Bouw je eigen testbank...

Razma

Well-Known Member
Dit kwam binnen via mail...

Voor iedereen die dacht dat het hebben van een eigen testbank een dure aangelegenheid is hebben we nu goed nieuws. Roteg heeft namelijk in haar programma elektronica kits opgenomen voor zelfbouw testbanken. Het principe is eenvoudig, u bouwt zelf de hardware bestaande uit een frame met een rol en Roteg levert u de benodigde elektronica en software voor een nauwkeurige berekening van het vermogen. U bepaalt dus zelf of u een volledige voertuigbank of een simpele blokkenbank bouwt.

Wij kunnen u eventueel een basistekening van een testbank beschikbaar stellen bij uw bestelling van een elektronica kit. Tevens staat er op onze website een Excell sheet voor de basisberekening van de rolafmetingen.



Er zijn 2 type kits leverbaar:

1. SP1 Elektronica kit t.b.v. dyno testbanken, prijs € 920,00

De kit bestaat uit:

-meetunit met LCD display, analoge ingang voor bijv. lambda en een temperatuuringang

-snelheidssensor

-toerentalsensor

-communicatiekabel

-aanlsuitkabels

-software (in Nederlands)



2. SP3 Elektronica kit t.b.v. geremde testbanken, prijs € 1470,00

De kit bestaat uit:

-meetunit met LCD display, analoge ingang voor bijv. lambda en een temperatuuringang

-snelheidssensor

-toerentalsensor

-loadcel (krachtopnemer)

-communicatiekabel

-aanlsuitkabels

-software (in Nederlands)



Alle prijzen zijn netto excl. btw en verzendkosten.



Meer informatie vindt u op onze website www.roteg.nl onder “Meetapparatuur”, “Vermogenstestbanken”, “Elektronica t.b.v. testbank”. Tevens kunt u daar de volledige software en enkele voorbeeldbestanden downloaden. U kunt dan eerst eens rustig kijken hoe alles werkt.
www.roteg.nl
 
Advertisement - register to remove this

ben al tijdje aan het denken om er 1 te bouwen, software kan ik wel hacken, alleen: wat zou zoon rol kosten (zelfmaak)? van staal ofzo? en hoe fix ik de ophanging?
 
theredone51 said:
ben al tijdje aan het denken om er 1 te bouwen, software kan ik wel hacken, alleen: wat zou zoon rol kosten (zelfmaak)? van staal ofzo? en hoe fix ik de ophanging?

Ja.. jij hackt het wel effe? :L
Vind €920 alleen doenbaar voor een dealer oid..
 
theredone51 said:
ben al tijdje aan het denken om er 1 te bouwen, software kan ik wel hacken, alleen: wat zou zoon rol kosten (zelfmaak)? van staal ofzo? en hoe fix ik de ophanging?

software voor zoiets is indd altijd wel te regelen ;)
 
Het probleem is sowieso de rol plus lagering en frame, en ook moet er nog een rem op. Dan nog afzuiging, koeling en vergeet de buren niet.... :rolleyes:

Plus dat die 920 euro nog veel geld is. Kan je behoorlijk wat runs voor maken.....
 
920 * 1,19 = 1094,80 eypo, inclusief btw dus... vind ik ook veel geld, maar misschien niet TE veel...

tis dan idd die rol en hoe je die lagert en remt... frame bouwen is nog niet het grootste probleem... maar op die website staat alvast een excel sheet om de maten van de rol te berekenen... maar dan nog blijf ik me afvragen hoe je een rol staal van dik 400 kilo in een draaibank krijgt... :rolleyes:

koeling is wel een fan voor te vinden... afzuiging moet ook wel lukken, dmv een fan die je door een gat in de muur naar buiten laat blazen, soort schoortsteen dus...
en een schijfrem met klauw van een dikke auto voldoet denk ik ook wel... zoals ik het dan zie op de plaatjes iig...
 
Kan natuurlijk ook bv met een hele groep zo een bank kopen... Ieder legt bv 100 eu met 11 man ;)...Dan haal je in principe best wel je runs eruit...
 
Bij de pics van de intermot zie je ook een klein testbankje staan van dynostar. Op www.dynostar.com staat ie beschreven, gaat tot 25 pk, 125 km/u alleen staan er geen prijzen bij, iemand een idee hoeveel ze kosten?

Lijkt me niet superduur, en is heel makkelijk te vervoeren.
 
ik heb me er ook wel is in verdiept. software is idd niet zo lastig. en als je een beetje kan lassen zou een bank in elkaar flansen ook niet zo een probleem meoten zijn. je moet alleen een grote zware rol zien te komen.

hier nog een handigge site, van een paar dudes die zelf een bank in elkaar gejast hebben: http://www1.cedar-rapids.net/tdkmotor/INDEX.HTM

die gasten hebben een eigen bank gebouwd van rond de 1500 dollar. maar dat moet naar mijn idee goedkoper kunnen.
 
he mensen,ik heb zelf ook mijn eigen vermogen testbank gemaakt!
als je wil kan ik jullie er wel paar foto`s van laten zien maar ik heb geen webspace!
ik heb gewoon onderdelen besteld @ HPI en de rest zelf gefixed:)
btw 1090 euro kom je lang neit toe
je meot bijvoorbeeld afzuiging hebben,ventilator,stroom:schakelaars etc een computer:P
etc;)
 
is dit niets voor scootertuning.net:P voor elke legale meeting een en de zelfde testbank kan daar ook niet meer om gezeikt worden van die bank klopt niet..
 
mario said:
Het probleem is sowieso de rol plus lagering en frame, en ook moet er nog een rem op. Dan nog afzuiging, koeling en vergeet de buren niet.... :rolleyes:

Plus dat die 920 euro nog veel geld is. Kan je behoorlijk wat runs voor maken.....

mij lijkt juist het enige struikelblok de software, de rol laat je ergens draaien en de rest bouw je zelf... moet te doen zijn lijkt me.
 
Back
Top