Boetes zijn weer flink verhoogd!

de overheid had weer geld nodig voor nieuwe politie auto's, vandaar dat de boetes verhoogt zijn..

zowel algemene verkeersregels, scooter eisen, en rollerbank boetes zijn verhoogd...

klik hier voor de officiele boete tabel..

de oude boetes staan er ook nog bij, kun je zien hoeveel ze verhoogd zijn..

zo te zien hebben ze flink zitten afronden.. naar boven :|
 
Advertisement - register to remove this

Is da zeker???
heb gister boete gehad voor zonder helm,
die wout heeft niet gezegt hoeveel t koste, maar ik nam aan 40.
55 is wel erg duur dan :S. bijna Fl. 125,- :S
 
Originally posted by sisqo16
Is da zeker???
heb gister boete gehad voor zonder helm,
die wout heeft niet gezegt hoeveel t koste, maar ik nam aan 40.
55 is wel erg duur dan :S. bijna Fl. 125,- :S

het kan zijn dat de wout je gewoon 40 euro gegeven omdat de wout zelf dom is ofzo, of nog niks weet van de verhoging.

maar dit is de officiele tabel die nu van toepassing is, staat op om.nl in de boetebase, kun je vanalles uitrekenen, maar ik heb het even allemaal in een tabel gezet.. is wat handige en 10 keer overzichtelijker..
 
Originally posted by valerossi-appel
het kan zijn dat de wout je gewoon 40 euro gegeven omdat de wout zelf dom is ofzo, of nog niks weet van de verhoging.

maar dit is de officiele tabel die nu van toepassing is, staat op om.nl in de boetebase, kun je vanalles uitrekenen, maar ik heb het even allemaal in een tabel gezet.. is wat handige en 10 keer overzichtelijker..

hij had mijn gegevens op een kladbladje geschreven.
zon boekje waar alleen een nummer met dikke zwarte stift opgescheven stond.
dus geen boeteboekje ofzo.

mss dat ie de bon op't bureau heeft geschreven. en dat ziet ie t meteen op de tabel :S
 
Originally posted by sisqo16
hij had mijn gegevens op een kladbladje geschreven.
zon boekje waar alleen een nummer met dikke zwarte stift opgescheven stond.
dus geen boeteboekje ofzo.

mss dat ie de bon op't bureau heeft geschreven. en dat ziet ie t meteen op de tabel :S

mssh wel, mssh niet..
hij zal ondertussen wel uit ervaring weten wat een boete is voor geen helm. 40 euro. de kans is klein dat hij gaat controleren of het nog steeds zo is..

alleen als iemand hem het al verteld heeft kom je meer aan het dokken..

het is best veel geld 55 euro, voor het niet dragen van helm..
 
hmm...geen voorang verlenen bij achteruit rijden €40,- wat bedoelen ze daarmee?

en verstaan ze dit ook onder achteruit rijden:
DA22M504.jpg
 
Last edited:
dit is ook zo dom:

als je je certificaat niet kan tonen kost dit 17 / 20 euro

als hij niet goed is of niet leesbaar dan kost dit 28/30 euro

majah ze naaien ze dus gewoon.

ken je beter zeggen dat je hem niet heb scheeld weer geld? :D
 
Tjah.. de verhogingen zijn niks voor niks, aangezien jongeren zich er niks van aantrekken als ze bekeurt worden, de bedoeling van een boete is om je te laten nadenken en te zorgen dat je niet weer de zelfde fout maakt.

Maar die theorie werkt niet bij jeugd :#
Sommige blijfen maar rijden zonder helm.. keer op keer...
Sommige blijfen opgevoerd rijden.. na zat rollenbanken...

En Daarom gaan ze nu omhoog, om weer TE probere om mensen op het goede pad te krijgen :p
 
Originally posted by betaarkracer
hmm...geen voorang verlenen bij achteruit rijden €40,- wat bedoelen ze daarmee?


Tijdens het achteruit rijden mag je geen bestuurders&voetgangers hinderen, tijdens het keren moet je alle overige verkeer voorlaten, als je van uitritten komt uiteraart enz..

Maar scooters & achteruit.... ?!
Okal kom je uit een garage uitrit dan rij nog steeds niet achteruit, mjah... vaag...
 
Jezus...zo hoog, ben ik blij dat ik niet gepakt ben elke keer dat ik dat deed. (Was niet op een smal stoepie ofzo maar op een 2 baans winkelstraat met stoepen waar je dus evengoed niet op de weg mag rijden :S)
 
Back
Top