Brommer gekocht met Papieren maar..?

BoRn

Well-Known Member
Hey,

2 weken terug heb ik een stunt gekocht van een kerel via Internet.
Ben deze dan ook gaan ophalen enzo, maar met de papieren zat ik toch met een aantal vragen.

Hier een scan van "het papier":
http://img145.imageshack.us/img145/3397/papierenju9.jpg

De kerel zei dat hij deze bij de politie heeft gekocht als een soort van magazijn opruiming en zei dat de brommer een B-Klasse was. Daar vind ik dus niets van terug op het papiertje. Hij zei ook dat het in orde was zo en dat ik zo met de brommer mag rijden tegen 45 km/h (B-Klasse dus)

Weet iemand wat ik moet doen, of tips & ervaringen, allemaal welkom!

Nico

Advertisement - register to remove this

Je zult natuurlijk sowieso je scooter moeten verzekeren.

als je dat gaat doen moet je je framenummer opgeven, wat dus ook op dit briefje staat, en dan weet je waarschijnlijk wat je wilt weten:)

Overigens zie ik in het chassisnummer geen 'u' staan, in nederland staat dit wel op 25km/u brommers. Dat zou dus betekenen dat dit een 45km/u brommer zou zijn. Of het in België ook zo werkt durf ik eigenlijk niet te zeggen.

dit zijn papieren van de domeinen.
uit de papieren blijkt dat hij bij de vorige eigenaar
is weggehaald in opdracht van hogere hand.
zijn dit de enigste papieren die je van die brommer hebt?
er moeten meer papieren bij zijn lijkt mij.

Een slider is voor zover ik weet niet in 25 km/u versie te krijgen. Of ik moet mij vergissen.

In belgie is kenteken plicht niet van toepassing dus hoef je hem alleen maar te verzekeren en gaan.

ok :P

Maar voordat wij het kenteken hadden, hadden wij ook alleen maar verzekerings papieren bij ons. Dus gewoon naar een verzekerings bedrijf gaan en je scooter laten verzekeren. Frame nummer aan ze door geven en het is klaar.

Wat moet er verder nog gebeuren dan?

Hij is niet gestolen

Geen kenteken in belgie

Verzekering betalen en wachten op de papieren

Helmpje op en gaan denk? Of vergeet ik iets...

Wat moet er verder nog gebeuren dan?

Hij is niet gestolen

Geen kenteken in belgie

Verzekering betalen en wachten op de papieren

Helmpje op en gaan denk? Of vergeet ik iets...

papieren van de brommer: gelijkvormigheidsattest
verzekering
helm
rijbewijs bij b-klasse (a-klasse niet)

Je moet gelijkvormigheidsattest hebben, normaal krijg je bij de politie een papier waar opstaat dat je de papieren bent verloren en daarmee kan je naar een MBK dealer die u nieuwe papieren zal gaan aanvragen.
Rondrijden zonder gelijksvormigheidsattest=no go!

TS:
als dat het enige papier dat jij hebt gekregen:ga naar de politie leg je vehaal uit en ze zullen hopelijk voor jou een papier maken van attest van verlies
daarmee ga je naar mbk (want het is een stunt) en die sturen dat papier dat je gekregen hebt van de politie op naar mbk en een week of 2 later moet je naar je mbk dealer gaan en dan kan je verzekering enzovoort gaan halen
dan pas mag je LEGAAL de weg op
zo zeiden die van het politiebureau toch tegen mij.

Back