wat moet ik veranderen voor een betere optrek

Status
Not open for further replies.
ik heb een mbk booster spirit 2014 ( yamaha) en die zijn optrek is traag tot 20km/u en opeens trekt die dan heel goed door tot 60 km/u (topspeed wegens vario ring)
wat kan ik doen om die optrek te verbeteren?
 
Advertisement - register to remove this

Waarom zou je de rollen vervangen als er een vario ring in de vario zit.
Ik neem aan dat die rollen juist afgesteld zijn op de varioring ( lees zwaarder ) om de overtoeren te verminderen.
Je zou alles beter los kunnen halen om de dikte van de drukveer te meten, het gewicht van de rollen,
kijken hoe de vsnaar geshimmed staat en welke trekveren zitten er in, om een beter beeld te krijgen.

Ik zou er zelf niet eens aan beginnen om de varioring te laten zitten en dan alsnog proberen de optrek snelheid te verbeteren,
zon scooter begrenzen is al een hele puzzel om dat goed af te stellen.
Vaak is ook de sproeier 1 maat groter dan normaal om ook wat toeren mee in te leveren bij een begrensde scooter.
 
Waarom zou je de rollen vervangen als er een vario ring in de vario zit.
Ik neem aan dat die rollen juist afgesteld zijn op de varioring ( lees zwaarder ) om de overtoeren te verminderen.
Je zou alles beter los kunnen halen om de dikte van de drukveer te meten, het gewicht van de rollen,
kijken hoe de vsnaar geshimmed staat en welke trekveren zitten er in, om een beter beeld te krijgen.

Ik zou er zelf niet eens aan beginnen om de varioring te laten zitten en dan alsnog proberen de optrek snelheid te verbeteren,
zon scooter begrenzen is al een hele puzzel om dat goed af te stellen.
Vaak is ook de sproeier 1 maat groter dan normaal om ook wat toeren mee in te leveren bij een begrensde scooter.
ik heb alles verandert aan de scooter zoals de cabra, de v-snaar, de sproeier maar omdat het een a klasse is wordt het een groot probleem wanneer de politie een rollerbank zet want zonder varioring gaat die 87 (terwijl hij maar 25 mag) en deze tijden zijn er ook geen betrouwbare begrenzers meer voor 2T scooters als je er een wel weet mag je het wel doorsturen
 
Beetje vreemd om een 25km klasse dan maar 87 te laten lopen.. Risico zoek je dan zelf op.

Als dat ding al 40 km op de teller gaat is dat voor die klasse al snel genoeg.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top