Morgen is het 3 weken geleden dat ik 39 km te hard reed waar je 30 mocht: werd gelaserd. had toen op de vrijdag een brief gekregen waar in stond dat het max 2 maand ging duren. Ik heb nog niks gehoord van boete en rijbewijs.
Heb er laatst heen gebeld(justitie) en zo'n vrouw zij dat ik nog een brief met uitnodiging voor een dagvaarding. ik vroeg wat dat voor gekkigheid was en wat het inhield. zegt ze: dan moet je een keer voor de kantonrechter verschijnen.
Maar jij hebt je boete al en het is focking weinig....
Je kan iig eerst ff na politiebureau bellen en daarna evt nog naar justitie
Ja idd....I Don't Like them...
Morgen ben ik mn rijbewijs al weer 3 weken kwijt verdomme!
Allemaal dankzij zo'n agentje
nou ik ben em nu 2 maande kwijt en over 4 maanden moet ik voor de kanton rechter
haha vincent, wij hebben 200 inwoners en bij ons komt haast nooit iemand langsvet handig, ik kan gewoon altijd op weg rijden
een dagvaarding kun je verstek laten gaan, maar dan ga je wel akoord met de opgelegde boete en de consequenties eraan vast, je bent dus je rijbewijs kwijt voor wat voor een periode? en heb je nog een puntenrijbewijs? ik weet wel dat een maat weeeer opnieuw rijbekwaamheid training moest volgen met dus een herexamen, n5ik hoop echt dat dat je bespaard blijft, want dat zuiggggt! succes man
Doe dat maar niet kerel. Als je moet verschijnen voor de rechtbank en je laat verstek gaan wordt dit aanschouwd als disrespect voor de rechter en zijn rechtbank. De uitspraak voor je veroordeling is daarom altijd de zwaarste veroordeling die je voor desbetreffende overtreding kan krijgen. Als je niet komt opdagen lijkt het je geen moer te schelen en sta je niet in voor je daden er wordt geacht jezelf te komen verdedigen of te laten bijstaan door een advocaat. Maar helemaal niks van je laten horen of zien is MAX straf of/en geldboete zonder pardon. Indien je voor een overtreding reeds een boete hebt betaald die je per post of brief hebt ontvangen mag men je voor die overtreding wettelijk niet meer naar de rechtbank sturen hoe klein of groot de boete ook was die je dan al betaald zou hebben. Verschijnen voor de rechtbank is meestal juist geen jaar NA de begane overtreding, justitie staat altijd door papierwerk zo'n jaartje achter. Je boete zal uiteindelijk wel meevallen en er zal grootste deel van voorwaardelijk zijn en slechts een klein stukje effectief. Slechts bij herhalingen word het pas echt menens. Indien je rechtsbijstand zou hebben kun je gratis advocaat sturen zelfs een die je mag kiezen zoniet zou als ik van jou was zelf in eigen persoon naar de rechtbank stappen als men je laat komen maar zeker niet wegblijven of niemand sturen doe dat niet. Je bent verwittigd een verwittigd man is er twee waard.