Borgen, hoe en wat?

Ik ga deze week ook beginnen met alles te borgen, ik zal overal fotos van maken hoe ik het gedaan heb,

Mischien dat ik daar andere mensen mee kan helpen :*

EDIT:

Het is er helaas niet van gekomen, totaal geen tijd voor gehad

Ik borg alles wel als ik terug ben van spanje
 
Last edited:
Had ook een vraagje:

Hoe borgen jullie je achterwiel (@ Mina horz.) want je kan geen pin door de achteras stoppen omdat je veel te weinig ruimte hebt..

Het liefst iemand die me foto's kan laten zien :p
 
als je ff op de eerste pagina kijkt staat er al een discussie van 10 reply's maar iig de meeste mensen boren schuin een gaatje door hun achteras MOER

en een heel klein gaatje in je velg draadje er doorheen en klaar:)
 
ik zit ff met de vraag over het borgen van me voorremmerij met oog op de sbo keuring voor volgend seizoen
ik heb een stage6 monsterdisc onder de slider en nu heb ik me bouten op bricked en voorvorkpoten geborgd maar hoe zit het met de bouten waarmee de klauw op de bricked vast komt omdat die verzonken liggen in de bricked.hoe hebbe jullie dit gefixt?
en heb je er eventueel ff foto's van
alvast bedankt

http://img139.imageshack.us/img139/1562/borgenld4.jpg
 
gaatje doorheen boren..
borgdraadje er doorheen en aan je veer maken :)
simpel zat lijkt me


Ik heb het over een mooie oplossing vin:p en heb sowieso geen achterveer zitten waar die hoort te zitten bij minarelli:p maar ik ga zelf wel wat verzinnen, 6kant bout vind ik toch te lelijk:p
 
ik zit ff met de vraag over het borgen van me voorremmerij met oog op de sbo keuring voor volgend seizoen
ik heb een stage6 monsterdisc onder de slider en nu heb ik me bouten op bricked en voorvorkpoten geborgd maar hoe zit het met de bouten waarmee de klauw op de bricked vast komt omdat die verzonken liggen in de bricked.hoe hebbe jullie dit gefixt?
en heb je er eventueel ff foto's van
alvast bedankt

http://img139.imageshack.us/img139/1562/borgenld4.jpg



boor door je bricked en dan in je inbusbout dan daat een splitpennetje door of een draatje van boven na onder

dus gewoon vanaf de zijkant erin booren

suc6
 
Een hele scooter bouwen kunnen ze....maar even simpel wat borgen is weer te moeilijk :p

heeft er iemand ff een goede foto hoe je de vertandingsolie aftap plug goed en mooi kan borgen?

naamloosj.jpg



Had ook een vraagje:

Hoe borgen jullie je achterwiel (@ Mina horz.) want je kan geen pin door de achteras stoppen omdat je veel te weinig ruimte hebt..

Het liefst iemand die me foto's kan laten zien :p

naamloosmnn.jpg


Gewoon een gat erin boren, draad er VOOR het indraaien van de bout er al door heen doen. En dan met een dop + ratel vast draaien en zorgen dat dat borg draad dan in een ''hoekje'' valt. En door die moer het zelfde verhaal wat al zovaak verteld is. Met een 2 / 2.5 mm boortje er schuin door heen boren, desnoods van 2 kanten boren. Wat dan wel makkelijk is om met een slagpen oid een putje te slaan, zodat het boordje er niet af kan lopen.

Bij de remklauw had ik dat mijn boutjes in de vork kwam te zitten, gewoon een hoekje vijlen / slijpen zodat je wat ruimte krijgt voor het borg draad :). Hier zal ik morgen wel een fototje van maken als ik het niet vergeet :p.
 
Last edited:
bedankt dat je het zo postte michel:) maar ik bedoelde eigenlijk de aftap plug aan de onderkant:) Ik heb er zelf al wat op verzonnen wat mooi is en goed werkt:)

alsnog bedankt;)
 
Back
Top