This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Beste Merk Gereedschap, Waar sleutel jij mee?

Ik heb op men werk (bedrijfsautotechnicus) en complete wagen van facom, sinds ik dit gebruik heb ik thuis alles van de aldi enzo in de hoek gegooid en thuis ook en wagen van falcon aangeschaft als je eenmaal goed gereedschap in de hand hebt gehad wil je gewoon niets anders meer.

Lorenzo said:
Ik snap je wel hoor, der zullen vast wel krukassen kapot zijn gedraaid daardoor..

Waarom heb jij trouwens de 4.1 ipv de 3,1 gekocht?
Zit bij de 4,1 zelfde accesoires?
Ik moet zeggen dat het er heel netjes uit ziet.

De 3.1

4.1 heeft High Torque mikromotortje met meer koppel. 4.1 heeft ook aansluiting voor gebruik van 2 motoren tegelijk dus minder tools wisselen. Die accesoires die je op de foto ziet krijg je er helemaal dus niet allemaal bij. Ik heb een rechte, 45 graden en haakse hoekstuk. Op de foto zie je idd ook het vijlmachientje en wat andere tools wat zowel bij de 3.1 als de 4.1 meerprijs is helaas. Maar allebei de modellen zijn gewoon topspul. Als je dit in je handen hebt gehad wil je niks anders meer.

ik heb trouwens die slagmoersleutel gekocht bij de formido.... accu ligt nu ff op te laden, zometeen zie ik we of het wat is of niet. Anders kan ik hem gewoon terug brengen binnen 30 dagen zei die gast achter de balie

Mijn gereedshap is van phantom, dat is van facom geloof ik maar dan onder ander merk verkocht. Zeer goed spul, werkt nog steeds. Verder heb ik het speciale gereedshap en de rest is allemaal van dewalt, dat is pas echt rlx spul

Ronnie said:
Ik ben ff voor dat ding gaan kijken gisteren. Opzich ziet het er niet slecht uit. Morgen haal ik hem ff denk ik.

Je moet geen makita oid kwaliteit verwachten, maar voor te beunen aan de scooter is dit voldoende.

ik heb hem dus nu ook al weer effe hier thuis liggen en voor die x keren dat ik geen stroom heb is hy best en heb tog 2 jaar garantie

Last edited:
avotuning said:
ik heb hem dus nu ook al weer effe hier thuis liggen en voor die x keren dat ik geen stroom heb is hy best en heb tog 2 jaar garintie

die garantie geld niet op accus die snel dood gaan.

D@ve said:
Wordt door Facom gesponsord en is ook het enige wat ik wil gebruiken. Snapon is ook top uiteraard. Verder:

-JoKe Eneska 4.1 freessysteem. Dremel en alles wat er op lijkt SUCKS

ik heb hier een cheap ass imitatie dremeltje a 20 euro oid en werkt prima, belachlijke prijzen voor dat frezenapperaat zeg. Mja je kan er mee omgaan of je kan t niet he :+

Thuis veel van Gedore, het oude gelukkig. Tegenwoordig is het heel wat minder, me pa een 27 mm sleutel de bek van krom, collega een 6 mm imbus doormidden en in een ratel stuk. Mjah, doe maar facom, heb ik alleen niet zoveel van.
Heb thuis een DeWalt accuboormachine, goede accu enz, echt een topding.

Trouwens bij die slagmoersleutel wel het beste slagdoppen. Als je een gewone of te slappe doppen gebruikt gaan die er geheid aan.

ruud. said:
ik heb hier een cheap ass imitatie dremeltje a 20 euro oid en werkt prima, belachlijke prijzen voor dat frezenapperaat zeg. Mja je kan er mee omgaan of je kan t niet he :+

Je weet nie helemaal wat je zegt denk ik met je "je kan er nie mee omgaan" Dremel is hobbymeuk..
Bovendien: Jij komt niet in een spoelpoortje met een dremel of wat dan ook, jij brand freesjes op bij het leven, ik doe maanden met 1 tje dus uiteindelijk goedkoper, jouw dremel stelt zich niet automatisch bij qua toerental als je em meer belast. Dit heeft geen last van brekende flexi-asjes, oprokende elektromotortjes, halfgare spantangetjes of wat dan ook. En ja kwaliteit zie je terug in het prijsje...

9||6

Ik heb de slagmoersleutel ook gehaald vandaag. Best een fijn ding ben benieuwd hoelang hij het vol houdt

Ik gebruik van sleutels en ratels zo goed als alles van Facom en Beta, beide echt goed spul, is zelfs levenslange garantie op bij beide, zegt genoeg denk ik...

Verder van elektrisch gereedschap B&D en Dewalt.

D@ve said:
??? Met luchtgereedschap moet je niet aan je scooter zitten. Kom je wel achter keer..

ik gebruikt nou al 2 jaar luchtsleutel, met gevoel, nooit ook maar 1 spoed of moer dol gedraaid, ja sommige rammen en te lang op en dan zal het vast wel kapot gaan ja, maar als je wat gevoel hebt met een luchtsleutel en het zit vaak vaster dan je denkt en daarom ook niet doorrammen met zon ding

idd .. ik heb zelf geen eneska maar ken iemand die hem heeft ... en je ziet gewoon aan alles dat het mooi/degelijk spul is ... en zoals dave al zegt ... kwaliteit mag wat kosten

over and out :+

Il Pirata said:
Ik gebruik van sleutels en ratels zo goed als alles van Facom en Beta, beide echt goed spul, is zelfs levenslange garantie op bij beide, zegt genoeg denk ik...

Verder van elektrisch gereedschap B&D en Dewalt.

tengtool geeft ook levenslange garantie, maar persoonlijk bind ik het zwaar kut gereedschap en ik ben niet de enige...

RoP#6 said:
tengtool geeft ook levenslange garantie, maar persoonlijk bind ik het zwaar kut gereedschap en ik ben niet de enige...

Daarom zullen er dus ook verscheidene kwalitatief goede merken beschikbaar zijn, omdat iedereen andere eisen & wensen stelt aan desbetreffend gereedschap, zodat ieder wat wils heeft.

Op het werk gebruiken we eigenlijk alleen Snap-On en we hebben nog een oude kist staan van Facom (wat tegenwoordig ook allemaal poppenspul is)
Verder ben ik erg te spreken over Snap-On.

Voor thuis heb ik ooit is een setje van de aldi gekocht met sleutels en ratels, dat werkt goed voor af en toe een keertje.

Tengtools is maar rommel maar dan ook echt rommel.
Ik was naar de Autovak geweest gereedschapsbeurs daar heb ik dat spul in mn handen gehad.
De combinatie tang kneef je zo kapot.
(als je de bek wil verstellen met die gaatjes, als je er tussen in ging staan kneep je het zo naar de verhoerenis)

hier in belgie geldt nu de wet: op alles 2 jaar garantie.

Elektrische spullen die ik niet zoveel gebruik, bv slijpschijf enz koop ik gewoon goedkope prul. Bv elektrisch schuurmachientje koste me 15eur, het heeft 4 maanden prima gewerkt. Toen kapot gewoon nieuw gekregen en kon weer verder. Wil maar zeggen soms is iets goedkoops en brolligs niet altijd slecht om aan te kopen