brommer 1 dag gehad

hoi allemaal,

ik weet niet of dit het goede plekje is in het forum, maar anders hoor ik het wel.

ik heb 2 jaar geleden toen ik 18 jaar was een brommer gekocht,
een sparta rabbit,
de dag dat ik hem kocht kwam ik er achter dat ik een rijbewijs hiervoor nodig had en heb hem de volgende dag weer verkocht via marktplaats.
maar ik heb hem toen niet over laten schrijven op diegene zijn naam!, ik heb alle kentekenbewijzen enz... meegegeven aan hun zodat hun het zouden regelen,

nou vorige maand een brief gekregen van het RDW dat deze nog steeds op mijn naam staat, en dat hij onverzekerd is (heb toen geen verzekering geregeld voor 1 dag...)
ik moest een formulier invullen, en nog wat stukken opsturen zoals kopie paspoort zodat hun het kentekenbewijs zouden vernietigen.
dat is inmiddels gebeurd nu,
maar nu krijg ik een boete van het CJIB van € 310,- dat deze brommer onverzekerd is geweest en ik daarvoor deze boete krijg opgelegd....

wat is jullie advies om onder deze boete uit te komen?
wat kan ik allemaal aanvechten ?

ohja, de koper van 2 jaar geleden kan ik niet meer traceren, heeft toen contact betaald, tel. nummer heb ik al helemaal niet meer, en emails ook niet meer....

hartelijk bedankt alvast!

gr. sander
 
Advertisement - register to remove this

de boete?

die moet zal je zeer waarschijnlijk toch moeten betalen
want als je jou verhaal uitlegt, is hun antwoord:

ja als Het motorvoertuig verkocht word
dient deze overgeschreven te worden op de kopers naam
en dan ontvangt uw een vrijwaringsbewijs
u bent dus fout dat uw de bromfiets niet direct overgeschreven werd


je kan natuurlijk boos worden en gaan schelden op de telefoniste
maarja schiet je niks meer op;)
accepteer dus dat het zeer waarschijnlijk zo is, en dat er niks anders aan te doen is
 
Daar ga je niet onderuit komen ben ik bang, je zit gewoon fout. In feite had je direct actie moeten ondernemen toen je niks meer van de verkoper vernam.
 
hoi,

kentekenbewijs is al vernietigd door 1 of andere verklaring in te vullen door mij,
dat is geregeld, maar dit heb ik allemaal geregeld na een brief van de RDW dat ze mij waarschuwen dat hij niet verzekerd is,
maar ik alles in orde, krijg ik nog een boete ?

wist ik veel dat ik toen moest overschrijven... was net 18.
 
Heb het volgende gehad:

Kocht een puch maxi op kenteken, frame aan stukken geslepen en had alleen nog een stuk framenummer + papieren en plaat. Deze kocht ik op 3 februari.

Helemaal vergeten te verzekeren of schorsen.

2 maanden later krijg ik een nette herinnering binnen van de RDW met de vermelding dat het kenteken niet verzekerd of geschorst is. Aangezien ik het echt vergeten was gelijk de volgende dag alsnog netjes geschorst. En dacht dat daarmee de zaak netjes geregeld was.

1 week later krijg ik een fijne brief binnen van het CJIB... BAM €270,- boete. Mijn reactie was dus ook g&*^%&%^mme!!!!! En belde direct het bijvermelde telefoonnummer om verhaal te halen aangezien nu netjes alles in orde was.

Bleek dus dat op 5 februari een algemene kenteken controle geweest was en de mijne dus ook uitgelicht was.
De RDW heeft niks met de CJIB te maken en stuurd standaart een herinnering na een bepaalde tijd als een kenteken niet verzekerd of geschorst is.

Ik voelde me behoorlijk genaaid dus op dat moment aangezien ik het glad vergeten was, erg blij was met de herinnering van de RDW en toen netjes alles in orde gemaakt had.
En ik dan achteraf (blijkt 2 dagen later toen hij op naam stond) al een boete was uitgeschreven.



Dus komt erop neer dat je ook gewoon mag betalen :)
 
Heb ook weles zoiets gehad met n auto. Niet geschorst, vergeten. Had zelfs fotos van de auto die in de boomgaard stond, duidelijk al een lange tijd. Voor laten komen. Kon gewoon betalen hoor.
 
logisch , als je niet schorst voor of op de datum dat de schorsing afloopt , overgeschreven word etc. ben je officieel gewoon te laat , zo simpel werkt het...

anders kan iedereen er wel met een smoesje onderuit komen ;)

@ TS , de boete zul je waarschijnlijk moeten betalen omdat de brommer op JOUW naam staat , het is immers nooit overgeschreven naar een ander , en zonder papieren kun je dat niet zomaar ongedaan maken!

wat je nog wel kunt doen is de brommer en papieren als gestolen opgeven :p

maar dat zou ik niet doen , dan kan het nog spannender worden , maar officieel is ie eigenlijk nog gewoon van jou ;)
 
officier van justitie

en als ik het naar de officier van justitie laat gaan (niet betalen), denken jullie dat er een verwachtende omstandigheid is wat betreft mijn rijbewijs ?

ik kocht de brommer toen ik nog geen rijbewijs had, ook geen brommerrijbewijs....
daarom heb ik hem gelijk weer verkocht, kan ik dit bewijs niet aanvoeren ?
waarom zou ik anders een snorfiets kopen terwijl ik geen rijbewijs heb ?

bedankt.
 
Accepteer het verlies gewoon, je bent veeeeel te laks geweest om dit 2 jaar op zn beloop te laten.
 
en doe je iets met een ding wat een kenteken heeft ga je je dan eerst verdiepen in hoe het nou werkt , en niet door bij familie of vrienden te vragen , of op een fourm ,maar bij de instanties die erover gaan , zoals RDW , of ga naar het postkantoor en laat je daar informeren.

er zijn veel mensen die niet snappen hoe het werkt , terwijl het heel erg simpel is , namelijk je eerst eens goed laten informeren en niet zomaar wat doen...
 
Heb exact hetzelfde gehad met een sparta met ... fuck my life

idd gewoon betalen want er is no way in hell dat je hier onderuit kan komen!
Sorry kid .. it sucks maar er is niks aan te doen
 
Ik heb een soortgelijke zaak gehad met een scooter die niet reed en al anderhalf jaar in de achtertuin stond (kon dit bewijzen). Heb dit voor laten komen en ben er uiteindelijk met een schikking van 100e vanaf gekomen in plaats van 300+ euro.

Aanvechten is dus een optie, maar toch zou ik dit niet doen. Je krijgt dan absurd veel gezeik met instanties als de RDW en Justitie en het duurt rustig een jaar voordat het voorkomt. Daarnaast moet je, je aardig verdiepen in de regelgeving. Ik zou als ik dit allemaal geweten had liever die 200e extra betaald hebben.

succes ermee.
 
Back
Top