bo oil race fuel

Ron

voorheen ronnieboy
hee, ik weet niet of het hiet goed staat maar lijkt me wel ;).

ik ben naar een bedrijf of iemand die bo motor oil competition fual verkoopt of kan leveren.
of iemand die een ander vergelijkbaar iets heeft.

kan er verder weinig info over vinden ook maar het leek me wel interessant om er eens mee aan het werk te gaan en te testen met mn sprinter. als iemand een bedrijf weet het liefst dan in de provincie groningen, friesland of drenthe want neem aan dat ze dat niet over de post versturen.

hoop dat iemand me meer kan vertellen.

gr ron
 
Advertisement - register to remove this

Waarom speciaal dat merk racing fuel?
Als je gewone leuke benzine wilt hebben moet je maar eens Duitsland inrijden en Shell V-power 100 ron halen.
 
Dat is dus echt troep (die duitse benzine)....

Er is genoeg andere benzine te koop die hoger octaan gehalte heeft als 98 ;)
 
Ja maar waar dat? Kan het hier in de buurt iig niet vinden, en aan de pompen hier al zeker niet.

Heb jij anders een voorbeeltje? Ik heb ook ergens bp100 gelezen alleen kan dat ook nergends vinden. Ook kwam ik op de site van sunoco terecht ofzo alleen daar werd ik ook niks wijzer van:(.
 
Offtopic over vrij verkrijgbare benzine

Dat is dus echt troep (die duitse benzine)....

Er is genoeg andere benzine te koop die hoger octaan gehalte heeft als 98 ;)
Duitste benzine is geen troep, als je maar geen Benzin neemt, dat is 91 RON. Verder is de benzine gewoon goed.
Welk verschil zou er zijn met Nederlandse en Duitste Shell als je 95 RON of hoger neemt? ;)
v-power 100 ron, is dezelfde als hier, maar dan met een nog hoger octaangetal. Hier is v-power 97 RON, en niet eens 98. :x
In Nederland verkopen ze bijna nergens 100 RON. In Duitsland is het beter verkrijgbaar.
Aral/BP Ultimate 102 en Shell V-power 100+

Ps. De Duitse Aral vind ik veel beter rijden dan de Nederlands BP, en ik woon 15 km van de Duitste grens en zie het wel eens staan bij de pomp

Ontopic: ik zou niet weten waar je precies dat merk racing fuel kan kopen. en wat er zo speciaal aan is.
 
Last edited:
Waarom speciaal dat merk racing fuel?
Als je gewone leuke benzine wilt hebben moet je maar eens Duitsland inrijden en Shell V-power 100 ron halen.

Owja en wat zijn jouw testresultaten? Een wijs man zei ooit: het enige wat beter wordt van V-power 100 is je Duits..
 
@ Dave
Octaan getal? Is toch octaan gehalte?

En er is wel meer zooi verkrijgbaar zoals Vinnie ookal zegt, ELF brandstof, AVgas en er zijn er nog wel meerdere...

edit: en ik zou als je er zelf niet aan kan komen idd bijvoorbeeld Vasco even een mailtje sturen, die kan je vast wel op weg helpen!
 
Owja en wat zijn jouw testresultaten? Een wijs man zei ooit: het enige wat beter wordt van V-power 100 is je Duits..
Ongeveer 5 km/u meer op top met een Tomosje 50 cc en een stillere motor. Minder gepingel. En ik meng zelf 1:50. Mijn Tomosje liep toen 70 met Aral 102, met originele A55 cilinder van Tomos (squish verkleind door de koppakking weg te laten, dan is die 0,65mm), ipv 65 die ik haal met de benzine hier. Wat zijn jouw resultaten?

ps, als je het in de auto doet merk je er minder van totdat je de ECU laat remappen voor high octane. Auto's zijn afgesteld op euro95, niet op 102. ;) Dat geldt ook voor injectiescooters. Ik wed dat die er wel ruim 90 km/u mee halen als je die ontgrenst en de ECU op die benzine laat remappen.
 
Last edited:
Ongeveer 5 km/u meer op top met een Tomosje 50 cc en een stillere motor. Minder gepingel. En ik meng zelf 1:50. Mijn Tomosje liep toen 70 met Aral 102, met originele A55 cilinder van Tomos (squish verkleind door de koppakking weg te laten, dan is die 0,65mm), ipv 65 die ik haal met de benzine hier. Wat zijn jouw resultaten?

ps, als je het in de auto doet merk je er minder van totdat je de ECU laat remappen voor high octane. Auto's zijn afgesteld op euro95, niet op 102. ;) Dat geldt ook voor injectiescooters. Ik wed dat die er wel ruim 90 km/u mee halen als je die ontgrenst en de ECU op die benzine laat remappen.

:+:L
 
Op V-power heb je veel minder kracht is mijn ervaring op een rieju RR... troep, normale was motor veel bruter in reactie en kracht.
 
Even voor de kinderen hier boven,

radar heeft alle benzine's (v-power, die shit van de bp en total enzo) getest,
er blijkt zo goed als geen verschil in te zitten. Zeker niet qua octaan getal.
 
Back
Top