This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

brommer afgepakt

svenneke

Well-Known Member
hey

iemand anders was aan het rijden op me brommer.
hij werd gepakt door de politcie.

brommer ging 1 te snel.
zonder verzekering dan ook.
+sommige dingen zijn niet in orde.

maar wie moet dan betalen ik of die gene da er is mee gepakt?

want ik wil niet echt voor een ander gaan opdraaien snapie.
owja en hij had geen toestemming om ermee te rijden van me.

het gaat over belgie he niet (nederland)
 
Als hij niet verzekerd is staat hij imo dus ook op niemands naam, dus is diegene die ermee gepakt wordt de lul.
Denk dat jij dan gewoon met die gast moet regelen dat jij je scooter terug krijgt of anders de waarde ervan.

Sowieso als iemand erop gaat rijden zonder jou toestemming dat is toch gewoon stelen??
 
ja kijk ik heb verzekering maar als je boven de 45km gaat telt het niet meer dan heb je een motor verzekering nodig.

maar oke die gast heeft hem gestolen want ik vertrouwe die gast ging even plasse in de bosjes ineens was die er mee weg ik dacht ga hem zelf zoeke en niet politcie inschakelen enzo maarja achter af kreeg ik telefoon van vrienden dat die was gepakt.

maar heb verklaring afgelegt woord tege woordt natuurlijk.
en die agent zegt tege me dat die er niks van geloofde van mijn verhaal.

dusja maar die gast was ook 14jaar.
dusja wie zou er moete betalen
 
moet je maar niks toevertrouwen, en sla eens het snot uit dat 14jarige kindje zijn lijf.
helaas, jij moet betalen, is jou brommer.
Net zoals bij auto
 
inderdaad, en dan worden verdere bekeuringen op hem verhaald
En bij diefstal krijg jij je brommer terug, en waarschijnlijk ook met je spullen er nog op, want je moet gewoon zeggen dat je hem niet gebruikt op straat.
Hoeven ze niet te geloven, maar in dat geval is jouw woord sterker omdat je slachtoffer bent in dezen.
 
ja kijk
die agent zegde van dat die toch alles er gingen afhalen etc.

ik zegde van dat ik smorgens net nieuwe uitlaat heb gehangen drm ook te snel ging maar ging hem vandaag late afstellen omdat ik vrijdag niet veel tijd had ik moet ook werken dusja enja die agent zegde van dat verhaaltje kennen we.

en ja heb gezegt dat die gestolen is maarja krijg er wss neit van trug alleen dikke boete en de tuning onderdele er af zegde die.
 
nogmaals, dan zeg je dat je de scooter niet gebruikt op de openbare weg. dan kunnen ze je niks maken

tja zal niet lukken heb gezegt dat ik smorgens nieuwe uitlaat heb ondergehangen voor mijn werk en de dag erna zou gaan late afstellen dus denk niet dat het zou lukken weet niet zeker

toch erg bedankt
 
Maar dan nog... waarom zouden de agenten aan jou scooter mogen prutsen als hij als het ware gestolen is?
Daar hebben ze imo helemaal geen recht op, aangezien jij slachtoffer bent.
 
dat is zo maarja die agent was een buitelander en die gast die hem gestolen had ook dusja al ben ik geen racist ik weet wie wie hij steunde die agent
 
dit is geen rassenkwestie, maar een kwestie van diefstal. en ik heb ook wel eens een nieuwe uitlaat onder m'n sprintscooter gezet. Moet dit dat gelijk betekenen dat ik er mee op straat rij? Ik rij er wel mee op straat, maar laat hun het tegendeel maar bewijzen.
Jij bent het slachtoffer, dus jij hebt het voor het zeggen. Agenten hebben daar vervolgens niks mee te maken.
 
Normaal gezien is de bestuurder op dat moment aansprakelijk. Mocht die niet achterhaalt kunnen worden dan is de eigenaar aansprakelijk.
 
Maar als iemand anders op jou brommer rijd en die scheurt er mee tegen een auto is het niet jou fout. En jij bent dan toch ook niet verantwoordelijk? Hij heeft geen toestemming gegeven. Als hij dat zegt is het toch genoeg?

En dat de brommer te hard gaat hoeven ze hier hem geen boete om te geven? Want als ik een brommer zou hebben die te hard gaat geven ze mij dan ook een boete als ik er niet op rij?


Vind dit hele verhaal nogal wazig....