Binnenkop Malossi MHR Speed

Patrick

Retired die-hard
Ik heb hier voor m'n neus een MHR speed rep liggen met dus een losse binnenkop. Nu vind ik dat die gaten voor de koelvloeistof wel achterlijk klein zijn. Ik heb ook al van iemand gezien die deze gaten had uitgeboord. Welke Speed rijders hebben dit ook gedaan??

senk joe :)
 
Advertisement - register to remove this

pics:

binnenkop_boven.jpg


binnenkop_onder.jpg
 
je moet je temp ff in de gaten houden , bij de een doet het het wel goed en bij de ander moeten ze iets opgeboord worden. Ik heb mijne ook nog op de originele maat. Ik heb alleen nog niet echt test gereden.
 
Ik heb het aangepast. Doe dit ook met speed cilinders van andere mensen.

Toch denk ik dat ze bij malossi een goede rede hebben gehad om het zo te doen. Het zou kunnen zorgen voor bepaalde gwenste drukverschillen en of wervelingen. Ik heb echter geen zin gehad om te testen of het standaard goed werkt.
 
gewoon zo laten, kleine gaten boven , is beter voor de spoeling...! er kan heus niet meer koelvloeistof in als die al vol zit hoor .. ik zou er niet aan zitten ... werkt perfect
 
Net even langs Roké geweest. Zij rijden met std. diameter gaten. Cees vertelde me dat de diameter van de 4 gaten bij elkaar net zoveel waren als de kvs-slang.

ff nagemeten: grote gaten: 6mm, kleine 4.5mm. bij elkaar 21mm en das PRECIES de BUITENdiameter van de kvs-slang :D
 
Lekker slim is die Cees dan!

Diameter is niet recht evenredig met oppervlak!

Oppervlak van die 4 gaten bij elkaar is ruim 6x KLEINER dan van
1 grote slang.... Trek je conclusie!
 
Ik neem aan dat het met een goeie reden gedaan is daarom zou ik het zo laten, vertrouwend in malossi.

Trouwens, stel de grote gaten langs bv de uitlaat poort is en de kleine langs deandere kant van de cilinder krijg je dat er meer stroming langs je uitlaatpoort gaat en die ook meer koeling.
 
Ja, maar die gebruiken ook aangepaste cilinders, die alleen door Malossi op het circuit gebruikt wordt, ze rijden niet met standaard Speed cilinders lijkt mij, maar met technologieen die nog niet op de markt gebracht zijn.

Ik zou niks aan de kop aanpassen zelf. Als de rest zo goed is afgewerkt, waarom zouden ze dan met die gaten van de koelvloeistof de pet ernaar slaan?
 
Nee das waar, maar je ontwikkelt je producten, wel zodat ze het beste werken met je eigen producten. En misschien is de reden dat malossi ook oversize radiateurs levert omdat ze deze nodig hadden bij het onwikkelen van hun cilinders.
 
Speed van martijn bleef met 1 standaard aerox radiateur zowaar prima op temperatuur, we hadden het er zowaar van het weekend nog over... dus het lijkt me moeten kunnen, maar jah ook gewoon ff in de gaten houden natuurlijk en kijken of ie niet te warm wordt kun je altijd nog de nodige maatregelen treffen, toch?

greetz
 
Maar het heeftn iet zo zeer met de rad grootte te maken maar vooral met de doorstroming. Als hetn ietl ekker doorstroomt gaat het alsnog fout. En ik vertrouw er ook op dat het goed is.
 
je kan de gaten wel groter boren maar dat heeft totaal geen nut omdat je aankomende slang toch maar een bepaalde hoeveelheid koelvloeistof naar binnen stuwt en dus ook afvoert,dus groter boren heeft geen nut want de diameter van je slang blijft hetzelfde.(dus je aanvoer en afvoer)
 
Originally posted by jeffreyrovaart
je kan de gaten wel groter boren maar dat heeft totaal geen nut omdat je aankomende slang toch maar een bepaalde hoeveelheid koelvloeistof naar binnen stuwt en dus ook afvoert,dus groter boren heeft geen nut want de diameter van je slang blijft hetzelfde.(dus je aanvoer en afvoer)

heeft wel extra weerstand. splitingen van stromingen hebben altijd weerstand, en de oppv. van de gaten is kleiner dan de slangen. maar deze weerstand zal wel niet zoveel zijn, zo snel stroomt koelvloeistof ook al weer niet denk ik.
 
Originally posted by symen
heeft wel extra weerstand. splitingen van stromingen hebben altijd weerstand, en de oppv. van de gaten is kleiner dan de slangen. maar deze weerstand zal wel niet zoveel zijn, zo snel stroomt koelvloeistof ook al weer niet denk ik.

Hmz... of je scoot 9500 of 14500 toeren draait zal naar mijn idee vast wel invloed hebben op de doorstroming van de vloeistof. Denk wel dat het standaard koelsysteem het allemaal aan kan maar niet dat het allemaal optimaal is, is tenslotte niet voor zulk soort waarden bedoeld.

Uitboren (als het al verstandig is) zal dan denk ik ook alleen zin hebben als je de koelslangen ook wat groter neemt, en een radiateur hebt die vlottere doorstroming aankan. Maar, dan wordt het water weer minder lang gekoeld en ben je weer terug bij af eigenlijk...

Conclusie: Zou het gewoon zo laten...
 
RubenR wat je zegt klopt niet, als je de oppervlaktes van alle kleine cirkels bij elkaar optelt, en die zijn met elkaar gelijk aan de oppervlakte van de kvs slang, dan is het goed, behalve dan dat de gaatjes meer weerstand leveren....
 
Test t' gewoon.. Hij je temp meter goed in de gaten dan zal er vrij weinig kunnen gebeuren.. Ik zou t' gewoon zo ff testen hoor.. Als je eenmaal hebt lopen raggen in die kop kan je niet meer terug ;)
 
Originally posted by Buubdaman
RubenR wat je zegt klopt niet, als je de oppervlaktes van alle kleine cirkels bij elkaar optelt, en die zijn met elkaar gelijk aan de oppervlakte van de kvs slang, dan is het goed, behalve dan dat de gaatjes meer weerstand leveren....

Ja maar die oppervlaktes zijn toch NIET gelijk!!! |(

Brugklas wiskunde, pi maal r kwadraat....

Oppervlakte is VEEL kleinder met 4 losse gaatjes...
 
Back
Top