This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Blue Demon

Status
Not open for further replies.
THX dat jullie mijn uitlaat mooi vinden ik vind hem zelf ook heel erg geslaagd.... Ik zal eens even uitleggen hoe ik dit gedaan heb :
eerste alles van de uitlaat gedemonteerd
daarna alles goed geschuurd met schuurpapier ( korrel 100 )
alles nog een X geschuurd met korrel 1000 ofzo , maar ik had zo'n schuurkop op mijn boormachine.... gaat wat sneller maar je moet het wel met schuurpapier doen en niet met een machine want dan komen er diepe krassen in.
demper is ook zo geschuurd / eigenlijk een soort polijsten
toen heb ik de gasbrander gepakt om de naden weer een blauwe kleur te geven. Dit is best een kut werk omdat je hem er niet te lang op mag houden anders krijg je vlekken...
daarna nog 1 X met chroom/metraal reiniger op geweest
en toen warmte bestendige blanke lak ( tot 650 C )
motip heeft hier spuitbussen van

voor vragen pm me maar of add me at msn : kaasbaas45@hotmail.com
 
Ben ik de enige die die uitlaat aarslelijk vindt? Net of je er inkt op hebt laten vallen. Die lasnaden zou ik over doen en die demper is ook niet zo'n pracht. Voor de rest klinkt het als een leuk project, alleen jammer dat er geen foto's van het geheel zijn. En die demper is niet gepolijst hoor, noem het maar gewoon schuren. Zal mijn pijp en demper eens op de foto zetten.
 
hahahah jah iedereen zijn smaak eej ik vind dat ie erop vooruit gegaan is

ps foto's van het geheel kunnen pas komen als er een geheel is , ben nog steeds opzoek naar een frame
 


ik ben het met je eens die lasnaden zijn te overdreven. en ze lopen soms niet helemaal door. maar ja voor de rest wel een leuk projectje.

en btw wat heb je met die waterpompdeksel gedaan lijkt wel een sinasappel zo bobbelig (op de foto dan)
 
idd, dat 'polijsten' heb je nog niet onder de knie. Of zijn deze foto's van het begin? Want met een staalborstel krijg je dat pomphuis nog beter aan het glimmen
 
jah dat was voldoende , maar je moet hem wel heel goed schuren de eerste keer....

jah en TUURLIJK komt ie onder een scooter te hangen duhhhh
 
jah , je moet hem de eerste X goed schuren met korrel 100 ong zodat alle shit eraf is , en zodat die donkere kleur helemaal weg is. Na het schuren was heel de pijp gewoon metaal kleur. Maar je gaat er met een dunnere korrel over om de krassen van die korrel 100 weg te halen. Je kan ook in stappen werken beginnen met 100 en daarna 200 , 500 , 1000 ofzo maar bij mij is het in 1 X goed gegaan.

en JA tuurlijk komt ie onder een frame te hangen pics van het uiterlijk komen begin zomer vakantie want dan ga ik een frame kappen enz kopen
 
Echt goed hoe je dat met die pijp hebt gedaan, nu nog een frame en wat kleinigheden en dan vlammen.

SUCCES HE.
 
Pijp was niet zo ernstig verroest toch ? .. als ik die foto zie

Lasnaden zou ik iig over nieuw doen en ding op een of andere manier bruin stoken.
 
ik heb al heel onderdelen kunne regelen als het goed is wordt er binnen nu en 2 weken 1 frame voorvork en buddy gebracht , zitten ook kappen bij die dan kleurtje krijgen :



het blauwe moet metalic blauw voorstellen en dat oranje is fluor oranje , stuur is niet gekleurd omdat er 1 TNT stuurtje op komt

khoop ook deze week mijn rhq as binne te krijgen

ps heb deze week mijn carterkap , slakkenhuis bewerkt ( beetje koeling ) en nieuwe ophanging voor mijn c20 gemaakt
pics coming soon
 
Woooooooooow vette kleuren combo heijnus...
das t echte werk jaja..
nu nog al je spulletjes en gaan
mzzzzzzzzl
 
Status
Not open for further replies.