Betere afstelling!

dennis mk

!EVO SETJE!
Ik denk dat er meer uit mn setup te halen valt dus wou ik mn afstelling veranderen:
SR50 min hor
50 std
nrx
polini speedcontrol
polini 2g
17,5 dellorto met 86 sproeier
4.3 gr leovincie rollers
trekveertjes bijgelevert met koppeling
polini goud 15% drukveer

als ik plat lig haal ik de 112 net op mn teller. optrekken gaat snel van 0 tot-20 (volgens mij ook iets overtoeren), reageert heel snel maar na de 20 valt ie terug tot de 40 in dan hoor je em wat wegzakken, daarna pakt em weer op en trekt em netjes door tot de 100, soms verliest ie ook wat kracht met tegewind kom ik soms nie boven 90 uit, zo iemand mij kunnen zeggen wat ik aan mn afstelling moet verandere zodat de dip weg is en dat ik wat meer power heb als ik hard rij?? de crab is trouwes nu goed afgestlet mooi koffiebruin kleurtje, maar volgens mij is bougie al 2 jaar niet vervangen heeft dit ook invloed op prestaties? alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

zowieso:

-je speedcontrol de put in gooien, deze veroorzaakt die dips
-rollen mischien iets zwaarder(halve gram)
-die koppeling is ook niet al te sterk(trekt vaak krom)
-gooi die NR-NIX ook de put in, en koop een normale uitlaat (yasR,shot,forrace enz...)

je drukveer kan ook versleten zijn--->ff nieuwe proberen(haal de malossi geel, deze gaan langer mee als polini drukveren)
haal ook gelijk ff een nieuwe bougie....2 jaar is wel erg lang

:)
 
De dipssaus is voornamelijk aan de polini vario te danken, om dit weg te krijgen moet je ff de search gebruiken want daar zijn al heel veel topics over, oplossing is andere graden plaatje maar verhelpt het niet helemaal. Dat die soms niet boven de 90 uitkomt met tegenwind klinkt als te zware rollen dus probeer lichtere.....de overtoeren in het begin is de te sterke drukveer in combi met die vario dus begin eens met een witte malossi drukveer....en bougie kan zeker verschil maken maar dus niet op de manier van je koopt een racebougie en je rijd meteen harder :rolleyes: .....
 
hmmmmmmmm vage verhalen hiero heej, ten eerste mn onderdelen hoef ik nie weg te gooien want ik vind dat het goed rijd alleen de afstelling kan beter, ten 2e marco_V_W zegt dat ik zwaardere rollen moet wat ik zelf ook denk maar Marossi zegt: Dat die soms niet boven de 90 uitkomt met tegenwind klinkt als te zware rollen dus probeer lichtere.....de overtoeren in het begin is de te sterke drukveer in combi met die vario dus begin eens met een witte malossi drukveer..... dus tegenovergeselde

iemand nog andere afstelopmerkingen???????????
 
ik heb precies zelfde afstelling als jij hebt alleen een bidalot s2 en mijn rollen zijn 3,6gram polini rollen die van mij maakt ook iets overtoeren maar als ik vol wegtrek en bij de 20 gas los laat en weer gas geeft schiet ie echt weg ik heb een 25graden plaat er probeer anders eens een 15graden plaatje zijn je dips vaak ook wel weg je rijdt alleen wat zachter maar trekt wel lekkerder door
 
Het klinkt als een drukveer probleem in combinatie met een niet al te beste vario (maar kan best hoor!).

Ik heb op meerdere minarelli blokken een nrx afgesteld, een klote werk. Blijft maar dippen totdat er een RODE malossi drukveer achter zit. Nu krijg ik van iedereen te horen zometeen dat het veel te zwaar is, maar het werkt wel en is mijn eigen ervaring. Rode drukveer in combinatie met 6 / 6,5 grams rollen moet het al een stuk beter doen (gewicht rollen klopt bij een multivar, maar je zult aardig in de richting komen).


Deze jongen heeft een NRX en een speedcontrol, natuurlijk is dat niet de creme de la creme, maar hij heeft het en gaat echt niet zomaar een andere setup halen. Het is zo makkelijk om te zeggen dat het gaar spul en en dat dat de oorzaak is van het probleem. Het kan met deze spullen heel aardig lopen!


ps: neem GEEN leo rollen, zijn zo plat, neem malossi. Zet je koppeling iets slapper als je de 1e 20m overtoeren maakt. Succes.
 
Originally posted by minaracers
Het klinkt als een drukveer probleem in combinatie met een niet al te beste vario (maar kan best hoor!).

Ik heb op meerdere minarelli blokken een nrx afgesteld, een klote werk. Blijft maar dippen totdat er een RODE malossi drukveer achter zit. Nu krijg ik van iedereen te horen zometeen dat het veel te zwaar is, maar het werkt wel en is mijn eigen ervaring. Rode drukveer in combinatie met 6 / 6,5 grams rollen moet het al een stuk beter doen (gewicht rollen klopt bij een multivar, maar je zult aardig in de richting komen).


Deze jongen heeft een NRX en een speedcontrol, natuurlijk is dat niet de creme de la creme, maar hij heeft het en gaat echt niet zomaar een andere setup halen. Het is zo makkelijk om te zeggen dat het gaar spul en en dat dat de oorzaak is van het probleem. Het kan met deze spullen heel aardig lopen!


ps: neem GEEN leo rollen, zijn zo plat, neem malossi. Zet je koppeling iets slapper als je de 1e 20m overtoeren maakt. Succes.

Ja, ik ben het hier mee eens. Mijn problemen waren ook meteen opgelost met die rode drukveer, ik verloor wel aardig wat top, maar kreeg daar een hoge acceleratie voor terug. Wel zou ik iets sterkere trekveren nemen en zijn die rollen zie misschien een beetje zwaar

succes!
 
ik zeg niet dat die nrx weg moet , op st cilinder doet hij het mits hij goed afgesteld is best redelijk. Maar het is een uitlaat waar je verder nix mee kan. Op elke andere cilinder rijdt hij beroerd. Drom bedoelde ik dat hij zich beter ff verder had kunnen kijken ipv de scootin te lezen.
 
Originally posted by bissie
ik zeg niet dat die nrx weg moet , op st cilinder doet hij het mits hij goed afgesteld is best redelijk. Maar het is een uitlaat waar je verder nix mee kan. Op elke andere cilinder rijdt hij beroerd. Drom bedoelde ik dat hij zich beter ff verder had kunnen kijken ipv de scootin te lezen.

Ik doel vooral op de post van Marco_v_W...
 
Originally posted by bissie
snap ik :)

Weet ook wel dat als je veel geld in onderdelen hebt zitten je niet "zomaar" alles weg donderd en nieuwe kooop

Nee, en bovendien is daarmee het probleem niet als sneeuw voor de zon verdwenen, het wordt hoogstens makkelijker om een beetje nette afstelling te krijgen.
 
bedankt jongens ik ga het proberen, maar een rode mallosi drukveer en 6,4 gr rollen lijken mij eg tveeeeel te zwaar, omdat ik nu polini 15+ heb en 4,3 en hij maakt iets overtoeren, volgens mij komt ie met rode drukveer en 6 grams rollen nooit weg???
 
Originally posted by dennis mk
bedankt jongens ik ga het proberen, maar een rode mallosi drukveer en 6,4 gr rollen lijken mij eg tveeeeel te zwaar, omdat ik nu polini 15+ heb en 4,3 en hij maakt iets overtoeren, volgens mij komt ie met rode drukveer en 6 grams rollen nooit weg???

Met een sterkere drukveer heb je ook zwaardere rollen nodig. Bovendien is dat met een multivar, dus kan best zijn dat jij ander gewicht nodig hebt, ik gaf een schatting, maar ik denk dat het aardig in de buurt komt. 5.5 / 6.0 / 6.5 (laatste bestaat niet, mengsel van 6 en 7 grams rollen)
 
Back
Top