Brandstof 70cc Stage6 R'

stealthaerox

Well-Known Member
Euy,

Ik heb vandaag me Stage6 Racing terug gehad van XSH-Tuning, ff gemonteerd en wil vanaaf ff gaan vlammen.

Moet nog ff tanken want dies leeg maar wat moet ik nu tanken?
Euro 95, Euro 98, V-Power, BP Ultimate?

Ik heb altijd Euro 95 gereden maar mis is het na tuning beter om een andere te tanken??

Hoor graag van jullie!
Owja ga niet me topic verneuken welke brandstof beter is voor een std. scooter want dat ben ik al genoeg tegen gekomen!! :p
 
Advertisement - register to remove this

stealthaerox said:
Euy,

Ik heb vandaag me Stage6 Racing terug gehad van XSH-Tuning, ff gemonteerd en wil vanaaf ff gaan vlammen.

Moet nog ff tanken want dies leeg maar wat moet ik nu tanken?
Euro 95, Euro 98, V-Power, BP Ultimate?

Ik heb altijd Euro 95 gereden maar mis is het na tuning beter om een andere te tanken??

Hoor graag van jullie!
Owja ga niet me topic verneuken welke brandstof beter is voor een std. scooter want dat ben ik al genoeg tegen gekomen!! :p

euro 98 schijnte het beste te zijn voor deze cilinder, zou als ik jou was 98 tanken en zelf mixen met olie.

mengverhouding 1:40
 
@ melf #50: ik meng altijd 1:35.
@ RemcoV: Ik snap dat 1:40 minder is dan 1:50 (spaarde modelauto's, 1:16 was ook altijd groter dan 1:18;))

Maar kga dr dan maar is 98 in gooien kijken hoe dat rijd!
 
1:40 is 1 liter olie op 40 liter benzine
1:50 is 1 liter olie op 50 liter benzine

duz met 1:40 smeert die genoeg voor je stage 6
ik raad wel goede olie aan. goedkope shit is niet echt fijn (spreek uit ervaring:p)
 
Sander said:
waarom zou je risico's nemen?

Risico... ik weet niet hoe groot het risico is.

98 kost duurder... nu scheeld dit met een volle tank misschien 40 cent. Maar op langere termijn kost 98 me toch wel wat meer.

Wat is nu slimmer om te doen, en dan zeker met behoud van de cilinder.
 
je moet het niet zo zien.
jij denkt nu waarschijnlijk, als je snel bent heb je 98 nodig.

gaat om je squish en compressie.
hoe hoger het octaan in de benzine des te minder snel die detoneerd.
met een s6 R zou je een redelijk krappe squish moete hebben en dus met een zo hoog mogelijk octaan rijden (tot een bepaalde grens natuurlijk).

hopelijk snap je het nu een beetje.
anders moet je maar is gaan googlen op octaan, zul je de uitleg misschien beter begrijpen enz ook.

edit: zit je squish dus op zo een 0.8 tot lager zou ik 98 tanken.
 
Tofman126 said:
Risico... ik weet niet hoe groot het risico is.

98 kost duurder... nu scheeld dit met een volle tank misschien 40 cent. Maar op langere termijn kost 98 me toch wel wat meer.

Wat is nu slimmer om te doen, en dan zeker met behoud van de cilinder.

Sjah... Dan moet je je cilinder ook niet laten tjoenen voor honderdzoveel euro..... als je gaat zeuren om die paar cent...
 
Sander said:
Sjah... Dan moet je je cilinder ook niet laten tjoenen voor honderdzoveel euro..... als je gaat zeuren om die paar cent...

Ik zeg niet dat het uitmaakt... als 98 beter is voor die centen meer flikker ik dat er gewoon in natuurlijk ;).

Maakt het nog uit als ik af en toe een tankje 95 heb als ik op 98 overga?
 
Back
Top