Rik491
alles race
Halloooooo
Ik ben Rik, 17jaar oud en woon in Zoetermeer.
Toen ik bijna 16 werd moest er natuurlijk een scooter komen. Dus ik in een opwelling op martkplaats kijken en na 10 minuten kwam ik een leuke Benelli tegen.
Voor 675euro kwamen ze hem nog brengen ook.
Dezelfde avond stond hij nog in mijn tuin. Toen zag hij er zo uit:
Voor mij was dit egt een droomscooter. Hij was in perfecte staat. Bijna krasloos enz. Zelfs de spiegels zaten er nog op.
Hij behaalde een weerzinwekkende snelheid van 60 op de teller (H).
Zo dus een tijdje rondgereden. Optisch ben ik een paar dingetjes gaan verzamelen en na een tijdje zag hij er zo uit:
Ondertussen had ik ook motorisch wat verandert, er kwam plaats voor een Hebo 70cc, 17,5mm carb en een Hebo vario. Ik vond dit egt vet hard gaan.
Toen wilde ik er wat speciaals van gaan maken en veranderde optisch nog het één en ander. Er werden Aerox velgen gekocht.
Bij de voorvelg werd 7mm van de remschijfadapter afgefreest:
Ook werden er bussen gedraaid en werden de velgjes naar de spuiter gebracht. Natuurlijk werden er ML50’s gemonteerd samen met twee aluminium Kiesler ventielen.
Resultaat:
Ondertussen was mijn std pijp lek gegaan, deze werd dus vervangen door een goede 2e hands Polini for Race. Ook heb ik heel mijn blok gereviseerd, carters gestraald, Hebo krukas enz.
Na een maandje heb ik een zware warmloper gekregen door kapotte thermostaat.
Via via een bijna nieuwe aluminium cilinder kunnen regelen, een Athena 70cc ovaal.
Dit ging erg hard.
Alleen vond ik niet dat m’n scooter er betrouwbaarder op was geworden en dus besloot ik heel het zooitje maar weer te verkopen.
Ik wil dit jaar iig nog even op straat kunnen rijden tot ik mijn rijbewijs heb, dan kan ik me 100% op de setup gaan richten.
Eerst nog even een foto van waar m’n Polini pijp nu gelukkig is:
Toen ben ik dus begonnen, scooter totaal gestript, het frame geschuurd en daarna hoogglans zwart gespoten.
Subframe ook mooi zwart.
Vorkje 4cm verlaagd, kroonstuk netjes gemaakt, poten worden nog zwart.
Blokje netjes gemaakt.
Nieuw dempertje.
Stuurtje, let op de spiegelgaten
Deze clamp word afgedraaid en komt een vooruitstaande op (heb ik al liggen), zo'n hoog ding is natuurlijk geen bek.
Mn kapjes allemaal bij elkaar.
Toen ben ik gaan schuren, hakken, polyen en plamuren.
Vorige week even voor het gezicht er wat kapjes opgezet.
Achterkap.
Kickdeksel, wordt verchroomd :W
De helft van mn kappen zit nu in de primer, de rest komt deze week.
Achterkap, onderkant is open gefreest, zeikapjes zijn eraan gepolyd.
Voorkap, al licht opgeschuurd, zit NRG rooster in.
Ivm mn kappen paste mn tank niet meer…
…dus maar een Runner olietankje gekocht.
De kappen worden gespoten in deze kleur.
De details worden goud en chroom.
Verder wil ik nog een kiesler achtervelg.
Er komt plaats voor een Stage6 oversized remschijf, word nog wat bijzonders bij gemaakt.
Verder komen er nog een heleboel leuke details zoals een stuurrol die nu in de maak is.
06-10-2006
Afgelopen week weinig aan mn kappen gedaan vanwege het slechte weer..
Vandaag dan toch eindelijk mn clamp afgedraaid en ben er toch wel erg tevreden over.
Mischien nog een M-stuurtje halen vandeweek maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
voor:
na:
En dit is het totaal
Ik vind de achterkant nog te laag dus daar komt zsm een IGM ophoogblokje voor.
13-10-2006
Vandaag toch maar een M-stuurtje gehaald bij Interscoot. En ik moet zeggen, ik vind dit veel beter staan.
Zoals te zien is op de foto's heb ik geen stuurschakelaars meer. Ik vond deze egt totaal niet passen bij dit stuur. De enige knop die terugkomt op het stuur is de toeter, hier heb ik al wat voor bedacht. De toeter is trouwens een 6tonige koso sirene.
Niet legaal maar wel leuk
Verder zag ik daar nog wat anders leuks liggen, nml de nieuwe speed 2006, met jawel een 85mm slag. Ik denk dat ik dus maar was centjes apart ga leggen
Verder heb ik mn runner tankje eraf gehaald en besloten toch maar mn eigen olietankje te gaan gebruiken
Verder heb ik deze week de rest van de ophangpunten gemaakt, dit is een bekend probleem bij Benelli maar gelukkig is het nu opgelost
Hier nog een leuke foto van de achterkap
Ik heb ook nog een C16 gekocht van Timz0r (tim), deze komt morgen hopelijk binnen. Ik ga hem opknappen en zie dan wel wat ik ermee doe.
09-11-2006
Tijdje niks van me laten horen. Dit komt voornamelijk omdat het steeds gaat regenen
Om te beginnen heb ik nieuwe accukapjes gekocht, dit omdat de oude zeer moeilijk te bewerken zijn. Primer die steeds loslaat enz. 1 groot drama. Deze zijn gewoon van ABS dus dat scheelt
Gelijk maar begonnen om hem strak te maken met poly.
(eigenlijk een lompe foto want de poly zit aan de andere kant 8P)
Zoals je kan zien sluiten ze nog niet mooi aan op de rest maar dit komt nog wel. De vorige eigenaar heeft wat schade opgelost met een berg poly. Ff voorzichtig de dremel erin dus.
Niet dat het te zien is maar ik heb mn onderkap strakgetrokken, oogt gewoon een stuk netter nu
Hier mn nieuwe spatbordje, gelijk bewerkt voor mn TP carterdeksel en de schokdemper die normaal te dik is
Hier op de scoot
Zoals je hier kunt zien heb ik mijn stuurschakelaars er weer opgezet, ik wil voorlopig nog even licht houden. Ook ben ik erg blij met mn nieuwe tellertje
Die overigens nog een andere plaats krijgt.
Heeft iemand hier trouwens een handleiding van?!?!
Hier nog 2 leuke fototjes
Oja, C16 is alweer verkocht. Zowel voor op straat als sprints vond ik hem ongeschikt.
28-11-2006
Vandaag het remschijfje van Sjaak gekregen (malossi_aero). Hier zit ie nog op zijn scoot:
Zo was het dus
En zo is het nu
Een hele vooruitgang al zeg ik het zelf
Stiekem hoop ik toch wel dat de rox adapter zonder veel problemen gaat passen.
En anders frees is wel een nieuwe 8P
Verder heb ik de kappen spuitklaar gemaakt
Hier met zo goed als alle kappen erop
TROUWENS EEN ERG LEUKE FOTONAAM 8P
En nu even allemaal draaien met je hoofd
Dit was em, reacties zijn welkom
Ik ben Rik, 17jaar oud en woon in Zoetermeer.
Toen ik bijna 16 werd moest er natuurlijk een scooter komen. Dus ik in een opwelling op martkplaats kijken en na 10 minuten kwam ik een leuke Benelli tegen.
Voor 675euro kwamen ze hem nog brengen ook.
Dezelfde avond stond hij nog in mijn tuin. Toen zag hij er zo uit:
Voor mij was dit egt een droomscooter. Hij was in perfecte staat. Bijna krasloos enz. Zelfs de spiegels zaten er nog op.
Hij behaalde een weerzinwekkende snelheid van 60 op de teller (H).
Zo dus een tijdje rondgereden. Optisch ben ik een paar dingetjes gaan verzamelen en na een tijdje zag hij er zo uit:
Ondertussen had ik ook motorisch wat verandert, er kwam plaats voor een Hebo 70cc, 17,5mm carb en een Hebo vario. Ik vond dit egt vet hard gaan.
Toen wilde ik er wat speciaals van gaan maken en veranderde optisch nog het één en ander. Er werden Aerox velgen gekocht.
Bij de voorvelg werd 7mm van de remschijfadapter afgefreest:
Ook werden er bussen gedraaid en werden de velgjes naar de spuiter gebracht. Natuurlijk werden er ML50’s gemonteerd samen met twee aluminium Kiesler ventielen.
Resultaat:
Ondertussen was mijn std pijp lek gegaan, deze werd dus vervangen door een goede 2e hands Polini for Race. Ook heb ik heel mijn blok gereviseerd, carters gestraald, Hebo krukas enz.
Na een maandje heb ik een zware warmloper gekregen door kapotte thermostaat.
Via via een bijna nieuwe aluminium cilinder kunnen regelen, een Athena 70cc ovaal.
Dit ging erg hard.
Alleen vond ik niet dat m’n scooter er betrouwbaarder op was geworden en dus besloot ik heel het zooitje maar weer te verkopen.
Ik wil dit jaar iig nog even op straat kunnen rijden tot ik mijn rijbewijs heb, dan kan ik me 100% op de setup gaan richten.
Eerst nog even een foto van waar m’n Polini pijp nu gelukkig is:
Toen ben ik dus begonnen, scooter totaal gestript, het frame geschuurd en daarna hoogglans zwart gespoten.
Subframe ook mooi zwart.
Vorkje 4cm verlaagd, kroonstuk netjes gemaakt, poten worden nog zwart.
Blokje netjes gemaakt.
Nieuw dempertje.
Stuurtje, let op de spiegelgaten
Deze clamp word afgedraaid en komt een vooruitstaande op (heb ik al liggen), zo'n hoog ding is natuurlijk geen bek.
Mn kapjes allemaal bij elkaar.
Toen ben ik gaan schuren, hakken, polyen en plamuren.
Vorige week even voor het gezicht er wat kapjes opgezet.
Achterkap.
Kickdeksel, wordt verchroomd :W
De helft van mn kappen zit nu in de primer, de rest komt deze week.
Achterkap, onderkant is open gefreest, zeikapjes zijn eraan gepolyd.
Voorkap, al licht opgeschuurd, zit NRG rooster in.
Ivm mn kappen paste mn tank niet meer…
…dus maar een Runner olietankje gekocht.
De kappen worden gespoten in deze kleur.
De details worden goud en chroom.
Verder wil ik nog een kiesler achtervelg.
Er komt plaats voor een Stage6 oversized remschijf, word nog wat bijzonders bij gemaakt.
Verder komen er nog een heleboel leuke details zoals een stuurrol die nu in de maak is.
06-10-2006
Afgelopen week weinig aan mn kappen gedaan vanwege het slechte weer..
Vandaag dan toch eindelijk mn clamp afgedraaid en ben er toch wel erg tevreden over.
Mischien nog een M-stuurtje halen vandeweek maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
voor:
na:
En dit is het totaal
Ik vind de achterkant nog te laag dus daar komt zsm een IGM ophoogblokje voor.
13-10-2006
Vandaag toch maar een M-stuurtje gehaald bij Interscoot. En ik moet zeggen, ik vind dit veel beter staan.
Zoals te zien is op de foto's heb ik geen stuurschakelaars meer. Ik vond deze egt totaal niet passen bij dit stuur. De enige knop die terugkomt op het stuur is de toeter, hier heb ik al wat voor bedacht. De toeter is trouwens een 6tonige koso sirene.
Niet legaal maar wel leuk
Verder zag ik daar nog wat anders leuks liggen, nml de nieuwe speed 2006, met jawel een 85mm slag. Ik denk dat ik dus maar was centjes apart ga leggen
Verder heb ik mn runner tankje eraf gehaald en besloten toch maar mn eigen olietankje te gaan gebruiken
Verder heb ik deze week de rest van de ophangpunten gemaakt, dit is een bekend probleem bij Benelli maar gelukkig is het nu opgelost
Hier nog een leuke foto van de achterkap
Ik heb ook nog een C16 gekocht van Timz0r (tim), deze komt morgen hopelijk binnen. Ik ga hem opknappen en zie dan wel wat ik ermee doe.
09-11-2006
Tijdje niks van me laten horen. Dit komt voornamelijk omdat het steeds gaat regenen
Om te beginnen heb ik nieuwe accukapjes gekocht, dit omdat de oude zeer moeilijk te bewerken zijn. Primer die steeds loslaat enz. 1 groot drama. Deze zijn gewoon van ABS dus dat scheelt
Gelijk maar begonnen om hem strak te maken met poly.
(eigenlijk een lompe foto want de poly zit aan de andere kant 8P)
Zoals je kan zien sluiten ze nog niet mooi aan op de rest maar dit komt nog wel. De vorige eigenaar heeft wat schade opgelost met een berg poly. Ff voorzichtig de dremel erin dus.
Niet dat het te zien is maar ik heb mn onderkap strakgetrokken, oogt gewoon een stuk netter nu
Hier mn nieuwe spatbordje, gelijk bewerkt voor mn TP carterdeksel en de schokdemper die normaal te dik is
Hier op de scoot
Zoals je hier kunt zien heb ik mijn stuurschakelaars er weer opgezet, ik wil voorlopig nog even licht houden. Ook ben ik erg blij met mn nieuwe tellertje
Die overigens nog een andere plaats krijgt.
Heeft iemand hier trouwens een handleiding van?!?!
Hier nog 2 leuke fototjes
Oja, C16 is alweer verkocht. Zowel voor op straat als sprints vond ik hem ongeschikt.
28-11-2006
Vandaag het remschijfje van Sjaak gekregen (malossi_aero). Hier zit ie nog op zijn scoot:
Zo was het dus
En zo is het nu
Een hele vooruitgang al zeg ik het zelf
Stiekem hoop ik toch wel dat de rox adapter zonder veel problemen gaat passen.
En anders frees is wel een nieuwe 8P
Verder heb ik de kappen spuitklaar gemaakt
Hier met zo goed als alle kappen erop
TROUWENS EEN ERG LEUKE FOTONAAM 8P
En nu even allemaal draaien met je hoofd
Dit was em, reacties zijn welkom
Last edited: