Hoogste boete te snel rijden

Choempie

Well-Known Member
Wat is nou echt de grootste / hoogste boete die je kan krijgen met te snel rijden, kunnen ze je rijbewijs ook nog innemen. Hoe zit dat, Stel ik zit op een scooter met geel kenteken en rijdt bijvoorbeeld 110km/h wat voor een boete krijg ik dan?
 
Advertisement - register to remove this

als je dubbel de toegestane snelheid rijd wordt, dacht ik, je voertuig ook ingenomen.

De boete wordt na een overschrijding van een x aantal kilometer bepaalt door de officier van justitie. Dus ligt waarschijnlijk aan je leeftijd en de hoeveelheid en ernst van je vorige overtredingen
 
Ik weet niet zeker hoe juridisch het zit, maar volgens mij wordt je gehele rijbewijs ingenomen bij meer dan 30km te hard:


Dat is vervelend, omdat je dan ook wettelijk gezien geen auto meer mag rijden bijvoorbeeld.
 
Ik weet niet zeker hoe juridisch het zit, maar volgens mij wordt je gehele rijbewijs ingenomen bij meer dan 30km te hard:


Dat is vervelend, omdat je dan ook wettelijk gezien geen auto meer mag rijden bijvoorbeeld.
Ik dacht dat het volledig was afgeschaft dat je je rijbewijs moest inleveren met welke snelheid dan ook, maar dat weet ik dus niet zeker. Ik ben wel een x gepakt met 62 op de rollerbank met een snorscooter. Het gevolg daarvan was alleen een wok status.
 
Back
Top