Brommer 2e keer in beslag genomen

Die ben je kwijt. Na 6x heb je het nog altijd niet geleerd zal de officier zeggen, en blijkt ook wel....
Tip voor de volgende keer, ff beetje leren rijden door bochtjes en niet alleen rechtdoor dan ben je een politieauto toch vaak te snel af. Of hier in de buurt kunnen ze gewoon niet rijden dat kan ook natuurlijk
Nu dit topic toch al omhoog gehaald is, en ik dit hier lees, gaan ze je dan niet opzoeken bij je huis? Ik heb binnen Arnhem ook wel eens een politieauto achter me gehad, maar daar had ik toen al een redelijke afstand en konden ze men nummerbord niet lezen, en over de heuvels ben je natuurlijk zo weg. Maar stel al zitten ze recht achter je, en ze hebben je nummerbord, komen ze je dan niet thuis opzoeken? Of krijg je enkel een boete thuis gestuurd voor het negeren van een stopteken? Of mogen ze die boeten ook niet sturen omdat je niet bent aangehouden (aangezien ze met uitzondering van snelheidsboeten geen boetes mogen sturen zonder je aan te houden. Zover ik weet dan).

Heb ook mensen gezien met een scharniertje op het nummerbord, maar dan val je wel echt enorm op, en elke agent zal je proberen aan te houden. Aan de andere kant hoef je dan natuurlijk ook niet bang te zijn dat je een boete of thuisbezoek krijgt, maar als ze je dan weten aan te houden omdat het bvb een motor is dan ben je ook zwaar de pineut, of krijg je dan enkel een boete omdat je kenteken niet leesbaar is van €95 (puur voor het kenteken alleen, dus het negeren van stopteken en opvoeren enz allemaal terzijde gelaten).
 
Als het zo simpel was dat je alleen maar niet hoefde te stoppen zou iedereen dat doen. Wil je gezeik en extra kosten besparen kan je het beste gewoon stoppen, of ze moeten je kenteken dus niet gezien hebben.

Zo'n scharniertje lijkt me al helemaal niet handig, want als je ze probeert te foppen gaan ze je natuurlijk op elke manier mogelijk naaien.

Eenigste waar je misschien een voordeel uit kan halen is door te ontkennen dat jij op dat moment niet de bestuurder was, maar of dit een mogelijkheid is om onder een deel van de boetes uit te komen, als het dus bijvoorbeeld een motor is waar jij zonder rijbewijs op rijdt, weet ik niet zeker.
Voor het te snel rijden en niet stoppen krijg je wel een boete, neem ik aan
 
Nu dit topic toch al omhoog gehaald is, en ik dit hier lees, gaan ze je dan niet opzoeken bij je huis? Ik heb binnen Arnhem ook wel eens een politieauto achter me gehad, maar daar had ik toen al een redelijke afstand en konden ze men nummerbord niet lezen, en over de heuvels ben je natuurlijk zo weg. Maar stel al zitten ze recht achter je, en ze hebben je nummerbord, komen ze je dan niet thuis opzoeken? Of krijg je enkel een boete thuis gestuurd voor het negeren van een stopteken? Of mogen ze die boeten ook niet sturen omdat je niet bent aangehouden (aangezien ze met uitzondering van snelheidsboeten geen boetes mogen sturen zonder je aan te houden. Zover ik weet dan).

Heb ook mensen gezien met een scharniertje op het nummerbord, maar dan val je wel echt enorm op, en elke agent zal je proberen aan te houden. Aan de andere kant hoef je dan natuurlijk ook niet bang te zijn dat je een boete of thuisbezoek krijgt, maar als ze je dan weten aan te houden omdat het bvb een motor is dan ben je ook zwaar de pineut, of krijg je dan enkel een boete omdat je kenteken niet leesbaar is van €95 (puur voor het kenteken alleen, dus het negeren van stopteken en opvoeren enz allemaal terzijde gelaten).
Simpel, je krijgt de wok dezelfde dag persoonlijk door je lokale politie in je brievenbus gedouwd. Als een officieel politie document en als ze je kenteken toch hebben, en je bent ontkomen krijg je al je boetes er achteraan maar niet op die zelfde dag maar dat ligt aan de officier of het cjib.

Ik spreek uit ervaring
 
Als het zo simpel was dat je alleen maar niet hoefde te stoppen zou iedereen dat doen. Wil je gezeik en extra kosten besparen kan je het beste gewoon stoppen, of ze moeten je kenteken dus niet gezien hebben.

Zo'n scharniertje lijkt me al helemaal niet handig, want als je ze probeert te foppen gaan ze je natuurlijk op elke manier mogelijk naaien.

Eenigste waar je misschien een voordeel uit kan halen is door te ontkennen dat jij op dat moment niet de bestuurder was, maar of dit een mogelijkheid is om onder een deel van de boetes uit te komen, als het dus bijvoorbeeld een motor is waar jij zonder rijbewijs op rijdt, weet ik niet zeker.
Voor het te snel rijden en niet stoppen krijg je wel een boete, neem ik aan
Simpel, je krijgt de wok dezelfde dag persoonlijk door je lokale politie in je brievenbus gedouwd. Als een officieel politie document en als ze je kenteken toch hebben, en je bent ontkomen krijg je al je boetes er achteraan maar niet op die zelfde dag maar dat ligt aan de officier of het cjib.

Ik spreek uit ervaring

Die wok zal je alleen krijgen als ze je harder dan 55 gemeten hebben, niet als je gewoon normaal rijd of zelfs stil staat, wat vaak het geval is, terwijl, als jij thuis bent, dan willen ze je mee nemen naar het bureau voor de rollerbank, of niet? Ontkennen van bestuurder zal sws niet werken aangezien de eigenaar van de scooter altijd aansprakelijk is voor wat er op zit en dus hoe hard hij kan, kijk een boete voor niet stoppen kan me niet zo veel uitmaken, maar een wok is een ander verhaal, niet omdat het duur of vervelend is, maar omdat je de meeste scooters, zo ook de mijne, nauwelijks meer legaal kan maken, attands niet voor een mooie prijs / tijd. + Het duurt een tijd voordat je de scooter überhaupt opnieuw kan laten keuren.

En over die boetes, dat lijkt me vrij sterk, al weet ik niet over wat voor boetes we praten. Maar in principe hoor je geen boetes te krijgen indien je niet bent aangehouden, met enkele uitzondering zo als bvb snelheid. Als dit wel gebeurd kan je makkelijk bezwaar aanmaken, heb ik ook al eens gedaan.
 
Waarom zou je niet stoppen als je toch niks fout doet? Zelfs als je brommeropgevoerd is kan je beter gewoon stoppen en praten. Rijd je weg staan ze bij je op de stoep en mag je brommer mee voor controle
 
Waarom zou je niet stoppen als je toch niks fout doet? Zelfs als je brommeropgevoerd is kan je beter gewoon stoppen en praten. Rijd je weg staan ze bij je op de stoep en mag je brommer mee voor controle
omdat ze je vaak toch gewoon een wok geven, ondanks dat je helemaal niks fout doet. Als ze je eenmaal willen aanhouden dan weet je ook dat je een wok gaat krijgen, anders zouden je ze niet aanhouden, zo wel als je niks fout doet als dan dat je wel wat fout doet.
Post automatically merged:

na dat je naar de rollerbank bent geweest natuurlijk
 
Je krijgt niet uit het niks een wok. Heb persoonlijk niks tegen opvoeren, maar je moet je wel bewust zijn van het risico.

Als je gewoon stopt en beleeft bent heb je er tenminste nog een kans dat je er zonder controle of boete vanaf komt, die kans is zeker groot als je niks fout doet. Als je wel naar het bureau moet voor een controle krijg je meestal een datum voor controle en heb je nog de kans om hem af te voeren.
 
Je krijgt niet uit het niks een wok. Heb persoonlijk niks tegen opvoeren, maar je moet je wel bewust zijn van het risico.

Als je gewoon stopt en beleeft bent heb je er tenminste nog een kans dat je er zonder controle of boete vanaf komt, die kans is zeker groot als je niks fout doet. Als je wel naar het bureau moet voor een controle krijg je meestal een datum voor controle en heb je nog de kans om hem af te voeren.
Tuurlijk, niemand heeft wat tegen opvoeren, alleen de wet blijft wet, en daarin staat dat een scooter niet harder dan 45 km mag kunnen, en het is de taak van de politie om dat te handhaven, ook al doe je niks fout, de politie heeft zeker wel vermoedens als je met een dikke terugloper en een 70cc langs rijd. En helaas krijg je daar nu eenmaal een WOK voor, je hebt geluk als ze je matsen, maar uit mijn ervaring gebeurd dit ook niet bepaal vaak. Ook niet als je netjes blijft en gewoon stopt. Tuurlijk heb je er meer aan als je gewoon stopt om boetes en gezeik te voorkomen, maar de kans dat je een wok krijgt is erg groot, anders zouden ze je niet aanhouden. En het afvoeren en de tijd dat je moet wachten op hercontrole maakt het voor mij dat ik het op zijn minst zou overwegen om door te rijden om een wok te voorkomen, natuurlijk niet met 100km per uur, maar gewoon ergens een woonwijkje of fietspad in en je ook gewoon aan de verkeersregels blijven houden. Anders heb je daar ook nog eens onnodig gezeik mee.
 
Wok gaat niet alleen om snelheid maar ook om andere mankementen. Profiel banden, remmen, lichten enz.

Had gisteren ook handhaving aan de deur. Had een opknapper op de stoep staan. Rollend frame met wat andere onderdelen.
Vonden ze vreemd en hadden het kenteken gecontroleerd en bij mij aangebeld maar ik was in de schuur bezig dus niks gehoord. Tot ik naar buiten liep met een ratel in de handen en ik ze zag. Waren ze foto's aan het maken van dat ding. Eerst ontstond er een beetje een stekelige situatie maar na even gepraat te hebben en ze zagen dat ik er mee bezig was, was er niets meer aan de hand. En hadden wij nog een gezellig gesprek, moeder de vrouw kwam er ook nog bijstaan.
Bleek dus dat ze de afgelopen tijd in de omliggende dorpen meerdere gestolen, gestripte frames hadden opgepikt in de wijken. Er was dus niets aan de hand, zoals ik al zei natuurlijk ;-)

Moraal van het verhaal is;
Gewoon netjes te woord staan en uitleggen, dan is er niks aan de hand.
 
En het afvoeren en de tijd dat je moet wachten op hercontrole maakt het voor mij dat ik het op zijn minst zou overwegen om door te rijden om een wok te voorkomen, natuurlijk niet met 100km per uur, maar gewoon ergens een woonwijkje of fietspad in en je ook gewoon aan de verkeersregels blijven houden. Anders heb je daar ook nog eens onnodig gezeik mee.
Het is dan de gok of ze je kenteken niet gezien hebben, hebben ze die wel gezien zit je nu 100% zeker met het meeste gezeik wat ze je maar kunnen opzadelen.
Van kennissen en vrienden heb ik niks anders gehoord dan dat ze een datum kregen voor een controle en zo nog tijd hadden hem af te voeren.

Het wordt trouwens wel lastig de politie te ontlopen als je je netjes aan de regels houdt, omdat je dan in een woonwijk niet harder dan 30 mag en op de meeste fietspaden in de bebouwde kom niet mag rijden.
 
Het is dan de gok of ze je kenteken niet gezien hebben, hebben ze die wel gezien zit je nu 100% zeker met het meeste gezeik wat ze je maar kunnen opzadelen.
Van kennissen en vrienden heb ik niks anders gehoord dan dat ze een datum kregen voor een controle en zo nog tijd hadden hem af te voeren.

Het wordt trouwens wel lastig de politie te ontlopen als je je netjes aan de regels houdt, omdat je dan in een woonwijk niet harder dan 30 mag en op de meeste fietspaden in de bebouwde kom niet mag rijden.
dit was wellicht vroeger zo, kreeg je een boete en mocht je hem binnen een week weer laten testen bij het bureau dat ie weer 45 ging, tegewoordig moet je gelijk mee naar het bureau of er komt gelijk een wok op als ze de kans niet hebben en ze hebben je wel het zien rijden
 
dit was wellicht vroeger zo, kreeg je een boete en mocht je hem binnen een week weer laten testen bij het bureau dat ie weer 45 ging, tegewoordig moet je gelijk mee naar het bureau of er komt gelijk een wok op als ze de kans niet hebben en ze hebben je wel het zien rijden
dat dacht ik inderdaad ook al, heb het nog nooit gezien of gehoord dat iemand een datum kreeg, wel vaak dat als je te hard rijd je gelijk een wok krijgt, ook zonder rollerbank.
 
Lekker scheuren op je brommer/scooter...
Neem even de moeite om onderstaande link te bekijken.
Wil geen moraalridder zijn, maar denk even na....
als je dit soort geintjes nu uithaalt krijg je het halve korps achter je aan, niet te min zou ik gewoon gestopt hebben voor een simpele boete, alleen krijg je tegewoordig ook een wok erop etc niet om het goed te praten maar dat zit toch in je achterhoofd, maar je kan best wat harder rijden dan normaal maar besef dan wel hoe je rijd denk ik dan, vaak zat op me beta ark als 16 jarige over de 80 gereden of net de 80 aangetik, maar wel met alles in acht genomen kwa verkeers regels, ik reed dan ook vaak op wegen waar alleen autos reden etc waar ik woon mocht je niet meer op het fietspad, dus moest je de weg op, dit soort figuren reden zelfs 60 70 in de bebouwde kom of centrum
 
Last edited:
Back
Top