This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

brommer in beslag door geen verzekering

martijn2580

Well-Known Member
had een vraag ben aangehouden met mijn brommer die niet verzekerd is
is die in beslag genomen totdat ik aantoon dat ik een verzekering heb
mag dat???

grote kans dat je m pas terug krijgt alstie verzekerd is. Mits er uberhaupt wel al een kenteken op staat.

brommer is wel gewoon geschouwd en heb ook een boete gehad
maar mocht hem pas ophalen als die verzekerd is
wat moeilijk gaat ben nu al door 4 verzekering bedrijven afgewezen
omdat ie al langer als 1,5 jaar niet verzekerd is

dit mogen ze idd doen jah, heb het zelf ook eens mee gemaakt om gewoon stom weg een test rondje te maken in me buurt zonder dat tie verzekerd was.

er zijn 2 opties om de scooter nog verzekerd te krijgen:

1 je laat hem maandag schorsen en loop van de week weer op naam laten zetten, dan kan je hem gelijk verzekeren.

2 je schrijft hem maandag over op de naam van je vader of moeder en laat die hem gelijk verzekeren.

Tuurlijk mag dat.

Logisch verhaal ook want je brommer is niet in orde. Verzekeren desnood op naam van je Pa of Ma idd en dan kan je hem vast wel weer ophalen..

je krijgt sowieso toch nog een boete erbovenop.
Niet persé hoor...

Kammeraad van me is vroeger op z'n 14de of 15de tegengehouden zonder rijbewijs (was B klasse), verzekering, reed te snel,...
In beslag genomen tot hij een geldige verzekering van minstens 3 maand kon voorleggen.

Verzekering genomen, brommer teruggekregen en verder niets meer van gehoord...

Had je toch flink wat geluk denk ik

zonet aangehouden zou net de snel weg over kotm er een audi a3 voorme staan politie, zonder helm zonder verzekering, ik beetje zeuren heb al me geld erin gestoken gebruiken hem eigelijk alleen voor sprints alleen wou ff rpoefritje want hij liep net weer. gaf ie mij een waarschuwing:O ik stond te trille op me benen gvd he