Laat nou maar gewoon zitten ! , ik snap echt niet waar je je druk om maakt , wij rijden allemaal met getunende speed-kitjes en nergens last van , gewoon kleine gaatjes boven en grote onder klaar uit! is toch niet zo probleem ...
ff nagerekend, is idd brugklas wiskunde
oppervlakte cirkel=pi r^2
totaal oppervlak=2x pi 2,25^2 + 2x pi 3^2 =88 mm^2
oppervlak buis= pi 10,5^2= 346 mm^2
Ik rij ook met speed replica. Ik heb ze wel iets groter gemaakt, omdat ik ze toch wel erg klein vond. Maar ik heb in ieder geval nergens last van. Ik heb ook me motortje ook maar een paar minuten laten draaien.
Kijk eens naar de gaatjes langs de uitlaatpoort in de cilinder. Die hebben nog minder oppervlakte. Uiteindelijk bepaalt het de krapste doorlaat. Ik zou er niets aan veranderen.
Valt wel tegen dat niemand aan die (kleinste) doorlaat denkt. Ben benieuwd hoe jullie die aan gaan passen...
Ik zou er niks aan veranderen.Je moet gewoon kijken hoe warm het word.Die temp sensor zit tenslotte in je kop dus als de temp daar goed is dan is verder de temp van je koelwater ook goed.Malossi heeft het niet voor niks zo gemaakt
Hij heeft wel gelijk..
Koop je een gruwelijk dure cilinder van een goed merk en dan denk je het beter te weten..
Ze houden vast met meer dingen rekening (spoeling, spoelsnelheid en de hoeveelheid stroming bij kop en cilinder bijvoorbeeld) dan wij (willen) weten.
Het gaat om de druk die op het systeem staat. Het maakt niet uit hoe groot de gaten zijn, de hoeveelheid koelvloeistof die door de kop heen gaat is altijd hetzelfde.