Neos blok zeer slecht lopend!

Paluta

Well-Known Member
Beste mensen,

ik heb een probleem met mijn neos blok. Ik zal het hele verhaal maar uitleggen! Laatst wou mijn scooter niet meer starten, dus hebben we het blok nagelopen en kwamen we erachter dat de cilinder z'n goede tijd wel had gehad. Dus wij nieuwe cilinder geplaatst en meteen de prop uit de uitlaat gehaald! Daarna scooter weer aan de praat gekregen en stukje gereden, maar het mocht niet baten. De scooter kwam nauwelijks vooruit en kwam niet in de toeren, dus we hebben alles geprobeerd, andere drukveer, andere trekveertjes en andere rolletjes. Maar helaas mocht niks baten, alleen ging hij er ietsjes beter van lopen maar nog steeds bagger. Misschien net een top van 30 km/h, toen ook ff membraam vervangen want die was ook kapot. Kan iemand mij uit de brand helpen?

P.S er zit een race vario van Polini in, en voordat de scooter kapot ging liep die super met die vario. Trok lekker op en een top van ong. 75 km/h (teller)

Zal ff zeggen wat er in me blok zit:

Polini vario
Gele drukveer
Zwarte trekveertjes
5 gram rolletjes
Std Carb.
Motoforce 50cc



Groeten Robbin
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

heb je de zuiger goed gemonteerd? dus met de pijl naar de uitlaat poort?

heb je de carb opnieuw afsteld na het verwijdere van de prop? dit is namelijk wel nodig

druk-in-de-cilinder verhaal gaat niet op :) is onzin..
 
Loopt het hetzelfde als met de kapotte cilinder of loopt het op een andere manier kut. In 1e geval was wss niet de cilinder op maar iets anders defect, ontsteking bijvoorbeeld. Wel goede massa? Begin maar met een NIEUWE bougie en als dat niet helpt ga je de carburateur afstellen.
 
Laatst is de carburateur afgesteld bij een dealer (kameraad van m'n pa)! Maar het is ook maar een 12mm carburateur, misschien toch overstappen naar 17,5? En de zuiger zit er ook goed in. Het zou wel eens de massa kunnnen zijn ja, dat kun je toch oplossen met een draad van het blok naar frame heb ik gehoord?

Alvast bedankt!
 
Dan heb je totaal geen tegendruk, je kan hem beter heel ietsjes losdraaien zodat de lucht er langsheen weg kan. Scheelt ook stukken in kabaal tov zonder uitlaat rijden. In elk geval hand aan contactsleutel houden want je wil niet doof worden :p

12mm carburateur is standaard, en is groot zat daar ligt het niet aan
 
Dan maakt hij teveel toeren dat moet je horen. Als hij wel de juiste toeren maakt maar toch slipt dan zal het eerder vet ofzo zijn wat op je segmenten of in je koppelingshuis of op de plek waar je snaar ligt, zit
 
Ik heb vanavond ff gekeken en het blok uit elkaar gehaald! Nu blijkt dat ik radiale speling heb op de big end. Morgen ff lagertje vervangen en dan kijken hoe het gaat.
 
Back
Top