Bij iemand wel eens ze membraankleppen afgebroken?

Folkert@MinaRally

Freude Am Fahren
iemand vroeg mij onlangs nog het voordeel van carbon kleppen.

Dus ik verhaal bla bla, als ze breken, bla bla, je kent het wel.

Ik eindig nog met: maar gebeurt maar zelden, ik heb nog nooit meegmaakt bij iemand.

Nou eh je voelt hem al aankomen.

Eergister het afstelwerk weer opgepakt. Ik warm draaien, zoals altijd. Ik begin na 2 minuten stationair te hebben laten draaien aan het gas te hengelen en in eens *BAM!*

Ik schrok me rot en dacht dat me cilinder naar ze grootje was.

Ik had net een kleinere sproeier gemonteerd, dus ik d8 eerst nog aan te arm mengsel ofzo, dus ik trek carb uit spruitstuk, zie ik "wat hangen".

Dus ik kijken, vis ik een halve membraanklep uit me carb :eek:

(Is btw een blauwe klep van Polini Evo membraan)

Ik membraan eraf halen en kijken of ik nog wat in me carter zie. Helemaal niks.

Nou ik standaard membraan er weer in gedaan.

Scooter liep weer prima, waarschijnlijk is dat andere deel gewoon vergruist.

Lang leve de carbon membraanklep dus.


maar gebeurt dit nou vaak/regelmatig/bijna nooit?
 
Advertisement - register to remove this

Idd.. maarre, bij mij zijn die dingen wel es afgebroken, 2 keer.. en daarna had ik pas carbon klepjes gemonteerd.. hardleers he. :D Naja, er was toch niks gebeurd met m'n cilinder, rij inmiddels alweer een tijdje rond met carbon en er zit kennelijk ook geen gruis in m'n blok dus.
 
the same voor mij... ook de metalen kleppen waren afgebroken (was een leuk hapje uit :) ), toch maar blijven afvragen hoe het kan dat mun scoot telkens verzoop. blijkbaar niets aan de hand, het was gebeurd met mijn DR, maar met mijn athena is nu niets aan de hand... en ook niets mis in het blok :W
 
Ik heb pas ook een kapot klepje verwijderd. Waarschijnlijk door een iets te extreme afstelling van de NX en al een haarscheurtje oid is 1 klep van mijn vl13 geexplodeerd. Dwars door de stuffer heengeknald (die dus in 2en lag) en daarna via mijn 28mm carb zo in het luchtfilter zat vastgekoekt. Het was weer iets nieuws voor mij, maar wel leuk om eens te zien.
Schade was er verder niet, behalve aan de vl13 dan.
 
Back
Top