bestelling uit USA met fedex vragen.

zojuist me meail gestuurd:

Beste Sander,
heb je al een track an trace voor me?
op me werk hebben ze me aangeraden om een uiterste datum te stellen,
dus graag voor 31-12 een track en trace of me iphone thuis of me geld terug op me rekening.
Zoniet zal er aangifte worden gedaan bij justitie wegens oplichting met alle gevolgen van dien. ( de bank op de hoogte stellen enz.. )
Ik neem aan ( en hoop ) dat het allemaal niet nodig zal zijn en ik je kan vertrouwen want 500 euro is voor mij een hoop geld.
verder heb ik 45 euro betaald voor een snelle verzending en nu 1 week later heb ik nu nog niks in huis!
terwijl volgens iphoneclub de fedex in 2 werkdagen thuis hoort te zijn,
Graag een reactie van jou hier op

Nog steeds met vriendelijke groeten
Raymond van Polen.

persoonlijk vind ik dat je nog ff had moeten wachten met zo'n mail... eerst vriendelijk zoveel mogelijk info van hem proberen te vergaren.. nu hij je mail leest, heb je grote kans dat je nix meer van hem hoort.. en dan kan je fluiten naar je 500 euri... amerika is toch een hele eind weg... hoop dat het nog allemaal goed komt voor je, volgende keer misschien iets voorzichtiger met vere aankopen, helemaal voor die bedragen :)

mail terug..

Beste Raymond,

Zie bijgevoegd de FedEx slip, hierop staat het track en trace nummer,
mijn verzend/etc naam en jou ontvangst address.

Ben met de feestdagen bij mijn broer dus kan even duren alvorens ik
op mail reageer.
Volgens het track&trace nummer is het pakket al in Nederland, namelijk
in het distributie centrum.

Aangifte doen lijkt me vrij overbodig, ik heb bijgevoegd het bewijs van
verzending en kan dit ook aan justitie tonen indien je dit nodig vind.

Sander.

alleen bijgevoegd zit een ( op postzegel formaat ) foto van 2 blonde vrouwen 8P

track and trace heb ik dus nu nog niet...

Beste Raymond,

Excuus voor het verzenden van de verkeerde scan,
zie bijlage voor de correcte. Ik ben er weer vanaf
Dinsdag!

Met vriendelijke groet,

Sander

Beste Raymond,

Ik kijk even mijn laptop na want ik verstuur nu toch echt
steeds hetzelfde bestand maar zie zelf een andere foto.

Beste Raymond,

Het lijkt nu weer te werken.
Erg vreemd, niet zo goed thuis met die dingen, haha.

Met vriendelijke groet,

Sander.

plaatje werkt weer niet...
heb gevraagd om het track and trace over te schrijven en door te mailen

Als het zo gaat zou ik het al niet vertrouwen.
Dit is gewoon vragen om problemen. Daarnaast zou jij met de gegevens die je hebt genoeg op internet moeten kunnen vinden over die dude.
Dingen zoals naam, email, woonplaats, bank/gironummer e.d.
Kijk eens op www.internetoplichting.nl
Als zijn naam daartussen staat dan weet je dat het raak is. Dan kun je fluiten naar je centen :)
Overigens maak je daar meer kans dan hier. Daar zitten mensen die weten wat j in dit soort situaties moet handelen. Die kunnen goede argumenten geven en formele mailtjes opzetten wat iemand aan het nadenken zet.
Anyway, je moet het zelf weten, maar had zelf allang wat actie ondernemen via de bekende sites :)

Nee, cadeaus / gift (moet dus wel uit de originele verpakking gehaald zijn) moet geen belasting over betaald worden.

2ehands spul ook niet.

Als ik iets koop uit amerika, vraag ik ze altijd of ze het uit de originele verpakking willen halen en op het pakket willen zetten dat het een ''gift'' is. Ik heb nog nooit belasting hoeven betalen :) werkt prima.

Tweedehands spullen uit Amerika moet je wel belasting over betalen. Ik heb een duiklamp iover laten komen en een vriend van me een duikpak. Beide waren 2e hands, beide moesten we belasting over betalen.

Ik heb fotoapparatuur uit japan over laten komen. De bon was er op mijn verzoek niet ingedaan,. Er zat een strik om het pakje enz. Ik moest belasting betalen over de verzekerde waarde van het pakketje. Net zoals de 2e hands spullen uit Amerika.

Ik moest aan de postbode betalen. Ik had het geld niet in huis. Ik kreeg mijn pakketje niet en moest later zelf het pakketje halen op het postkantoor en betalen.

ik ben heel erg bekend met die site ;)
dus bedankt voor e tip..
heb de persoon al geheel gecheckt en niks wijst op oplichting.
maarja iedereen kan eens de fout ingaan...

persoonlijk vind ik dat je nog ff had moeten wachten met zo'n mail... eerst vriendelijk zoveel mogelijk info van hem proberen te vergaren.. nu hij je mail leest, heb je grote kans dat je nix meer van hem hoort.. en dan kan je fluiten naar je 500 euri... amerika is toch een hele eind weg... hoop dat het nog allemaal goed komt voor je, volgende keer misschien iets voorzichtiger met vere aankopen, helemaal voor die bedragen :)

Als het een oplichter is dan kan ik je 1 ding vertellen en dat is dat hij niet in Amerika zit ;)
Is puur een fake verhaal om z'n scam aanneemlijk te maken. Zeker als het om iPhones gaat....

Als het een oplichter is dan kan ik je 1 ding vertellen en dat is dat hij niet in Amerika zit ;)
Is puur een fake verhaal om z'n scam aanneemlijk te maken. Zeker als het om iPhones gaat....

idd, heb ik ook al aan gedacht... wat voor bank was het waar je het geld naar hebt overgemaakt??

en hoelang geleden was dat..

ik heb 2 jaar terug iets soortgelijks meegemaakt, ging om bedrag van 125,- euri... ik heb toen mijn bank (postbank) opgebeld en verteld dat ik perongeluk bij het overmaken de verkeerde rek nr hebt gebruikt... had toen de rek nummer van een vriend van me doorgegeven... duurde 1 week, 't geld was weer geïnd en op de juiste rek gestort...

niet gaan lopen zeggen dat het op oplichting ed gaat, want dan helpen ze je niet meer...

niet gaan lopen zeggen dat het op oplichting ed gaat, want dan helpen ze je niet meer...

idd had al gebelt naar postbank, en gezegt vermoeden oplichting..
tjah meneer, u heeft zelf toestemming gegeven...
( geld stond toen nog niet eens op zijn rabobank rekening!! ) ( postbank houd het altijd 3 dagen vast ofzo :X )

je moet ook altijd zon code invoeren op dat apparaatje (bij rabo iig)
heb het zelf ook 1x gehad. volgens rabo bank is die code je digitale handtekening waarmee je instemt met de transactie.
Bij rabo kun je het iig niet meer terugkrijgen vanwege de "handtekening" die je gezet hebt!
maar goed zuur. 500 eu is een hoop geld

je moet ook altijd zon code invoeren op dat apparaatje (bij rabo iig)
heb het zelf ook 1x gehad. volgens rabo bank is die code je digitale handtekening waarmee je instemt met de transactie.
Bij rabo kun je het iig niet meer terugkrijgen vanwege de "handtekening" die je gezet hebt!
maar goed zuur. 500 eu is een hoop geld

500 euro is zeker een hoop geld en al helemaal als je je bedenkt dat je voor minder geld een nieuwe Iphone in Nederland kan kopen bij de handelaartjes.
Bij postbank kun je het wel vergeten om je overboeking terug te vorderen ,spreek uit ervaring.

500 euro is zeker een hoop geld en al helemaal als je je bedenkt dat je voor minder geld een nieuwe Iphone in Nederland kan kopen bij de handelaartjes.
Bij postbank kun je het wel vergeten om je overboeking terug te vorderen ,spreek uit ervaring.

maar deze 500 is voor het toestel 1.1.2
met een kaart er in ( om het te unlocken, want software matig nog niet mogelijk is voor versie 1.1.2 ) en met NL menu :) en die zijn in NL 650 a 800 :X

nope laatste mailtje van hem :)

Beste Raymond,

Ben nu bij mijn broer, zal vanavond nogmaals op en neer rijden om het nummer
over te nemen en te verzenden.

Met vriendelijke groet,

dus vanacht eindelijk me track an trace?

Back