Brommer 2e keer in beslag genomen

Bas8383

New Member
Beste forumleden,

vandaag is mijn brommer on beslag genomen omdat hij voor de 3e keer een wok heeft. Ik heb al eerder een brommer in beslag genomen gehad, ik vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft en wat de kans is dat hij nu ook vernietigd word?
Het gaat om een beta rr 50 (70cc) uit 2019, ik ben de 1e eigenaar.
 

Attachments

  • 55E0F723-5D6B-4C39-A8DC-20942B579A80.jpeg
    55E0F723-5D6B-4C39-A8DC-20942B579A80.jpeg
    646.4 KB · Views: 40
Advertisement - register to remove this

hoe vaak wordt je gepakt als je al 2 brommer kwijt bent?? Ik zie dat je al 20 bent. Misschien is t tijd voor een motorrijbewijs?
Ik ben ook bezig met mijn motorrijbewijs, ik woon in rotterdam in de buurt van het centrum dus je word hier snel gepakt, de vorige keer hebben ze hem gelijk in 1x afgepakt (en ook weer teruggeven in 1 maand)
 
Die ben je kwijt. Na 6x heb je het nog altijd niet geleerd zal de officier zeggen, en blijkt ook wel....
Tip voor de volgende keer, ff beetje leren rijden door bochtjes en niet alleen rechtdoor dan ben je een politieauto toch vaak te snel af. Of hier in de buurt kunnen ze gewoon niet rijden dat kan ook natuurlijk
 
Die ben je kwijt. Na 6x heb je het nog altijd niet geleerd zal de officier zeggen, en blijkt ook wel....
Tip voor de volgende keer, ff beetje leren rijden door bochtjes en niet alleen rechtdoor dan ben je een politieauto toch vaak te snel af. Of hier in de buurt kunnen ze gewoon niet rijden dat kan ook natuurlijk
Ik had gewoon een kenteken, en er stonden ook motorwouten bij. Wegrijden was niet echt een optie.
 
Ik had gewoon een kenteken
Dan kon je het erop wagen en zeggen dat iemand anders had gereden maar dan was je waarschijnlijk alsnog de klos en werd je brommer alsnog ingenomen. En wegrijden is nooit verstandig trouwens he, dus niet denken bij elke controle ik rij wel ff weg
 

Of de RDW site raadplegen omtrent het wok gebeuren!

Ik ben ook bezig met mijn motorrijbewijs

Dit kan nadelige gevolgen hebben als je een wok hooligan bent!
Sorry, niet persoonlijk bedoeld, maar kon niet zo gauw wat vinden buiten, veelpleger en dergelijke.
 
Last edited:
zit er een limiet op hoe vaak een voertuig gewokt kan worden? volgens mij alleen als je 3 keer zonder rijbewijs bent gepakt dan ongeacht welk voertuig je de 3de keer bestuurt word die meegenomen
 
Nee, meerdere aspecten kunnen bijdragen aan een wok op de bromfiets en/of scooter..

Of de RDW site raadplegen omtrent het wok gebeuren!

Met het ''lik op stuk'' beleid is het zelfs al na 2x betrapt te zijn op wat voor (ernstige) overtreding dan ook, men zich meestal kan gaan melden bij het CBR voor een geschikte cursus om te volgen op eigen kosten!
Het is dus niet alleen het kentekenbewijs dat tijdelijk ongeldig wordt verklaard, maar ook het rijbewijs kan worden ingetrokken voor een bepaalde periode.

Zonder geldig rijbewijs is men automatisch ook niet verzekerd voor het geheel!
In dit geval is het vrijwel altijd een inbeslagname van het voertuig.
Er is wel een uitzondering op de regel, en dit is als men staande word gehouden voor een minder ernstig vergrijp en het voertuig is verzekerd op andermans naam, is het mogelijk om het voertuig op te laten halen door iemand met een geldig rijbewijs. Mits het voertuig overeenkomt met de standaard setting en toebehoren zoals deze uit de fabriek gekomen is!
 

Attachments

  • wok-meldingen-door-politie-aan-rijksdienst-voor-het-wegverkeer.pdf
    457.9 KB · Views: 4
Last edited:
Ik had gewoon een kenteken, en er stonden ook motorwouten bij. Wegrijden was niet echt een optie.
Wel als je een brandgang in rijdt. Daar kan een motormuis niet in. Ja, hij kan er wel in, maar als hij een bocht moet maken is hij de Sjaak.
Natuurlijk wel uitkijken dat hij niet doodloopt.
Je kan later altijd zeggen dat je je brommer had uitgeleend en dat je van niks weet.
 
Wel als je een brandgang in rijdt. Daar kan een motormuis niet in. Ja, hij kan er wel in, maar als hij een bocht moet maken is hij de Sjaak.
Natuurlijk wel uitkijken dat hij niet doodloopt.
Je kan later altijd zeggen dat je je brommer had uitgeleend en dat je van niks weet.

Wat een top advies van een ouder iemand!!
Blijkbaar is er in jouw thuishaven geen off-road team aanwezig bij het blauwe korps.

Hier (bij moi) rijden er continu 2 van de 6 motoragenten rond op een off roader van 250cc.
En deze ga je echt niet kwijtraken op je vluchtweg naar het El Dorado gebied.

Constatering van overtreding zonder aanhouding is al genoeg wat dat betreft, zodra het kenteken bekend is volgt het bekende huisbezoekje waarbij jij (vooralsnog) verantwoordelijk wordt gehouden voor de overtreding.
Je bent dus sowieso de Sjaak!
 
Wat een top advies van een ouder iemand!!
Blijkbaar is er in jouw thuishaven geen off-road team aanwezig bij het blauwe korps.

Hier (bij moi) rijden er continu 2 van de 6 motoragenten rond op een off roader van 250cc.
En deze ga je echt niet kwijtraken op je vluchtweg naar het El Dorado gebied.

Constatering van overtreding zonder aanhouding is al genoeg wat dat betreft, zodra het kenteken bekend is volgt het bekende huisbezoekje waarbij jij (vooralsnog) verantwoordelijk wordt gehouden voor de overtreding.
Je bent dus sowieso de Sjaak!
Klopt. De veldwachter rijdt hier nog op een varken in de rondte.
Wij deden het vroeger zo. We kenden elk poortje, en de BMW's van de klabakken waren toen nog voorzien van boxermotoren, dus die kwamen de poort sowieso niet ongeschonden in.
Het was overigens geen advies. Was meer ludiek bedoelt, om de boel een beetje op te naaien.
 
een tip rij niet weg ik ben exact 801 euro kwijt geweest aan het vluchten voor de politie

valt nog wel mee, zo duur kosten de huidige midrange videokaarten ook.

Is wat anders dan 2000 - 3000 euro kwijt zijn..


Op een schakel cross brommer val je ook net wat meer op dan een 4takt scootertje. Aangezien de eerste vrijwel bekend staat met hard rijden.
 
valt nog wel mee, zo duur kosten de huidige midrange videokaarten ook.

Is wat anders dan 2000 - 3000 euro kwijt zijn..


Op een schakel cross brommer val je ook net wat meer op dan een 4takt scootertje. Aangezien de eerste vrijwel bekend staat met hard rijden.
ik rij geen 4t
 
Back
Top