Bougie/Cilinder Moeren Aanhaalkoppels?

Advertisement - register to remove this

Ok bedankt man. Ik gebruik wel de gemiddelde auto Nm voor bougies.

Met wat voor bougie kan ik het best rijden? (wat voor hittegraad, en sproeier)

Sorry hoor, maar ik ben als de dood voor een vast naaier. :'(

Cilinder: S6 50
 
Zeker niet 25nm doen dan trek je de kop krom/kapot. Sproeier moet je zelf uitvinden door hem aftestellen, dat is gewoon bijna niet te zeggen. We kunnne wel zoals paulus hierboven zegt een indicatie proberen te geven maar dan moet je even zeggen wat voor cilinder, carb, uitlaat etc je hebt:)
 
Idd.. Maar heeft iemand geen idee waarme ik evt kan beginnen? Ben echt als de dood.

Setup:

Cilinder: S6 50 LC
Krukas: Std
Carb: Attecha (? zoiets ?), 19 mm
Uitlaat: (nu nog) Nrx 8P
Overbrenging is standaard
S6 kleppen
Origneel ontsteking
Bougie: (wordt denk ik) NGK 9

bedankt manne

PS. Ik weet het! :p Te veel is std maar daar komt nog beetje verandering in.. Ik hou me vooral besig met uiterlijk. :)
 
om te beginnen even een paar tips. je zecht al dat je bepaalde dingen wil veranderen.

- Neem zo en zo een andere krukas. deze zal het niet lang houden omdat de s6 aardig wat toeren moet draaien wil je er een beetje vermogen uit kunnen halen.

- Een NRX is verre van optimale uitlaat voor deze setup. een 50cc is erg gevoelig kwa uitlaat. ik zou voor een for race of een evo 50 uitlaat gaan. hiermee zul je veel beter rijden.

- Ik weet niet wat voor vario je hebt. maar als deze orgineel is zou ik er zo snel mogenlijk een ''race vario'' inleggen. met een orginele is het heel erg moeilijk om een beetje een fantsoenlijk toerenverloop te krijgen.

- Een andere koppeling is niet egt noodzakelijk op deze setup maar wel erg handig.

- je overbrenging kun je gewoon standaard laten

Tot slot een indicatie van de afselling. Ik weet niets van attecha carburateurs maar als je een dellorto had zou ik rond sproeier 90 gaan zitten
rollen zou ik beginnen af te stellen zo rond de 4-4.5 gram, en drukveer mallossi geel of rood.
 
Bedankt! Je zegt dat ik een andere vario moet nemen, maar daarna zeg je dat ik mijn overbrenging mag std laten.. Maar mijn vario neemt deel uit van de overbenging.. Tog?

Dus, zo snel mogelijk ander krukas, vario en uitlaat.. Thnx :*
 
Bounkass said:
Bedankt man Paulus_88! :)

wat kost een Power1 Pen10mm krukas? :p

dat is iets wat je mooi zelf mag uitzoeken! kijk maar eens wat rond op de onderdelen sites. :)

power one is trouwens een goede keus :)
(en natuurlijk ook niet vergeten niewe lagers en keeringen te bestellen)
 
JasperdB said:
mina, m7 13/14 nm

bougie gewoon vastdraaien.... niet extreem vast :p maar wel gewoon zo vast dat ie niet los trilt

Sorry Jasper, ik zie nu pas dat je M7 neerzette.. Ik heb er M8 van gemaakt.. Zal ik dan 16Nm aan nemen? :$
 
Back
Top