betere keus, stage6 50cc streetrace ac of dr70ac

Toonzip

New Member
Hallo, Ik heb een piaggio zip ac 2takt uit 2012 en er zit nu dr70cc op maar ik vind de cilinder eigenlijk helemaal niks en wil iets dat feller klinkt maar niet hoogtourig 70cc omdat ik het dagelijks gebruik.

maar nu zat ik te twijfelen of een overstap naar stage 6 50cc streetrace beter is dan dr70cc, allebei gietijzer.
heb nu ook sito plus en 17,5mm dellorto, maar ik ga als ik stage 6 haal ook een terugloop kopen.

ik wil eigenlijk gewoon een iets snellere optrek, topsnelheid maakt me geen moer uit zolang het maar rond 80 zit ongv.

ik kan verder niet veel informatie vinden over stage 6 50cc streetrace, of ik zoek verkeerd?
 
Advertisement - register to remove this

Een Stage6 streetrace 50cc rijdt zeker leuk. Het trekt wat harder dan een originele cilinder en hogere top. Een Dr70 zou harder moeten trekken.

Alhoewel mijn s6 streetrace 50cc LC net zo snel is als een Dr70 AC. De LC s6 streetrace levert 1pk meer dan de AC uitvoering.

Het is een leuke vervanging voor als je originele 50cc versleten is.
 
Ik weet iets beters .... Top Performances Blauwe Top . is 70 CC Gietijzer, gaat als de Brandweer.
Ja maar ik lees van andere mensen dat die wel snel slijt tov aluminium ofzoiets en is rond de 200 zoveel wil ik niet uitgeven. maar bedankt voor je reactie
Post automatically merged:

Een Stage6 streetrace 50cc rijdt zeker leuk. Het trekt wat harder dan een originele cilinder en hogere top. Een Dr70 zou harder moeten trekken.

Alhoewel mijn s6 streetrace 50cc LC net zo snel is als een Dr70 AC. De LC s6 streetrace levert 1pk meer dan de AC uitvoering.

Het is een leuke vervanging voor als je originele 50cc versleten is.
Ja? zou een dr harder moeten trekken? dacht echt dat stage6 net harder ging
 
Ja maar ik lees van andere mensen dat die wel snel slijt tov aluminium ofzoiets en is rond de 200 zoveel wil ik niet uitgeven. maar bedankt voor je reactie


De cilinders die je zoekt liggen rond een polini corsa / stage 6 street / Italkit alu.) Maar dan zit je al rond of over de 200 euro.)

Goedkoopste is denk ik je huidige DR70 laten tunen.

Een top performance due plus is zeker wel sneller dan de boven genoemde.. Alleen slijt deze cilinder harder omdat:

1. Deze een joekel van een uitlaat poort heeft.( en dan slijt je zuigerveer gewoon harder door)

2. Zuiger heeft maar 1 zuigerveer, dus snellere compressie verlies.

3. En zoveel vermogen wat eruit komt helpt ook niet echt bij een gietijzeren cilinder.. Een Alu cilinder is daar in tegen wat slijt vaster.
 
De cilinders die je zoekt liggen rond een polini corsa / stage 6 street / Italkit alu.) Maar dan zit je al rond of over de 200 euro.)

Goedkoopste is denk ik je huidige DR70 laten tunen.

Een top performance due plus is zeker wel sneller dan de boven genoemde.. Alleen slijt deze cilinder harder omdat:

1. Deze een joekel van een uitlaat poort heeft.( en dan slijt je zuigerveer gewoon harder door)

2. Zuiger heeft maar 1 zuigerveer, dus snellere compressie verlies.

3. En zoveel vermogen wat eruit komt helpt ook niet echt bij een gietijzeren cilinder.. Een Alu cilinder is daar in tegen wat slijt vaster.
om mijn dr te laten tunen is denk ik niet heel verstandig want is al rond de 2500 km oud. dus ik dacht om gewoon een hele andere nieuwe cilinder te proberen maar ik ben er nog steeds niet overuit welke wil het liefst toch geen gietijzer maar hoef ook niet zo'n enorm hoog toerig gedoe.
 
om mijn dr te laten tunen is denk ik niet heel verstandig want is al rond de 2500 km oud. dus ik dacht om gewoon een hele andere nieuwe cilinder te proberen maar ik ben er nog steeds niet overuit welke wil het liefst toch geen gietijzer maar hoef ook niet zo'n enorm hoog toerig gedoe.
Dan haal je een sport pro of een roze top, replica Malossi . Best leuk spul,
 
om mijn dr te laten tunen is denk ik niet heel verstandig want is al rond de 2500 km oud. dus ik dacht om gewoon een hele andere nieuwe cilinder te proberen maar ik ben er nog steeds niet overuit welke wil het liefst toch geen gietijzer maar hoef ook niet zo'n enorm hoog toerig gedoe.

2500km is nog niks.

Zou zelf voor een sport pro gaan.. Heb je ovale uitlaat poort, en een degelijk alu cilinder, die niet te wild gaat als een MHR cilinder.
 
Back
Top