binnenkop

sim

Mina man
Oi,

Ik heb een vraagje over me binnenkop(speed mina)
Er is detonatie ontstaan en zitten dus putjes in me kop.
Foto op me projectpage
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=60883&page=5
Wat denken jullie wat ik moet doen?
Opschuren?maarzal ws nie helemaalgoedweggaan,er zitten zeg maar stukjes zuiger op dus dat kan ik wel wegschuren,maar ook kleine putjes...
Afdraaien zou ook kunnen,maar moet ik alles afdraaien?

Hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken

alvast bedankt :)

sim
 
Advertisement - register to remove this

Niet echt nee,maar ik wil graag specifieke dingen horen wat er kan gebeuren,als er nog wat putjes inzitten..
 
ontsteking stondgoed,squish stondgoed,naaldlagerwas nog goed,het probleem is denk ik heel miss zand,(niet ingeoliede filter) te kleine sproeier(170 in 24 mikuni)
Ik ga 220 sproeier erin stoppen en me filter in-olieen en carter ff uitspoelen met benzine
Als ik dan binnenkop beetje opschuur,zou het dan goed zijn?
En wat is het probreem als hij weer gaat detoneren en er zitten putjes?
 
kijk jij niet naar je bougie kleur dan ... dat je zomaar ff naar 220 gaat....

op hoeveel staat je squish en op hoeveel staat je rotor?
 
170 is ook wel erg klein, ik reed met 210 dacht ik en dat was eigenlijk nog te klein
maar lijkt me toch dat je het moet merken als je sproeier te klein is
 
Gast hier in dorp rijd met een Evo70 .. bij hem was de zuiger gewoon tegen de kop aan geslagen (krappe squish denk :rolleyes: ). Binnenkopje zag er echt niet meer uit + zuiger ook niet was net een maanlandschap, maar hij rijd er nu nog steeds mee en nog steeds met goeie resultaten :)

Dus als ik dat zo zie moet jij ook nog wel kunnen rijden met die paar kleine putje in je kop. Beetje opschuren maybe.
 
sim said:
ontsteking stondgoed,squish stondgoed,naaldlagerwas nog goed,het probleem is denk ik heel miss zand,(niet ingeoliede filter) te kleine sproeier(170 in 24 mikuni)
Ik ga 220 sproeier erin stoppen en me filter in-olieen en carter ff uitspoelen met benzine
Als ik dan binnenkop beetje opschuur,zou het dan goed zijn?
En wat is het probreem als hij weer gaat detoneren en er zitten putjes?


het is gewoon algemeen bekend dat de speedkitjes op minarelli vaak vast detoneren als het allemaal erg krap staat, met een erg dikke setup..

dit komt doordat ze een net iets te hoge compressie verhouding hebben..

dit zal bij jou ook 90% het geval zijn geweest.. oplossing: nieuw kopje halen en uitdraaien..

kopje kost maar 30 a 40 euro dus...
 
sim said:
want was naar twinsgeweest en die zei dat ut weg moest,anders kon detonatie weer voorkomen..?

klopt, ik zou er zowieso een nieuwe op zetten... net als Joor zegt, zoveel kosten die dingen ook weer niet.
 
nee,ik vroeg het bij twins en die zeiden rond de 60 euro..
Kan iemand bevestigen hoe duur die is bij koopmans bijvoorbeeld?
Voor een nette prijs wil ik hem dan wel aanschaffen.
 
Back
Top