bestelling uit USA met fedex vragen.

Haagze sf2

F0rum psycholoog
Via marktplaats was er een haagse jongen ( net als mij zeg maar )
die momenteel in newyork was.
hij verkocht Iphone's NL menu en simlock vrij. 495 met fedex verzending,
ik heb dus geld over gemaakt na wat heen en weer gemailt te hebben hij zou hem kopen en gelijk opsturen en track en trace aan me opsturen.


net mail eghad hij had slecht internet daarzo,
hij is u verstuurd met fedex, en heeft er een priority verzending
van laten maken!
verder:

FedEx heeft zodoende je email, en zal zodra de telefoon hier het
land uitgaat een nummer doorgeven!

is dit normaal en niet zo als TNT als je hem verstuurd gelijk Track en trace mee krijgt?
 
Advertisement - register to remove this

Zo'n nummer krijg je gelijk.

Vaak genoeg via-via wat dingen uit Amerika laten komen met FedEx en die gast wist me altijd gelijk een T&T te geven.
 
Klinkt mij in de oren als een oplichter maar misschien komt het nog binnen.
Zou er stiekem wel een beetje vanuit gaan dat je je geld kwijt bent.
 
je hoort als het goed is bij ontvangst door FedEx direct een een trace nummer te krijgen.
Voordat deze actief is kan wél 24 uur overgaan.

Houdt er ook rekening mee dat je een rekening erbij krijgt van minimaal 100 euro. De douane is ZEER happig op spullen vanuit de USA. De laatste maanden dat ik iets ontvangen heb zat overal een aangifte bij.

Dit is 19% over het bedrag en dan nog iets extra voor de inklaringskosten
 
Niet elk pakket , maar ivm de dollar zijn US items erg hot. Het gaat door een scanner en kijken wat er op het formulier staat. Vertrouwen ze het niet dan maken ze het pakket open.

Bijv. de I phone hoef je niet als 100 dollar waarde aan te geven , ze kijken dan naar de nieuwprijs.
 
had het gelezen ja maar ups schrijnt altijd te worden gecheckt,
fedex soms ?
alleen wel k*T heb net mail gestuurd dat ik graag een track and trace ontvang,
alleen waarom zou hij me mailen dat het paket verstuurd is... geld heb die al binnen dus had hij ook gelijk ze bek kunnen houden als het een oplichter is..
 
straks zegtie dat het pakketje is gestuurd, en hij nog steeds geen t&t nr heeft gekregen... al 2x meegemaakt, gelukkig wel opgelost:)
 
Boven eeb bepaald bedrag meot dit alsnog. Voor een gift ligt die grens echter wat hoger.
Mijn ervaring is dat de kans dat je met fedex een rekening erna krijgt kleiner is dan met UPS. Ik heb met UPS eigenlijk nooit gehad dat dit niet het geval was. Hier ging het echter om grote zendingen, wellicht is dit voor een iphone anders.
Bij fedex krijg je overigens gelijk een nummer die na enige uren zou moeten werken.
 
Back
Top