Blok lopend zonder inlaat

Status
Not open for further replies.

Misha

Sorry sensor
Eigenlijk misschien iets voor gevorderden pagina, maar ik heb geen access daarvoor. Kijk gewoon en maak je theorieën hoe zoiets mogelijk is:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=utfzYstegE8"]YouTube - Engine running without intake[/ame]

Enige background-info:

Ik heb de scooter die je op de video ziet in elkaar gezet, maar nadat ik hem had gestart wou hij niet aanrijden, telkens als ik gas gaf maakte hij een verzopen geluid, maar in tegenstelling tot normale scooters viel hij niet uit. Natuurlijk vele maten sproeiers geprobeerd, standen van de gasnaald en alles driedubbel gechecked op valse lucht maar helaas. Daarna hele inlaat eraf gehaald en toch...
 
Advertisement - register to remove this

JA duh, gewoon benzine in het gat gooien en uiteindelijk verbrand er wel wat..

Verbranden is wat anders dan blok lopend houden. Mengsel moet worden geoptimaliseerd, oftewel brandstof moet in kleinste deeltjes kapot worden geslagen en gemengd worden met lucht zodat het gas wordt, oftewel explosief. Want je zuiger gaat op en neer door explosies en niet door een vuurtje. Om maar even plat te zeggen.
 
Sorry hoor maar dit slaat echt helemaal nergens op. wat wil je nou bereiken? Denk je dat je het wiel opnieuw hebt uitgevonden ofzo?

Het is grappig, maar je hebt er niks aan.
 
Last edited:
Sorry hoor maar dit slaat echt helemaal nergens op. wat wil je nou bereiken? Denk je dat je het wiel opnieuw hebt uitgevonden ofzo?

Het is grappig, maar je hebt er niks aan.

Slechte dag gehad? waarom meteen zo aangebrand reageren?:|
Zoiets kom je niet iedere dag tegen, en theoretisch zou zoiets niet mogelijk moeten zijn op een 2t blok, want waar heb je anders membraan voor nodig? Laat staan de bovengenoemde verhaal van werking van carburateur. De vraag is niet wat ik ermee zou willen bereiken maar hoe zoiets toch mogelijk is. Als je denkt dat je dit na kunt bootsen door simpel benzine in het blok te gooien en de zooi te starten, be my guest ik wacht op de resutaten. Hetzelfde als ik zou roepen dat als je bougie weghaalt en vervangt door iets vlaks en compressie opschroeft dat je blok op diesel zou kunnen lopen. Er komt meer bij kijken dan alleen dat.
 
ik deed dit voor de lol man... Hoeveel filmpjes wil je ervan hebben?
Je hebt een carb nodig en een membraam voor een constante (toe)loop van het blok.
Benzine verbrand omdat de damp gewoon in je cilinder komt. Niet heel je cilinder staat onder de benzine.
Zoals wieger zegt, je hebt het wiel niet opnieuw uitgevonden, er is gewoon niks speciaals aan.
 
heb ook weleens megemaakt dat een scooter zonder carb liep , mja , even...

wat hier dus het doel van is...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top