Bij iemand wel eens ze membraankleppen afgebroken?

Folkert@MinaRally

Freude Am Fahren
iemand vroeg mij onlangs nog het voordeel van carbon kleppen.

Dus ik verhaal bla bla, als ze breken, bla bla, je kent het wel.

Ik eindig nog met: maar gebeurt maar zelden, ik heb nog nooit meegmaakt bij iemand.

Nou eh je voelt hem al aankomen.

Eergister het afstelwerk weer opgepakt. Ik warm draaien, zoals altijd. Ik begin na 2 minuten stationair te hebben laten draaien aan het gas te hengelen en in eens *BAM!*

Ik schrok me rot en dacht dat me cilinder naar ze grootje was.

Ik had net een kleinere sproeier gemonteerd, dus ik d8 eerst nog aan te arm mengsel ofzo, dus ik trek carb uit spruitstuk, zie ik "wat hangen".

Dus ik kijken, vis ik een halve membraanklep uit me carb :eek:

(Is btw een blauwe klep van Polini Evo membraan)

Ik membraan eraf halen en kijken of ik nog wat in me carter zie. Helemaal niks.

Nou ik standaard membraan er weer in gedaan.

Scooter liep weer prima, waarschijnlijk is dat andere deel gewoon vergruist.

Lang leve de carbon membraanklep dus.


maar gebeurt dit nou vaak/regelmatig/bijna nooit?
 
Advertisement - register to remove this

Het schijnt dat ze wel vaker afrafelen (die carbon dan)

Bij een vriend van me miste er een heel klein stukje (1x1mm ofzo)uit ze membraan (maar die was van metaal...) maar daar heeft ie nooit iets van gemerkt.
 
ik heb 2 keer stekjes membraanklep eraf gehad en in keer een klep dwars door midden in de lengte(scheur er in) allemaal met std klepjes.
Dat is btw niet het eneige voordeel van carbonklepjes, carbon is ook lichter en heeft een andere elastische rek, en het hangt er ook nog van af hoe de structuur is van de klapjes en hoe gebakken enz.
 
Talloze malen. Gebroken, gescheurd, gerafeld etc...

Hoewel ik kan zeggen dat de polini klepjes over het algemeen wel van goede kwaliteit zijn. Deze hielden het bij mij het langst uit.
 
Een vriend van mij had ook laatst een vastloper gekregen. Hij had z'n ori cilinder er weer opgezet, maar dat ding komt maar niet op toeren...Membraam kleppen kapot?
 
Originally posted by Alexander
Talloze malen. Gebroken, gescheurd, gerafeld etc...

Hoewel ik kan zeggen dat de polini klepjes over het algemeen wel van goede kwaliteit zijn. Deze hielden het bij mij het langst uit.

Bij mij ook heel vaak..Ik ben juist geen voorstander van die Polini kleppen, beter Malossi..Die karbonit dingen van Malossi zijn ook erg slecht trouwens..
 
bij mij zijn er ook een keer metalen klepjes afgebroken. Ik kon gelijk mijn corsa laten honen, kop laten opknappen en een nieuwe zuiger kopen. Het zag er echt niet meer uit. mijn kop en de bovenkant van de zuiger zaten ook helemaal vol met stukjes membraanklep
 
Ik heb een keer Malossi klepjes en Polini klepjes gehad, en ze zijn allebij afgebroken. Ze waren van carbon, en ik heb er nix van gemerkt. Ik hoorde dat carbon dan meteen verbrand.
 
Originally posted by black_phoenix
als ik carbon klepjes op een std membraan monteer blijven ze ook altijd 1mm open staan ofzo..daarom nu gewoon malossi membraan...weet ik iig dat het goed zit

ik heb het gelukkig nog nooit mee gemaakt(afkloppen)

dus altijd beter carbon klepjes + bijhorend membraan??anders passen de klepjes niet goed??
sluiten die niet gewoon door de druk in het carter??
 
Back
Top