

Vloeibare olie kan normaliter alleen in de luchtfilter komen als de scooter op z'n zij gelegen heeft.
Een beetje sludge onderin het luchtfilterhuis, vooral als er langere tijd geen beurtje is uitgevoer, is normaal.
 
Back
Top