Nee, cadeaus / gift (moet dus wel uit de originele verpakking gehaald zijn) moet geen belasting over betaald worden.
2ehands spul ook niet.
Als ik iets koop uit amerika, vraag ik ze altijd of ze het uit de originele verpakking willen halen en op het pakket willen zetten dat het een ''gift'' is. Ik heb nog nooit belasting hoeven betalenwerkt prima.
persoonlijk vind ik dat je nog ff had moeten wachten met zo'n mail... eerst vriendelijk zoveel mogelijk info van hem proberen te vergaren.. nu hij je mail leest, heb je grote kans dat je nix meer van hem hoort.. en dan kan je fluiten naar je 500 euri... amerika is toch een hele eind weg... hoop dat het nog allemaal goed komt voor je, volgende keer misschien iets voorzichtiger met vere aankopen, helemaal voor die bedragen
Als het een oplichter is dan kan ik je 1 ding vertellen en dat is dat hij niet in Amerika zit
Is puur een fake verhaal om z'n scam aanneemlijk te maken. Zeker als het om iPhones gaat....
niet gaan lopen zeggen dat het op oplichting ed gaat, want dan helpen ze je niet meer...
je moet ook altijd zon code invoeren op dat apparaatje (bij rabo iig)
heb het zelf ook 1x gehad. volgens rabo bank is die code je digitale handtekening waarmee je instemt met de transactie.
Bij rabo kun je het iig niet meer terugkrijgen vanwege de "handtekening" die je gezet hebt!
maar goed zuur. 500 eu is een hoop geld
500 euro is zeker een hoop geld en al helemaal als je je bedenkt dat je voor minder geld een nieuwe Iphone in Nederland kan kopen bij de handelaartjes.
Bij postbank kun je het wel vergeten om je overboeking terug te vorderen ,spreek uit ervaring.
geloof me als iemand mij naait...
dan is die voorlopig blij als hij mag lopen...