Btc riva euro 4 efi tikkend geluid

Shiffrin

New Member
Hoi allemaal.
Ik heb van de week een btc riva uit 2020 aangeschaft.
Ik heb de kleppen gesteld en grote beurt gegeven.
Nu hoor ik een geluid die ik niet kan thuisbrengen.
Ik denk misschien de krukaslager. Toeren lopen ook niet lekker. Iemand die mij duidelijkheid kan geven wat het is? Ik heb een filmpje erbij geplaatst.
 
Advertisement - register to remove this

Was dit geluid er niet voordat je aan de beurt begon ? Als het er toen niet was zou ik nog een keer naar de kleppen kijken.
En even nalopen wat je allemaal gedaan hebt. Bougie goed vast ect.
Lijkt me niet dat het een lager is door een service beurt
 
Ben je vaardig met kleppen stellen en heb je een passend setje voelermaatjes? Indien twee maal ja, zou ik de kleppen nogmaals stellen, ik denk dat je die hoort
Groet,
 
Ben je vaardig met kleppen stellen en heb je een passend setje voelermaatjes? Indien twee maal ja, zou ik de kleppen nogmaals stellen, ik denk dat je die hoort
Groet,
Zijn 100 procent niet de kleppen.
Post automatically merged:

Zijn 100 procent niet de kleppen. Heb ik gesteld. Rollen vervangen,

Was dit geluid er niet voordat je aan de beurt begon ? Als het er toen niet was zou ik nog een keer naar de kleppen kijken.
En even nalopen wat je allemaal gedaan hebt. Bougie goed vast ect.
Lijkt me niet dat het een lager is door een service beurt
De scooter liep helemaal niet door een defecte injector..en omdat ik alles moest checken heb ik gelijk de standaard dingen vervangen die met een beurt ook gebeuren. Het geluid komt niet uit de kleppendeksel .het komt bij de carterkap vandaan. Daar heb ik alles gecheckt maar ziet er tip top uit.
 
Last edited:
Gezien je ervaring met vorig jaar ,heb je kennis genoeg om het geluid te definieren , blijft er weinig anders over dan de boel te demonteren en op zoek te gaan naar de oorzaak .
 
Gaat ineens gasgeven en dan weer lager in toeren.
Bij een carburateurversie is dit meestal en teken van valse lucht.
Hoe dit uitpakt bij een injectie weet ik niet omdat injectie werkt met allelei sensoren waar ook het signaal van invloed kan zijn op de loop van het blokje als bijv. een sensor een varierend signaal levert aan de ecu door bijv. een slecht contact.

Hij loopt met het gasklephuis niet stationair.
Ik ken die ECU niet maar moet deze niet eens opnieuw gecalibreerd worden middels een bepaalde procedure zoals dit bijv. bij de snelle ECU van Melossi het geval is?

Bij de Melossie ECU was dit, meen ik:
  1. Gashendel helemaal dicht.
  2. 3 maal het contact aan en uit.
  3. Gashendel helemaal open en open houden gedurende punt 4.
  4. 3 maal het contact aan en uit.
 
Last edited:
Back
Top